Gå til innhold

Bunad

Sassy

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på bunad, og bor i Trøndelag. Men, jeg har ikke så veldig lyst på trønderbunaden, og kan egentlig ikke lyve på meg aner av betydning andre steder i landet. Jeg mener å ha hørt at Graffer-bunaden kan bæres av alle, selv om en ikke har tilknytning til stedet? Stemmer det, eller må jeg bite i den sure vadmelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest turbolips

jeg har også hørt at grafferbunaden kan bæres av alle. Dessuten er det mange i trøndelag som har kystdrakten, men den går jo langs hele kysten. Du har jo både rød, blå og grønn trønderbunad da, så du har jo litt å velge mellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

jeg har også hørt at grafferbunaden kan bæres av alle. Dessuten er det mange i trøndelag som har kystdrakten, men den går jo langs hele kysten. Du har jo både rød, blå og grønn trønderbunad da, så du har jo litt å velge mellom

Nei, Grafferdrakta er kun for de som er fra Lom, der hvor Graffer ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Grafferdrakta er kun for de som er fra Lom, der hvor Graffer ligger.

Æsj, håpet ble knust. Er det noen drakter som ikke er godkjent bunad som hører til Trøndelag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest floan

Æsj, håpet ble knust. Er det noen drakter som ikke er godkjent bunad som hører til Trøndelag da?

Floandrakten er et alternativ i Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Lundeby og andre festdrakter kan du bruke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Lundeby og andre festdrakter kan du bruke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

I frykt for å bli halshug nå drister jeg meg til å si at du kan vel ta en du liker, fortrinnsvis i nærområdet da. Vestfold-bunadden blir kanskje litt for fjernt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...