Gå til innhold

Allen Carr - kurs: noen erfaringer ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte et Allen Carr-kurs til en kamerat i bursdagspresang - jeg ble lovet at kurset garantert ville få ham til å slutte - uten viljestyrke. Jeg jobber med avhengighet til daglig, og tenkte at joda - er det pengene tilbake-garant, så er det jo greit å prøve.. Kameraten min startet igjen ca. 20 timer etter kurset - og jeg fikk pengene igjen.

Jeg tenker at en metode som ikke tar hensyn til at røykere faktisk har MANGE GODE GRUNNER for å røyke, ikke kan være så effektiv. Hvor mange er det ikke som er i parforhold hvor den andre ikke røyker, og også vil at du skal slutte - og du røyker kanskje enda mer på TRASS, kanskje når du har lyst til å "straffe" partneren. Jeg har ihvertfall opplevd dette.

Kommentarer fra noen med erfaringer på dette ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147208-allen-carr-kurs-noen-erfaringer/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det seier vel ganske mykje om kor vanvittig dum ein faktisk blir av å røyke... ;-) Ein vil gå gjennom ild og vatn for å halda på ein vane som forpestar lufta, tar store delar av lønna, og til slutt kan ta livet av ein.

Eg har forøvrig vore der sjølv. Røykte i 17 år før eg slutta med Allen Carr sin metode for snart eit år sidan.

En røyker har aldri mange gode grunner til å røyke. Å fortsette å røyke fordi man skal ha noe å hevne med, er jo barnslig.

Hei Bassisten, gikk du på kurset, eller leste du boka ??

Rusle: Jeg er enig med deg at røyking ikke er bra - men jeg opplever absolutt at mennesker jeg møter både på jobb og privat forteller at de røyker fordi (ditt og datt). Det er klart at objektivt sett, er det jo en dårlig måte å løse behovene sine på - om du skal tenke logisk.

Nå er imidlertid den delen av hjernen (underbevisstheten) din som kontrollerer alle de tingene som du gjør på rutine eller (u-)vane ikke styrt av logikk. Det er med andre ord ikke noen kontroll av hvor nyttig / smart /voksent /logisk en handling som blir utført uten bevisste tanker er.

Vi gjør mange ting på "auto-pilot" - kle på oss, kjøre bil, strekke frem hå¨nden når vi hilser osv. Det er en fin egenskap når det er nyttige ting som utføres - og en mindre bra egenskap når handlingen som utføres er skadelig - som røyking.

Hei Bassisten, gikk du på kurset, eller leste du boka ??

Rusle: Jeg er enig med deg at røyking ikke er bra - men jeg opplever absolutt at mennesker jeg møter både på jobb og privat forteller at de røyker fordi (ditt og datt). Det er klart at objektivt sett, er det jo en dårlig måte å løse behovene sine på - om du skal tenke logisk.

Nå er imidlertid den delen av hjernen (underbevisstheten) din som kontrollerer alle de tingene som du gjør på rutine eller (u-)vane ikke styrt av logikk. Det er med andre ord ikke noen kontroll av hvor nyttig / smart /voksent /logisk en handling som blir utført uten bevisste tanker er.

Vi gjør mange ting på "auto-pilot" - kle på oss, kjøre bil, strekke frem hå¨nden når vi hilser osv. Det er en fin egenskap når det er nyttige ting som utføres - og en mindre bra egenskap når handlingen som utføres er skadelig - som røyking.

Eg las boka etter at sambuaren min hadde lese boka. Ingen av oss har har røykt sidan.

Ein må sjølvsagt vera nokonlunde open for tanken om å slutte, likevel. Dersom ein går inn i det med å tenkje "Dette skal eg no i alle fall ikkje la meg påverke av", så hjelper metoden sjølvsagt ikkje. Men då har ein jo kasta bort tida i tillegg og får skulda seg sjølv. Det er jo ingenting positivt med å røyke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...