dragongirl Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 jeg er en jente på 22 år som i lengre tid har hatt mistanke om at jeg har for lavt stoffskifte. Har vært til lege flere ganger og tatt prøver for dette, men får negativt utslag. får bare beskjed om at jeg er for lat og spiser for mye. Jeg mistenker dette fordi jeg har flere i familien min som har lavt stoff skifte og slik jeg har forstått det så er dette noe som kan gå i arv. Det jeg plages med er at jeg er fryktelig sliten. jeg sover og sover og sover og jobber. dette innebærer at jeg ikke har så masse sosial kontakt med andre. jeg har ikke overskudd til å gjøre noe som helst etter en dag på jobb, jeg er helt utkjørt. Jeg har fått dårligere å dårligere hukommelse og må ofte lese ting mange ganger for å få det med meg, slik var det ikke før. Jeg har lagt på meg kjempe masse uten at jeg har begynt å spise noe annet nå enn det jeg gjorde før. jeg får beskjed av legen at det er fordi jeg beveger meg for lite, og ja jeg beveger meg lite, men det er fordi jeg har ikke overskudd til å klare å gå tur.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre, fordi dette går utover meg og mitt forhold til typen min. han begynner å bli lei av at jeg alltid er trett ogs liten og det blir ikke mye kontakt med venner og har ikke overskudd til å tenke på å drive med fritidsaktiviteter... Noen som vet hva jeg skal gjøre? jeg vil ikke ha det slik lengre.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147135-stoffskifte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Ja kjenner vi oss ikke igjen. Har du hørt med legen din hva verdiene dine er? Jeg var bare i den nederste sjiktet av normalen men fikk medisin alikevel. Det har hjulpet meg. Stå på, ikke gi deg. Mange leger har lett for å avvise denne sykdommen fordi en er for ung. Skal liksom ikke bli plaget før en er i førtiårene og kanskje heller ikke da. Det at en er lat og hysterisk er en vanlig konklusjon blandt enkelte leger. Dersom du ikke får hjelp av legen din kan du jo kontakte thyoidea foreningen og se hva de sier. Får svar veldig kjapt der på det en lurer på. Adressen er www.stoffskiftet.org Stå på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147135-stoffskifte/#findComment-935235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 beklager sent svar har hat tekniske problemer. Stoffskiftet bør følges over tid, f.eks med 3 mnd mellomrom. Regner med at du har fått gjort en generell helsesjekk, både mtp jernlager, blodsukker og kanskje en hjerte-EKG. Har du tenkt over om du kanvære deprimert? mange av plagene dine kan være forenlig med dette. Noen ganger skjønner man det ikke selv, kanskje fordi man ikke har noen spesiell grunn til det. Prøv å lufte dette for legen din; denne kan gjøre spesielle spørreskjema-tester. Dersom du har depresjon vil mange i din situasjon kunne ha god nytte av medisiner en periode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147135-stoffskifte/#findComment-940468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.