Sør Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 "Etter at Vegdirektoratet satte ned fartsgrensa med 10 kilometer i timen på flere ulykkesutsatte strekninger, har antallet ulykker med dødelig utgang gått ned med 40 prosent." kilde: http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article225296.ece Jeg trodde ikke forskjellen skulle være så dramatisk - dødsfallene er nesten halvert. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg hater at det skal skje slike ulykker Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det er mange andre ting enn farten som også spiller inn da....mistet en kompis i en ulykke i en 70-sone. Og han kjørte ikke mye fortere enn fartsgrensen. Midt på lyse dagen. Konklusjonen til politiet var at det var glatt på veien og at det var dype spor i asfalten. Det ble lagt nye asfalt da sommeren kom + at fartsgrensen ble satt ned 10 km.... nå er ikke dette en utsatt strekning, men det har vært flere småulykker like i nærheten. Ulykker har mye å gjøre med sjåføren også! Det verste er at jeg ikke kjenner noen som er bedre til å kjøre bilen enn han var. Ingen som vet hva som egentlig skjedde. Samboeren min satt på, han husker ingenting. De skulle egentlig ikke opp på hovedveien i det hele tatt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det er ikkje så rart - når dei faktisk konsentrerer seg om dei verste ullukkesstrekningane. Det verkar som dei har litt meir gangsyn i direktoratet for tida. Forsøket med 100 km/t på dei beste vegane har ikkje medført nokon auke i ulukker, og no snakkar dei om å auka fartsgrensa enda meir. Det er fornuftig. Sett farta opp der det er forsvarleg, og sett farta ned der det er farleg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Det er ikkje så rart - når dei faktisk konsentrerer seg om dei verste ullukkesstrekningane. Det verkar som dei har litt meir gangsyn i direktoratet for tida. Forsøket med 100 km/t på dei beste vegane har ikkje medført nokon auke i ulukker, og no snakkar dei om å auka fartsgrensa enda meir. Det er fornuftig. Sett farta opp der det er forsvarleg, og sett farta ned der det er farleg. Enig. Det som overrasket meg var at forskjellen var så stor med bare 10 km/t. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.