Gå til innhold

hva vil det si å ha schizoide trekk?


Gjest stressa og bekymra

Anbefalte innlegg

Gjest stressa og bekymra

leste i epikrisen min at jeg hadde en del schizoide trekk uten at det ble gjort rede for hva som mentes med det.Betyr det at jeg er litt rar. er jeg sær? Kan andre "vanlige"mennesker merke at det er noe galt med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klippet fra lommelegen

Schizoid personlighetsforstyrrelse

En schizoid unngår ofte sosiale sammenhenger og har kun et begrenset følelsesregister å spille på. Personen ønsker ikke eller har ingen glede av nære forhold, selv det å være del av en familie. Han velger gjerne aktiviteter som ikke inkluderer andre, og deltar i liten grad i aktiviteter sammen med andre. Han er også lite påvirkelig av ros eller kritikk fra andre og har lav intensitet på sine følelser, han har lite interesse av seksuelle opplevelser med andre personer og har få nære venner.

Har du lest mitt innlegg lengre ned her. Kjenner du deg igjen i beskrivelsen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Klippet fra lommelegen

Schizoid personlighetsforstyrrelse

En schizoid unngår ofte sosiale sammenhenger og har kun et begrenset følelsesregister å spille på. Personen ønsker ikke eller har ingen glede av nære forhold, selv det å være del av en familie. Han velger gjerne aktiviteter som ikke inkluderer andre, og deltar i liten grad i aktiviteter sammen med andre. Han er også lite påvirkelig av ros eller kritikk fra andre og har lav intensitet på sine følelser, han har lite interesse av seksuelle opplevelser med andre personer og har få nære venner.

Har du lest mitt innlegg lengre ned her. Kjenner du deg igjen i beskrivelsen der?

jeg må si at denne beskrivelsen her ikke samsvarer med hvordan jeg ser på meg selv i det hele tatt. Dette beskrivelsen må beskrive ytterpunktene ved dette. Lurer på om depresjon i seg selv kan gi noen av disse symptomene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

jeg må si at denne beskrivelsen her ikke samsvarer med hvordan jeg ser på meg selv i det hele tatt. Dette beskrivelsen må beskrive ytterpunktene ved dette. Lurer på om depresjon i seg selv kan gi noen av disse symptomene?

Å ha schizoide trekk,er noe veldig mange av oss kan ha i perioder,uten at det betyr at en har en personlighetsforstyrrelse.Det finnes en hel rekke årsaker til at man kan ha det,depresjon er en av dem.Ofte vil jeg karakterisere det som normale forsvarsmekanismer og reaksjoner på ting man har opplevd før og nå. Det kan være alt i fra å være sliten og energiløs,ha vonde opplevelser hvor en ofte har blitt sviktet av mennesker,overgrep.Langvarige sterke fysiske smerter kan og gi slike trekk.Ja,her kunne man egentlig ramset opp.Jeg har også trekk fra dette i perioder.Men jobber med det jeg vet ligger bak.Tenker minst mulig på slike "diagnostiske "ord.Av og til kan disse ordene hjelpe oss og avklare,men ofte forvirrer de,skremmer,og får kanskje fokusen vekk fra det som ligger bak alle ordene.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...