Gå til innhold

Færre trafikkdøde med lavere fartsgrense

Sør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest jeg hater at det skal skje slike ulykker

Det er mange andre ting enn farten som også spiller inn da....mistet en kompis i en ulykke i en 70-sone. Og han kjørte ikke mye fortere enn fartsgrensen. Midt på lyse dagen. Konklusjonen til politiet var at det var glatt på veien og at det var dype spor i asfalten. Det ble lagt nye asfalt da sommeren kom + at fartsgrensen ble satt ned 10 km.... nå er ikke dette en utsatt strekning, men det har vært flere småulykker like i nærheten.

Ulykker har mye å gjøre med sjåføren også! Det verste er at jeg ikke kjenner noen som er bedre til å kjøre bilen enn han var. Ingen som vet hva som egentlig skjedde. Samboeren min satt på, han husker ingenting. De skulle egentlig ikke opp på hovedveien i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje så rart - når dei faktisk konsentrerer seg om dei verste ullukkesstrekningane.

Det verkar som dei har litt meir gangsyn i direktoratet for tida. Forsøket med 100 km/t på dei beste vegane har ikkje medført nokon auke i ulukker, og no snakkar dei om å auka fartsgrensa enda meir. Det er fornuftig. Sett farta opp der det er forsvarleg, og sett farta ned der det er farleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje så rart - når dei faktisk konsentrerer seg om dei verste ullukkesstrekningane.

Det verkar som dei har litt meir gangsyn i direktoratet for tida. Forsøket med 100 km/t på dei beste vegane har ikkje medført nokon auke i ulukker, og no snakkar dei om å auka fartsgrensa enda meir. Det er fornuftig. Sett farta opp der det er forsvarleg, og sett farta ned der det er farleg.

Enig.

Det som overrasket meg var at forskjellen var så stor med bare 10 km/t.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...