Gå til innhold

Øyenkontakt


Gjest zuuul

Anbefalte innlegg

Gjest zuuul

Nå vil jeg ikke gå til psykologen no mere, for hun maser så forferdelig om at vi må ha øyenkontakt. Jeg synes det er lettere å se bort. Men hun nærmest krever det.. Orker ikke.. er det så viktig da? Den første psykiateren jeg gikk til krevde ikke øyenkontakt.

Hun sier også jeg trekker meg unna og avviser henne, at hun ikke får kontakt med meg, men jeg svarer da på alt hun spørr om, men hun sier jeg svarer bare "javel". Men kanskje har jeg ikke annet å si enn javel...sukk... Skal dit i morgen, gruer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blurred

Jeg har gått til psykiateren min i årevis uten at hun har krevd øyenkontakt. Og godt er det. Da hadde jeg ihvertfall ikke fått sagt noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et tips

Prøv å finne en slags kompromiss?

Øyekontakt etter så og så lang tid.

Sliter selv med det. Har øvd på det i terapien og det er lettere når man har gjort det ei stund. Trenger ikke være ofte, bare nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Synes du det er ubehagelig å se henne i øynene, kan du fokusere på området imellom øynene.

Men merkelig at hun maser om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

ikke at det har så mye med problemstilingen men er støttekontakt for en blind person og det er faktisk deilig å slippe øyekontakten. Der er kanskje derfor jeg klarer å holde ut jobben. Kanskje du skulle finne en blind/svaksynt psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et tips til

Ofte kan det være helt greit bare man ser i nærheten av hode, eller flakker forbi øynene, bare for å vise at man er "tilstedet".

Trenger ikke sitte stirre folk i øya, det er jo ikke normalt. Føler selv bare et raskt blikk kan være svært ubehaglig, men med å utsette seg for det, vil det over tid bli lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timari

ikke at det har så mye med problemstilingen men er støttekontakt for en blind person og det er faktisk deilig å slippe øyekontakten. Der er kanskje derfor jeg klarer å holde ut jobben. Kanskje du skulle finne en blind/svaksynt psykolog?

for å svare litt mere seriøst så ville jeg ha sagt til henne at du synes det er vanskelig å se henne i øynene når du skal konsentrere deg om å prate og å lytte. Si at du bare kan gjøre en av delene, så kan hun velge hva som er viktigst for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,

hos den psykologen jeg har brukt så sitter vi ikke slik at vi har øyekontakt unten å måtte snu på hodet. Dersom jeg ikke sier stort så sier ikke han stort heller. Det kan bli litt lite motiverende på en måte...

Dersom du ser direkte over personen, f.eks. på et bilde eller ett eller annet punkt på veggen kansje det blir lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...