Gå til innhold

samboeren min skal pendle å flytte i kollektiv med annen jente

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke at det skal virke som jeg ikke stoler på han
Skrevet

Vil bare høre andres synspunkter på dette.

Min nåværende samboer skal flytte til ett annet land, bo der i uken å flytte inn i kollektiv med en jente. Han skal komme hjem i helgene.

Der skal han da bo til jeg og sønnen vår kommer etter. Ca 1 år.

Jeg synes ikke dette er noen god løsning, men dette vil han ikke høre på. Jeg kommer til å gå hjemme å være engstelig, samtidig som jeg er gravid med nr.2, noe som ikke gjør situasjonen noe bedre. Jeg er enig i at han skal pendle en periode, men ønsker ikke at han skal bo sammen med en jente.

Hadde dere akseptert dette, eller synes dere jeg er overengstelig.Kan legge til at vi har hatt mye problem det siste året, men at vi nå har det bedre enn på lenge.

Gjest søpla
Skrevet

Du verden... at han kan få seg til å forvente at du skal godta dette. Gravid er du også. Fytti rakkern for en samboer du har.

Skrevet

Jeg skjønner godt atdet ikke føles godt for deg. Og jeg syns han bør akseptere at du ikke liker det.

Du skrev ikke så mye, så jeg vet ikke omstendighetene rundt kollektivet, men min samboer hadde IKKE fått lov til dette.

...og det burde han skjønne og akseptere!!!

Lykke til!!!

Gjest tiritus
Skrevet

Nei,dette hadde jeg aldri funnet meg i!èn ting er at du ikke vil virke som at du ikke stoler på han,selvfølgelig stoler du på han,men han burde jo SELV skjønne at det er ganske drøyt å flytte sammen med en annen jente, han burde jo forstå at dette gjør deg urolig.spør han om hva han hadde syntes om at du fikk inn en mannlig leieboer mens han er borte.

Gjest papirtiger
Skrevet

Selv om jeg stoler på kjæresten min hadde jeg nok foretrukket at han flyttet sammen med en gutt.

Tror ikke han ville foreslått noe slikt engang, for mange av oss er det helt åpenlyst at slikt ikke "sømmer" seg.

Gjest vil ikke det skal virke som jeg ikke stoler på han
Skrevet

Selv om jeg stoler på kjæresten min hadde jeg nok foretrukket at han flyttet sammen med en gutt.

Tror ikke han ville foreslått noe slikt engang, for mange av oss er det helt åpenlyst at slikt ikke "sømmer" seg.

han begrunner det med at det haster å finne ett sted.

Han flytter til en stor by hvor det er vanskelig å finne bosted, og at dette er like ved jobben.

Han fikk vite om stedet gjennom en bekjent , men vet ingenting om denne jenta ennå. Han skal se på leiligheten i løpet av de nermeste dagene. Jeg mener han bør lete mer og ikke hoppe på det første og absolutt ikke det beste for meg. Tror ikke jeg kommer til å godta det.

Gjest Liza i London
Skrevet

det kommer vel litt an paa kulturen, dvs hvilket land han skal flytte til.

Her er det ganske vanlig at to kjonn bor sammen uten at det reageres negativt.

Eneste forbehold paa forhaand er fra jentene - de mannlige "samboerne"tar ikke sin del av husarbeidet!

Skrevet

Hei. Jeg er i akkurat motsatt situasjon som deg, nemlig at jeg har flyttet til utlandet og deler leilighet med en mannlig venn. Min kjæreste er hjemme i Norge og planlegger å flytte hit jeg nå bor om et halvt års tid. Han jeg deler leilighet med har også en kjæreste hjemme i Norge, og hun vil sannsynligvis også flytte etter sin kjæreste etterhvert.

Det har ikke oppstått noen komplikasjoner av noen art, som f.eks sjalusi, utroskap osv. i vårt tilfelle. Alle parter vet at måten vi har løst det på er den mest praktiske. Alle vet også hvor landet ligger med hensyn til følelser for våre kjære, og at boforholdet jeg har med min mannlige venn kun er av praktisk art.

Det er vanskelig å gi deg noe råd ettersom alle forhold er ulike, men i utgangspunktet ser jeg ikke problemet dersom boforholdet er et vennskapsforhold eller evt et ordinært bofellesskap. Her jeg bor er det svært vanlig å dele leilighet med både kjente og ukjente folk uten at betyr snuskete saker. Jeg foreslår at dere snakker ut om hva dette boforholdet til din mann innebærer. Kanskje du også kan være med å se på leiligheten han skal dele med denne jenten - slik at hun evt forstår hvor landet ligger?

Gjest tjohooo
Skrevet

Ikke akkurat drømmesituasjonen nei....

Så lenge alt går fint, går sikkert alt fint.

Skjer det derimot at de to som bor sammen opplever langvarige krangler og misforståelser med sine kjære samtidig, og finner felles trøst.... ikke la det skje.

Gjest walther
Skrevet

Kan to personer defineres som et "kollektiv"??

Skrevet

Er ikke spesielt sjalu,men det der hadde jeg ikke likt.

Skrevet

Jeg har selv delt leilighet med en gutt som hadde kjæreste, og det går faktisk an at en gutt/mann og ei jente/kvinne bare BOR sammen uten at det utvikler seg romantiske følelser. Jeg har også hatt en kjæreste som delte leilighet med en jente. Det gikk da også uten at de to utviklet noe som helst.

Jeg har forståelse for at hormonene kan bruse i en gravid kropp, men jeg mener du må vise samboeren din og faren til dine barn tillit og at du kan stole på han.

Lykke til.

Skrevet

Du verden... at han kan få seg til å forvente at du skal godta dette. Gravid er du også. Fytti rakkern for en samboer du har.

he he,ja litt av en samboer du har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...