Gå til innhold

Endelig et lyspunkt i tilværelsen!!!


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Nå er jeg glad nå! Puhhh..endelig! Fikk beskjed fra psykologen min nå nettopp om at jeg skal få et 6 ukers opphold på Brøset i Trondheim.Akkurat det vil kanskje fortone seg som et mareritt for enkelte personer, men for meg er det "redningen" å få komme dit og være der en periode.

Psykehuset hvor jeg er pasient per i dag kan ikke gi meg et slikt tilbud som det Brøset kan, så det at jeg får komme dit er nesten "redningen" for mitt vedkommende.

Endelig kan jeg puste lettet ut og tørre å se framover, tenke framover, håpe på en framtid.Det har jeg ikke turt hittil.Tilværelsen har vært kjempeslitsom og veldig lite forutsigbar.

Etter de 6 ukene jeg skal være på Brøset, skal jeg i gang med et rehabiliteringsopplegg som skal "skreddersys" for meg.Det er psykologen min som har ordnet alt dette - jeg er kjempetakknemlig som har henne med på laget.Rundt meg skal det være et "lag" på 3 miljøterapeuter, samt psykologen min og sammen skal vi rehabilitere meg over en periode på 2 -3 år.Ting tar med andre ord tid...

Og gudene vet om det finnes noen som er villige til å jobbe i denne gruppa som skal være rundt meg.Jeg får bare krysse det som kan krysses og håpe på at ting ordner seg.Må si at jeg føler meg utrolig heldig som får denne formen for behandling.Kan tenke meg at ikke alle er like glade for min skyld - det kan en vel nesten ikke forvente heller...

Men jeg er ennå helt i skyene av glede.Går ut i fra at jeg tidsnok kommer ned på beina igjen.

Rehabiliteringen som skal i gang settes etter de 6 ukene i Trondheim, skal foregå utenfor psykehusavdelingene.Det er kun som en nødløsning at psykehusavdelingene skal kunne brukes.

Det kommer til å bli kjempe spennende framover.Håper bare at jeg har styrke nok til å greie å gå igjennom alt det som ligger forran meg.

Hjelp...dette er faktisk littegranne skummelt...en ny epoke i livet står for døren.Men jeg skal pokker meg klare det! Basta!!!!!

;o)*biter negler som bare fy nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Firebird,

Så flott! Nå ble jeg glad på dine vegne. Jeg synes du er KJEMPETØFF (med store bokstaver og blinkende lys) - bare så du vet det.

Selvsagt får du hjelp, men det er du som "gjør arbeidet", og du som skal ha både kreditten (og selvsagt resultatet).

Alt godt til deg! Du har grunn til å være stolt av deg selv!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotus7

Det høres jo helt TOPP ut,en kjempemulighet for deg dette:-)

Håper det går fint for deg på veien hjem igjen fra mørket,krysser fingrene for deg.....

hilsen meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Hei Firebird,

Så flott! Nå ble jeg glad på dine vegne. Jeg synes du er KJEMPETØFF (med store bokstaver og blinkende lys) - bare så du vet det.

Selvsagt får du hjelp, men det er du som "gjør arbeidet", og du som skal ha både kreditten (og selvsagt resultatet).

Alt godt til deg! Du har grunn til å være stolt av deg selv!

*klem*

Tusen takk! Jeg er ikke så vant med at folk gleder seg på mine vegne, så innlegget ditt og innlegget fra lotus7 varmer meg langt, langt inn i sjela.Tusen takk skal dere ha begge to!

Alt godt,og stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en

Dette er jo kjempe flott :-)

Håper du takler behandlingen i Trondheim og at dette virkelig blir et vendepunkt i livet ditt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! Jeg er ikke så vant med at folk gleder seg på mine vegne, så innlegget ditt og innlegget fra lotus7 varmer meg langt, langt inn i sjela.Tusen takk skal dere ha begge to!

Alt godt,og stor klem fra

Hei igjen,

Jeg har lest mye av det du har skrevet de siste årene, og du har virkelig imponert meg med dine refleksjoner og dine tanker. Du har en selvinnsikt du virkelig kan være stolt over!

Du har jobbet masse, og målrettet, og alle kan se at det ikke har vært lett. (Hvis det var lett, ville det ikke ha vært nødvendig!)

Selv om du sliter, så kan man se at det går forover (kanskje det er lettere å se for utenforstående enn for deg selv, noen ganger), og turen fremover går nok i rykk og napp. Men fremdeles fremover.

Og ja, jeg er glad når jeg ser det går bedre med deg. Det fortjener du virkelig!

Alt godt,

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Hei igjen,

Jeg har lest mye av det du har skrevet de siste årene, og du har virkelig imponert meg med dine refleksjoner og dine tanker. Du har en selvinnsikt du virkelig kan være stolt over!

Du har jobbet masse, og målrettet, og alle kan se at det ikke har vært lett. (Hvis det var lett, ville det ikke ha vært nødvendig!)

Selv om du sliter, så kan man se at det går forover (kanskje det er lettere å se for utenforstående enn for deg selv, noen ganger), og turen fremover går nok i rykk og napp. Men fremdeles fremover.

Og ja, jeg er glad når jeg ser det går bedre med deg. Det fortjener du virkelig!

Alt godt,

*klem*

Til alle dere som har svart meg!

Svarene fra dere varmer meg mer enn jeg kan få uttrykt her, så tusen, tusen, tusen takk! Skulle gjerne gitt hver og en av dere en kjempeklem - det fortjener dere ALLE SAMMEN!

Nok en gang - tusen takk for all omtanke - hva skulle verden ha gjort uten slike som dere?

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette høres ut som et godt opplegg! Jeg har mye større tro på rehabilitering utenfor sykehus enn innenfor for en som er i din situasjon.

En ting lurer jeg litt på; du har skrevet noe om at du ikke føler at folk unner deg bra ting. Kanskje stemmer dette - men kanskje er det like mye du selv som er ambivalent i forhold til det å unne deg selv positiv fremgang. Kanskje er det mest du selv som lurer på om du har "fortjent" den hjelpen du får... Det kan være nyttig å se på sine egne begrunnelser for hvorfor man mener man ikke fortjener det man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Hei!

Dette høres ut som et godt opplegg! Jeg har mye større tro på rehabilitering utenfor sykehus enn innenfor for en som er i din situasjon.

En ting lurer jeg litt på; du har skrevet noe om at du ikke føler at folk unner deg bra ting. Kanskje stemmer dette - men kanskje er det like mye du selv som er ambivalent i forhold til det å unne deg selv positiv fremgang. Kanskje er det mest du selv som lurer på om du har "fortjent" den hjelpen du får... Det kan være nyttig å se på sine egne begrunnelser for hvorfor man mener man ikke fortjener det man får.

Hei frosken!

Når jeg skriver at jeg er redd for at folk ikke skal unne meg gode ting, så er det på grunn av en del opplevelser jeg har hatt.Jeg har dessverre opplevd at folk jeg kjenner sier rett ut at de synes det er urettferdig at jeg får så god behandling på psykehuset og på poliklinikken.Dette er folk som har sagt at jg som har sittet inne ikke har gjort meg fortjent til en så god behandling.Det er klart at sånne bemerkninger sårer.Mulig at jeg er ekstra følesom, men mange av disse bemerkningene har gjort meg både deprimert og fått meg til å føle at jeg "tar opp plassen for andre".jeg hater å føle at jeg er i veien, at jeg tar opp plass, at jeg ikke hører til.....

Men kanskje er det noe jeg må"ta med meg" som en følge av det jeg tross alt har gjort her i livet.Jeg skulle bare ønske at de negative tingene jeg har forårsaket ikke vil bli brukt i mot meg.De fleste mennesker med vanlige følelser og litt vett i toppetasjen vil vel fatte og begripe at slike kommentarer kan være særdeles sårende.Og jeg er dessverre et følsomt menneske som tar til meg den typen kommentarer og som faktisk også blir lei meg av de samme kommentarene.

Vi er jo alle forskjellige og reagerer ulikt på ulike kommentarer.3 år bak lås og slå har ikke akkurat gjort meg mere kynisk, noe som kanskje enkelte vil tro at en blir.For meg har det nok heller vært motsatt...

Jeg jobber hardt med meg sjøl hver eneste dag for å finne tilbake til den jenta jeg var før jeg havnet i fengsel.

Jeg håper kanskje jeg finner litt av henne i meg selv etter noen uker på Brøset.Jeg har vært der 2 ganger tidligere og vet at de kan sine ting de som jobber der.

Ha en fortreffelig nasjonaldag alle dere som er innom her hver dag! Kos dere - og ikke finn på noe tull( som psykologen min alltid sier....)

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette høres ut som et godt opplegg! Jeg har mye større tro på rehabilitering utenfor sykehus enn innenfor for en som er i din situasjon.

En ting lurer jeg litt på; du har skrevet noe om at du ikke føler at folk unner deg bra ting. Kanskje stemmer dette - men kanskje er det like mye du selv som er ambivalent i forhold til det å unne deg selv positiv fremgang. Kanskje er det mest du selv som lurer på om du har "fortjent" den hjelpen du får... Det kan være nyttig å se på sine egne begrunnelser for hvorfor man mener man ikke fortjener det man får.

Du treffer nok spikeren på hodet når du beskriver firebirds ambivalens når det gjelder hva hun fortjener/ikke fortjener.

Hun var kjempeglad i går over beskjeden hun fikk om nytt behandlingsopplegg.Hun og jeg prata til langt på natt om ting som har hendt i vår. Firebird har slitt mye de siste månedene, men var (og er) optimistisk med henblikk på opplegget i Trondheim.

Så gikk hun og la seg, og tok en overdose tabletter! Heldigvis varsla hun selv det lokale helsesentret, så det gikk bra denne gangen, også.

Viser bare hvor svingende hun er for tida. Men støtten fra deg og de andre på dette forumet betyr mye for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

Hei!

Dette høres ut som et godt opplegg! Jeg har mye større tro på rehabilitering utenfor sykehus enn innenfor for en som er i din situasjon.

En ting lurer jeg litt på; du har skrevet noe om at du ikke føler at folk unner deg bra ting. Kanskje stemmer dette - men kanskje er det like mye du selv som er ambivalent i forhold til det å unne deg selv positiv fremgang. Kanskje er det mest du selv som lurer på om du har "fortjent" den hjelpen du får... Det kan være nyttig å se på sine egne begrunnelser for hvorfor man mener man ikke fortjener det man får.

FROSKEN!!!! hurra!! du er her fortsatt!!!! Lenge sia!!!!

Nå ble jeg glaaaaaaaaaaaaa

skal finne på noe impulsivt å skrive neste gang.. øh.... men det går jo ikke..

tjihi.. nå må j stikke. sitter på biblioteket. og begunner å bli rørete i hodet... KLEMMER til gode KLOKE fornuftige FROSKEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du treffer nok spikeren på hodet når du beskriver firebirds ambivalens når det gjelder hva hun fortjener/ikke fortjener.

Hun var kjempeglad i går over beskjeden hun fikk om nytt behandlingsopplegg.Hun og jeg prata til langt på natt om ting som har hendt i vår. Firebird har slitt mye de siste månedene, men var (og er) optimistisk med henblikk på opplegget i Trondheim.

Så gikk hun og la seg, og tok en overdose tabletter! Heldigvis varsla hun selv det lokale helsesentret, så det gikk bra denne gangen, også.

Viser bare hvor svingende hun er for tida. Men støtten fra deg og de andre på dette forumet betyr mye for henne.

Det vanskeligste er sannsynligvis for henne å unne seg selv fremgang. Andres hint om at hun ikke "fortjener" det hun får, treffer sannsynligvis hennes egen skyldfølelse med stor kraft.

Når man "styrer" såpass mye som firebird gjør, så blir det vanskelig å ta i mot den hjelpen man får. Sannsynligvis har hun også en følelse av at hun har "lurt" seg til noe hun ikke har rett til.

Det er vondt å ha så mange motstridende følelser inne i seg. Håper hun etterhvert får et såpass ryddig opplegg rundt seg at hun ikke må forholde seg så mye til institusjoner ol. Institusjoner har som kjent en utrolig evne til å få frem det minst konstruktive og voksne i individer...

God helg til både deg og firebird!

P.S. Nå har jeg emigrert til nord-trøndelag igjen - men det regner jo hele tiden her!!! Eller det regnet visst ikke i forrige uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FROSKEN!!!! hurra!! du er her fortsatt!!!! Lenge sia!!!!

Nå ble jeg glaaaaaaaaaaaaa

skal finne på noe impulsivt å skrive neste gang.. øh.... men det går jo ikke..

tjihi.. nå må j stikke. sitter på biblioteket. og begunner å bli rørete i hodet... KLEMMER til gode KLOKE fornuftige FROSKEN!!!

Det er du som nesten ikke er her lenger! Nysgjerrig som jeg er så føler, jeg meg litt snytt som ikke vet noe om hvordan det går med deg for tiden... Kan du ikke skrive litt dah?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanskeligste er sannsynligvis for henne å unne seg selv fremgang. Andres hint om at hun ikke "fortjener" det hun får, treffer sannsynligvis hennes egen skyldfølelse med stor kraft.

Når man "styrer" såpass mye som firebird gjør, så blir det vanskelig å ta i mot den hjelpen man får. Sannsynligvis har hun også en følelse av at hun har "lurt" seg til noe hun ikke har rett til.

Det er vondt å ha så mange motstridende følelser inne i seg. Håper hun etterhvert får et såpass ryddig opplegg rundt seg at hun ikke må forholde seg så mye til institusjoner ol. Institusjoner har som kjent en utrolig evne til å få frem det minst konstruktive og voksne i individer...

God helg til både deg og firebird!

P.S. Nå har jeg emigrert til nord-trøndelag igjen - men det regner jo hele tiden her!!! Eller det regnet visst ikke i forrige uke:-)

Om været i Trøndelag - se meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...