Gå til innhold

sopp av antibiotika

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet jente22

Jeg har for ikke så lenge siden startet på en antibiotikakur (Oxytretal) mot acne. Nå har jeg slik kløe i underlivet. I pakningsvedlegget leste jeg at det kan forekomme soppinfeksjon som bivirkning.Kan det være dette jeg har fått?

Hva skal jeg gjøre?

Bør jeg slutte med antibiotika kuren for å bli kvitt dette, eller skal jeg bruke f.eks Canesten for å bli kvitt infeksjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147122-sopp-av-antibiotika/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor i juni

Du bør ikke hoppe på og av en antibiotikakur. Enten må du fullføre, eller så må du avslutte.

Sopp dukker opp fordi antibiotika også tar de snille bakteriene, de vi trenger for å opprettholde et normalt surt miljø i skjeden. Når dette sure miljøet ødelegges, får sopp ideelle vekstforhold.

Forebygg som edlih sier med melkesyrevagitorier, og spis gjerne mye yoghurt/biola eller melkesyretabletter for å opprettholde riktig miljø i mage/tarm.

Sjekk om antibiotikaen din kan tas samtidig med mat eller om melkesyre og medisinen bør tas til ulik tid.

Ta en kur med Canesten når soppen først har blomstret opp, og følg bruksanvisningen nøye - dvs ikke slutt med det samme symptomene gir deg, fortsett litt til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147122-sopp-av-antibiotika/#findComment-935626
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...