Gå til innhold

NHD : er det en tøff psykisk belastning å jobbe i psykiatrien?


Gjest nysgjerrig på yrket

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrig på yrket

lurer litt på dette når jeg selv holder på å utdanne meg. Har innsett at jeg ikke kan bli psykolog fordi jeg strever med altfor mange ting og jeg tror ikke jeg hadde greit å skille mellom arbeid og privatliv. Jeg holder på å ta en utdannelse i forhold til funksjonshemninger men synes også at mye av det vi må igjennom er vondt å vanskelig, særlig fordi alt går så veldig innpå meg.

Hvor profesjonell skal man være som psykiater? Kan man unngå at ting går innpå en. Eller må en opptre så profesjonelt at det ikke gjør det? Hva synes du er det mest givende med å være psykiater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Når man jobber med mennesker som trenger deg på et eller annet vis,eller som du har et ansvar for,kan man ikke gjøre dette uten at det på en eller annen måte berører deg.Berører det deg ikke er man ikke profesjonell. Men mam må lære seg til å skille mellom hva som er ens eget, og hva som ikke er det.Og har man for mye i sitt eget liv som ikke er bearbeidet,kan dette være spesielt vanskelig.Derfor skal terapeuter gå igjennom langvarig terapi.(Dessverre leser vi i innleggene her flere eksempler som kan tyde på at enkelte ikke gikk terapien til ende på en slik måte at de kunne møte enkelte kommende pasienter på en slik måte at de kunne veilede personen gjennom en sunn terapiprosess.)Hilsen bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...