Gå til innhold

Nyoperert i kneet

Gjest litt bekymret nå

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret nå

Sambo har nettopp blitt kneoperert. Han har sinnsykt vondt hver gang han må opp å gå (har skinne og krykker). Det er kanskje ikke så rart da, når man tenker på at de har kuttet av leggbeinet og hentet bein fra hofta og settet inn i mellom, men likevel. Han hadde ikke så mye vondt på sykehuset. Skal tro om det er normalt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er unaturlig vondt, så syntes jeg han skal gå til legen...

Da jeg var operert sist, var alt ok på sykehuset, fordi jeg fikk så sterke medisiner, men de fikk jeg ikke når jeg kom hjem... jeg hadde "meislet" av på halebeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt bekymret nå

Om det er unaturlig vondt, så syntes jeg han skal gå til legen...

Da jeg var operert sist, var alt ok på sykehuset, fordi jeg fikk så sterke medisiner, men de fikk jeg ikke når jeg kom hjem... jeg hadde "meislet" av på halebeinet.

Men hvordan vet man hva som er unaturlig vondt?? De har jo gjort ganske mye, saget av leggbeinet, hentet bein fra hofta og satt inn der de saget i leggbeinet osv. Vil jo tro at dette gjør ganske vondt! Det går greit så lenge han ligger, og har foten høyt! Legene her hvor vi bor er helt udugelige, så de går det ikke an å stole på. På sykehuset fikk han jo også morfin flere ganger daglig, nå har han bare pinex forte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet man hva som er unaturlig vondt?? De har jo gjort ganske mye, saget av leggbeinet, hentet bein fra hofta og satt inn der de saget i leggbeinet osv. Vil jo tro at dette gjør ganske vondt! Det går greit så lenge han ligger, og har foten høyt! Legene her hvor vi bor er helt udugelige, så de går det ikke an å stole på. På sykehuset fikk han jo også morfin flere ganger daglig, nå har han bare pinex forte....

Da er det det som er problemet, jeg fikk også bare pinexforte etter at jeg kom hjem, dette var fordi jeg skulle kjenne smertene slik jeg ikke rivde opp sår, og kjennte om noe var galt...

Gi det en dag eller to... åsså ber du om at legen ser på det om det ikke blir bedre...

MEN de har jo trossalt sagd av, og da er sjellettet ganske... hva skal man kalle det "rystet"....

Så smertene må han sikkert desverre bare holde ut litt....

Da jeg var operert levde jeg på gulvet i over en måned, ble enklere på den måten, og jeg hadde vondt ganske så ganske lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forferdelig vondt med smerter i beinsubstansen og det er vel normalt å ha så vondt etterpå.

Morfin får man kun på sykehuset, de er redd for avhengighetsfaktoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper kneet vil være vondt og stivt en god stund fremover.

Har han lov til å belaste eller mobilisere kneet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litt bekymret nå

Tipper kneet vil være vondt og stivt en god stund fremover.

Har han lov til å belaste eller mobilisere kneet?

kan belaste max 10-15 kg. Kneet er låst, slik at han ikke kan bøye det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan belaste max 10-15 kg. Kneet er låst, slik at han ikke kan bøye det.

Altså kan han kun belaste benets eget vekt.

Det er ganske nærliggende å tro at etter en så omfattende operasjon og med slike mobilitets- og belastningsrestriksjoner, så vil han ha smerter noen uker til.

Når han får lov til å belaste og mobilisere, sørg da for at han får profesjonell hjelp, slik at kneet ikke blir værende stivt. Et stivt kne er aldri bra og vil bidra til ytterligere smerter.

Ønsker god bedring.

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...