Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skandalen i Irak har en gang for alle gravlagt påstanden om at "vi er bedre enn dem".

Den høyst respekterte journalisten John Pilger skriver om Irak og Vietnam:

"Det var fotografier av lemlestede kropper, av soldater som viste frem avskårne ører og testikler og av selve torturøyeblikkene – av menn og kvinner som ble slått i hjel, druknet og ydmyket på måter som fikk det til å vrenge seg i meg. Ett fotografi hadde en snakkeboble limt over torturistens hode der det stod: «Slik går det når du snakker med pressen.»"

Kilde: http://www.morgenbladet.no/index.php?show_front=1008509&morgenbladet=0418c726b8b8df7a22bb135aeeb3fe5e

PS: artikkelen er på norsk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det triste er at det ikke er noe overraskende i dette.

Skrevet

Det triste er at det ikke er noe overraskende i dette.

Nei, det overrasker nok ikke, men forhåpenligvis vil publikasjonen av dette føre til at Rumsfeld, Bush og Cheney m.fl. må ta sin hatt og gå.

Det verste er dog at disse tullingene gir "demokrati" et dårlig rykte, fordi USA forsøker å si at "dette er demokrati".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det overrasker nok ikke, men forhåpenligvis vil publikasjonen av dette føre til at Rumsfeld, Bush og Cheney m.fl. må ta sin hatt og gå.

Det verste er dog at disse tullingene gir "demokrati" et dårlig rykte, fordi USA forsøker å si at "dette er demokrati".

Med vennlig hilsen

...kan få seg til å dømme en hel nasjon nord og ned for noe som, etter hans eget utsagn, er forårsaket av noen få. USA- og jødehatet er nesten til å ta og føle på:

«-...men forhåpenligvis vil publikasjonen av dette føre til at Rumsfeld, Bush og Cheney m.fl. må ta sin hatt og gå.-»

Ja jøss, som om det vil føre til en annerledes holdning i amerikansk utenrikspolitikk overfor terroristorganisasjoner som truer, og delvis lammer, store deler av den vestlige verden og sivilisasjon.

Åh nei far, Rumsfeld blir sittende, og det tror jeg kanskje de fleste skal være glad for. Det sitter hard-linere bak Rumsfeld som mer enn gjerne overtar, slike som Wolfowitz. Å fjerne en amerikansk president på bakgrunn av det som halveis har vist seg å være en hoax tror jeg også skal vise seg å bli vanskelig.

Men, vulgærmarxistene har sine våte drømmer.

Skrevet

...kan få seg til å dømme en hel nasjon nord og ned for noe som, etter hans eget utsagn, er forårsaket av noen få. USA- og jødehatet er nesten til å ta og føle på:

«-...men forhåpenligvis vil publikasjonen av dette føre til at Rumsfeld, Bush og Cheney m.fl. må ta sin hatt og gå.-»

Ja jøss, som om det vil føre til en annerledes holdning i amerikansk utenrikspolitikk overfor terroristorganisasjoner som truer, og delvis lammer, store deler av den vestlige verden og sivilisasjon.

Åh nei far, Rumsfeld blir sittende, og det tror jeg kanskje de fleste skal være glad for. Det sitter hard-linere bak Rumsfeld som mer enn gjerne overtar, slike som Wolfowitz. Å fjerne en amerikansk president på bakgrunn av det som halveis har vist seg å være en hoax tror jeg også skal vise seg å bli vanskelig.

Men, vulgærmarxistene har sine våte drømmer.

Igjen viser du at du ikke har argumenter, og våser om marxister.

Hvis vi er heldige blir Bush osv. kastet på hodet ut ved neste valg.

Skrevet

Igjen viser du at du ikke har argumenter, og våser om marxister.

Hvis vi er heldige blir Bush osv. kastet på hodet ut ved neste valg.

Det bekymrer ikke meg om det blir et Bush eller Kerry som vinner neste valg i USA, Midtøsten-politikken vil neppe forandres med det trusselbildet de står overfor.

Jeg ser heller ikke bort fra at Kerry kan være bedre for f. eks. Israel enn Bush.

Skrevet

Det bekymrer ikke meg om det blir et Bush eller Kerry som vinner neste valg i USA, Midtøsten-politikken vil neppe forandres med det trusselbildet de står overfor.

Jeg ser heller ikke bort fra at Kerry kan være bedre for f. eks. Israel enn Bush.

Den dagen Sharon våger å gjøre noe mot USAs vilje, går det med ham som det gikk med USAs andre allierte i regionen - Saddam.

For øvrig har de siste dagers hendelser og bilder endret såpass mye på maktbalansen i verden, at det nok også vil angå Israel.

Skrevet

Den dagen Sharon våger å gjøre noe mot USAs vilje, går det med ham som det gikk med USAs andre allierte i regionen - Saddam.

For øvrig har de siste dagers hendelser og bilder endret såpass mye på maktbalansen i verden, at det nok også vil angå Israel.

«-Den dagen Sharon våger å gjøre noe mot USAs vilje, går det med ham som det gikk med USAs andre allierte i regionen - Saddam.-»

Hahahaha, tror du virkelig at USA vil invadere Israel? Hvor svaksynt kan en egentlig bli?

«-For øvrig har de siste dagers hendelser og bilder endret såpass mye på maktbalansen i verden, at det nok også vil angå Israel. -»

Pøh, araberne rasler med krumsablene, skyter i lufta og hyler mot månen, that's it. Der er det som det alltid har vært, og disse bildene er bare et blaff. Og skulle maktbalansen forrykkes, så blir det neppe til arabernes fordel.

Skrevet

«-Den dagen Sharon våger å gjøre noe mot USAs vilje, går det med ham som det gikk med USAs andre allierte i regionen - Saddam.-»

Hahahaha, tror du virkelig at USA vil invadere Israel? Hvor svaksynt kan en egentlig bli?

«-For øvrig har de siste dagers hendelser og bilder endret såpass mye på maktbalansen i verden, at det nok også vil angå Israel. -»

Pøh, araberne rasler med krumsablene, skyter i lufta og hyler mot månen, that's it. Der er det som det alltid har vært, og disse bildene er bare et blaff. Og skulle maktbalansen forrykkes, så blir det neppe til arabernes fordel.

Både Saddam og Noriega var akkurat like USA-tro som Sharon. Men USA trenger ikke innvadere Israel - de kutter bare u-hjelpen. Det er intet land som får så mye penger (per capita) fra USA som Israel.

Gjest Signaturen min
Skrevet

Og slik drev de allierte på i Tyskland etter 2. VK også.

Skammelig!

Skrevet

Både Saddam og Noriega var akkurat like USA-tro som Sharon. Men USA trenger ikke innvadere Israel - de kutter bare u-hjelpen. Det er intet land som får så mye penger (per capita) fra USA som Israel.

Scenariet du maler er så lite sannsynlig at det gidder jeg ikke engang reflektere over. Forøvrig har Egypt mottatt mer militær støtte fra USA enn Israel over de siste tyve årene.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Men så er det vel også opplest og vedtatt at det ikke er mulig å bygge et demokrati. Ikke uten at kirke og stat skiller lag. Hva i all verden er det "verdenspolitiet" tror e driver med????

Skrevet

Men så er det vel også opplest og vedtatt at det ikke er mulig å bygge et demokrati. Ikke uten at kirke og stat skiller lag. Hva i all verden er det "verdenspolitiet" tror e driver med????

Jeg tror de vil ha kontrollen over Iraks olje.

I øyeblikket er det dog ikke mangel på separasjon mellom kirke og stat som er problemet i Irak, men at okkupanten bruker de samme metodene som Saddams folk gjorde.

Med vennlig hilsen

Gjest QuePasta
Skrevet

"Skandalen i Irak har en gang for alle gravlagt påstanden om at "vi er bedre enn dem"."

De har fortsatt igjen å drepe noen titusner med fanger før det stemmer.

Skrevet

"Skandalen i Irak har en gang for alle gravlagt påstanden om at "vi er bedre enn dem"."

De har allerede drept tusenvis av sivile, samt titusenvis av soldater.

Videre, opp mot 1 MILLION irakere ble drept av sanksjonene, som ikke gjorde annet enn å styrke Saddam.

Gjest QuePasta
Skrevet

Det utsagnet kan kun tolkes slik at du mener Irak hadde vært et bedre sted dersom Saddam hadde fått fortsette å styre.

Gjest QuePasta
Skrevet

De har allerede drept tusenvis av sivile, samt titusenvis av soldater.

Videre, opp mot 1 MILLION irakere ble drept av sanksjonene, som ikke gjorde annet enn å styrke Saddam.

Det utsagnet kan kun tolkes slik at du mener Irak hadde vært et bedre sted dersom Saddam hadde fått fortsette å styre.

Skrevet

Det er selvsagt mulig at du velger å "tolke" det slik, men det blir isåfall ditt problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...