Gå til innhold

Kvalme og svimmelhet,pollenallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg vært plaget av tretthet, svimmelhet og kvalme. Til tider går det helt rundt for meg, og jeg må legge meg helt i ro for at ikke alt skal suse i hodet på meg.

Jeg er av den typen som drikker lite og jeg har tenkt det kunne være det. Og jeg har også pollenallergi, men uten at jeg har vært kvalm og svimmel av den grunn.

Har noen av dere andre pollenallergi med slike symptomer i tillegg til dett dese, dysinnnng, kløe og røde øynnne?

Er det noen som vil leke doktor og tippe hva som kan være årsaken?

Omgangssyke som går?

Skrevet

Eg veit at ein kan bli kvalm og svimmel (blodtrykksfall) p.g.a. allergi, men da er det vel heller i retning av ein sterkare allergisk reaksjon (gjerne som reaksjon på noko du har spist, t.d), ikkje "vanlig" allergi? Viss du har hatt det slik i fleire dagar er det vel ikkje dét, for da ville du vel anten blitt kjempedårleg for lenge sidan, ellers så hadde det gått over.

Når du har vore trøtt, svimmel og kvalm i tre dagar trur eg nok eg ville begynt å tenke på å gå til legen om eg var deg. Du kan jo ha blitt sjuk, rett og slett, og trenge behandling. Og dersom det *skulle* vise seg å vere relatert til allergien din, kanskje du burde få justert behandling.

God betring!

Skrevet

Eg veit at ein kan bli kvalm og svimmel (blodtrykksfall) p.g.a. allergi, men da er det vel heller i retning av ein sterkare allergisk reaksjon (gjerne som reaksjon på noko du har spist, t.d), ikkje "vanlig" allergi? Viss du har hatt det slik i fleire dagar er det vel ikkje dét, for da ville du vel anten blitt kjempedårleg for lenge sidan, ellers så hadde det gått over.

Når du har vore trøtt, svimmel og kvalm i tre dagar trur eg nok eg ville begynt å tenke på å gå til legen om eg var deg. Du kan jo ha blitt sjuk, rett og slett, og trenge behandling. Og dersom det *skulle* vise seg å vere relatert til allergien din, kanskje du burde få justert behandling.

God betring!

Trettheten har jeg hatt i flere uker.

Svimmelheten og kvalmen har jeg vel også hatt en stund.

Men det kommer i bølgedaler. I går kveld, f.eks. da jeg la meg, ble jeg så kvalm og svimmel at det gikk helt rundt.

Og på søndag måtte jeg ta fart og løpe på do, og løpe tilbake og ligge helt helt stille. Omtrent som om jeg var smekkfull. Litt småsvimmel og susete er jeg i grunn nesten hele tiden.

Kanskje jeg bare er sliten.

Prøver jeg å forklare andre det, er første kommentar at jeg er gravid, men er nok ganske sikker på at jeg ikke er det.

Gjest Daisy
Skrevet

Kanskje du har jernmangel? Da blir man trøtt og sliten hvertfall. Veldig mange som har det.

Gjest Daisy
Skrevet

Men det kommer i bølgedaler. I går kveld, f.eks. da jeg la meg, ble jeg så kvalm og svimmel at det gikk helt rundt.

Og på søndag måtte jeg ta fart og løpe på do, og løpe tilbake og ligge helt helt stille. Omtrent som om jeg var smekkfull. Litt småsvimmel og susete er jeg i grunn nesten hele tiden.

Prøver jeg å forklare andre det, er første kommentar at jeg er gravid, men er nok ganske sikker på at jeg ikke er det.

He, he. Skulle til å skrive "gravid?" helt til jeg leste den siste setningen ;o)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Kan godt hende at kroppen bare er sliten. Kan du få til en fortjent ferie..... eller har du for mange forpliktelser?

Skrevet

He, he. Skulle til å skrive "gravid?" helt til jeg leste den siste setningen ;o)

Ja, det var det, da.

Selvfølgelig bombesikker kan jeg jo ikke være før en eventuell test. Men jeg går jo på p-piller da og har ikke hatt noen endringer av syklus hverken ene eller andre veien.

Kjøper test i morgen, så er iallefall det sikkert.

Skrevet

Kanskje du har jernmangel? Da blir man trøtt og sliten hvertfall. Veldig mange som har det.

Lurt tips.

Har noen brett liggende fra forrige gang jeg ga blod. Skal begynne å ta det fra i kveld av.

Skrevet

Kan godt hende at kroppen bare er sliten. Kan du få til en fortjent ferie..... eller har du for mange forpliktelser?

Har nettopp hatt en langhelg, og skal ikke ha ferie før i fellesferien.

Jeg vet at kroppen kan si fra på mange måter når det blir for mye for en stakkars krok.

Jeg jobber i turnus, de dagene jeg har tidligvakter blir det nok litt lite søvn, men før ettermiddagsvaktene drar jeg meg lenge utover morgenen. Sover nok med andre ord, men er fortsatt trett og har lite overskudd. I tillegg til kvalme og svimmelhet.

Skrevet

Du, nå får jeg helt noia her.

Tenk om jeg skulle være gravid da? Og fortsetter å ta p-piller. Uansett så er det ikke helt bra å være så svimmel og kvalm.

............

Nei, pytt, er ikke gravid. Det er ikke en del av planen, nå rett før bryllup og greier..............

Huff a meg!

Går det an å ha mensen som vanlig når en går på p-piller og fortsatt være gravid?

Nei, det går ikke an!

Gjest Daisy
Skrevet

Lurt tips.

Har noen brett liggende fra forrige gang jeg ga blod. Skal begynne å ta det fra i kveld av.

Sikkert lurt. Jeg har jernmangel, men glemmer å ta tablettene. Kanskje derfor jeg er så sløv i dag også :o(

Gjest Daisy
Skrevet

Du, nå får jeg helt noia her.

Tenk om jeg skulle være gravid da? Og fortsetter å ta p-piller. Uansett så er det ikke helt bra å være så svimmel og kvalm.

............

Nei, pytt, er ikke gravid. Det er ikke en del av planen, nå rett før bryllup og greier..............

Huff a meg!

Går det an å ha mensen som vanlig når en går på p-piller og fortsatt være gravid?

Nei, det går ikke an!

Hm... kanskje du skal ta en test? Kjenner en som ble gravid selv om hun gikk på p-piller... det er jo bare 99% sikkert, kanskje du er en av de 100... uff, skremmer jeg deg nå?

Men man KAN jo ha mensen når man er gravid.

Skrevet

Hm... kanskje du skal ta en test? Kjenner en som ble gravid selv om hun gikk på p-piller... det er jo bare 99% sikkert, kanskje du er en av de 100... uff, skremmer jeg deg nå?

Men man KAN jo ha mensen når man er gravid.

Jeg kjenner også en.

Vi er jo egentlig fryktelig verpesyke begge to, så det ville ikke vært krise i det hele tatt, egentlig. Bare litt dårlig timing.

Skal ta testen i morgen den dag.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg kjenner også en.

Vi er jo egentlig fryktelig verpesyke begge to, så det ville ikke vært krise i det hele tatt, egentlig. Bare litt dårlig timing.

Skal ta testen i morgen den dag.

Let me know, da ;o) Nysgjerrig, vet du.

Skrevet

Shall do!

Skrevet

Hehehe.... gravid var min første tanke. Men om du er sikker, så er du vel det.

Syns uansett at det kan vere lurt å ta ein tur til legen for ein sjekk. Skal ikkje ha det slik, vettu.

Skrevet

Hehehe.... gravid var min første tanke. Men om du er sikker, så er du vel det.

Syns uansett at det kan vere lurt å ta ein tur til legen for ein sjekk. Skal ikkje ha det slik, vettu.

Nettopp tatt test bare for sikkerhets skyld. Ikke gravid.

Men fortsatt svimmel og småkvalm.

Skrevet

En strek på testen.

Skrevet

Det er negativt?

Negativ ja. Ingen baby i magen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...