Gå til innhold

alkoholproblem og orfiril


verity

Anbefalte innlegg

hei..

jeg er blitt nødt til å sette meg litt ned og tenke over livet mitt og jeg ser at mye av det jeg gjør ikke er så bra for meg.

Etter å ha kommet ut av en del harde perioder med nedstemthet og vonde tanker er livet blitt bedre. Orfiril som jeg bruker (750mg i dgn) har hjulpet meg til å bli mer stabil og ting er falt litt på plass.

jeg vet ikke helt når det begynte, men sakte men sikkert har jeg lagt meg til dårlige vaner når det gjelder alkohol. jeg har føyd det vekk med at slik har alle 18 åringer det. festing i helgen. fredag og lørdag.. kanskje torsdag og når det passer. en øl her og der om kveldene i ukedager. kanskje to tre i slengen. Og tenkt at det var OK. Men kanskje er det ikke så vanlig som jeg har innbilt meg selv? sist helg ble jeg fortalt av min far at jeg har et problem med alkohol og jeg visste ikke helt hva jeg skulle si.. har jeg det? måtte jeg spørre meg selv..

jeg drikker lett litt for mye når jeg først er i gang og ender opp med å gjøre mye dumt som jeg ikke husker noenting av etterpå. ofte må venninner fortelle meg hva som skjedde. da blir jeg veldig flau går og sier til meg selv at jeg aldri skal drikke igjen.. men glemmer det fort. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gripe fatt i dette men blir vel nødt til å gjøre noe snart..

men det som bekymrer meg mest for øyeblikket er hvordan høyt alkoholforbruk påvirker kroppen min? kombinasjonen med orfiril er vel ikke akkurat gunstig for leveren min.. kan det være veldig farlig dette?

jeg har gått litt ned i vekt i det siste, men føler selv jeg spiser bra. Forstyrres opptak av næring i kroppen min pågrunn av min litt dårlige livsstil? er det noen vitaminer eller noe som er spesielt viktig å passe på å få i meg?

noen gode råd? bortsett fra å få bukt med problemet som vel egentlig er det viktigste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...