Gå til innhold

hårreisende behandling


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

Venninna har angst og depresjoner som følge av seksuelt misbruk i barndommen og voldtekter når hun var eldre. Etter den siste voldtekten hjalp jeg henne å bli innlagt ved et lokalt DPS. Det skulle jeg aldri ha gjort. Der har hun nå vært i over et år uten fremgang. Hun får verken psykolog eller psykiater, kun prat med miljøpersonalet. De undervurderer henne ved å tro at hun ikke er i stand til å bruke psykolog og tror hun aldri vil klare å bo for seg selv. Noe jeg vet hun klarer, da hun har klart det før! Derfor skal de kanskje søke henne til en bolig med personalbase. Trodde det bare var for psykisk utviklingshemmede?

Det mest hårreisende er at hun ikke får psykolog! Hun burde fått poliklinisk behandling med tett oppfølging, ikke bare visne bort på et lite rom på DPS...? Hun blir jo verre og verre og mindre og mindre selvstendig... Tørr snart ikke flytte inn i egen leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Til Trrrish

Vil bare si at bolig med personale er ikke bare for folk med psykisk utviklingshemning.

Det finnes også mange andre som sliter med såpass store psykiske problemer at dem ikke kan ta vare på seg seg i dagliglivet, rusmisbrukere, og funksjonshemmede som også får tilbud om slike boliger...

Siden jeg ikke kjenner din venninne skal jeg ikke uttale meg om noen ting, men dem på DPS anser henne vel svært så dårlig i psykisk form siden hun har vært der i et år (som er lang tid).

Det kan også være at poliklinikken ikke har kapasitet til å ta i mot flere pasienter fra sengepostene til poliklinisk behandling.Har hun tenkt over mulighetene til å gå til privatpraktiserende psykolog eller psykiater?

Er enig i at det finnes mange forskjellige hårreisende behandlinger på DPS-sengepostene, men er ikke det typisk dem?

Kjenner også flere folk som har blitt behandlet på lik linje som din venninne...

Håper at hun og DPS kommer fram til en fornuftig løsning etter hvert...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hundremeterskogen

Det virker som en kun blir tatt alvorlig om man er psykotisk og til skade for (seg selv) og andre. Helse-norge ja jippi..nei! Trist å høre historien din.

Jeg visste ikke at det gikk ann å blir innlagt ved en DPS. Trodde det bare var en poliklinikk... Finnes det lukkede avdelinger ved DPSer? fungerer de likedan som psykiatriske sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...