Gå til innhold

Og grisen ble spist.......


Gjest La sauen få gresse i fred

Anbefalte innlegg

Gjest La sauen få gresse i fred

Ja, ja. Så er atter en høytid over, og tusenvis av dyr måtte bøte med livet. Griser, sau, kalkun m.m, måtte ofre sitt liv for at kjøttetere skulle kunne ese enda mere ut.

I julens ånd, som endte med at Jesus døde for vår skyld, fortsetter vi trenden, bare at nå dør husdyra. Hadde ingen kjøpt kjøttvarer, ville ikke dyr blitt avlet opp for slakt.

Fedme og overvekt er blitt et stort problem i vesten, og jeg tror ingen hadde hatt vondt av litt mere salat, og mindre kjøtt.

Alle nødvendige vitaminer, fettstoffer, aminosyrer, mineraler, sporstoffer vi trenger forekommer i rikt

utvalg i vegetabliske matvarer.

Prøv å leve på vegetarkost noen dager, og du vil garantert bli en smaksopplevelse rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vegetarianer ser ikke sunne ut. De har en egen gråtone i huden som ser for jævlig ut. De (få) vegetarianerne jeg kjenner er det av medisinske grunner, enda skal de dytte ugresset over på meg. Kan dere ikke bare spise grøntforet deres uten å plage oss med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus døde for sin egen skyld, og ikke for "meg".

Slutt med den ansvarsfraskrivelsen din!

Og folk feiret jul lenge før kristendommen kom til landet!

Derutover disuterer vi hundekjøtt på livssyn! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La sauen få gresse i fred

Vegetarianer ser ikke sunne ut. De har en egen gråtone i huden som ser for jævlig ut. De (få) vegetarianerne jeg kjenner er det av medisinske grunner, enda skal de dytte ugresset over på meg. Kan dere ikke bare spise grøntforet deres uten å plage oss med det?

Folk tror gjerne at vegetarianere bare "spiser gress", mens de i virkeligheten kan ta for seg blant hundretalls forskjellige slags grønnsaker, frukt, nøtter, korn, rotfrukter, frø og bær fra hele verden - enten man velger å spise dem i tørket, fersk, kokt, stekt eller bakt tilstand. Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage. Vegetarmat er både godt og billig - og det er enkelt å tilberede.

Og når det gjelder gråtone i huden, som du kaller det, er det det reneste sludder. Det må komme av andre årsaker, feks. medisinske, slik som vennene deine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La sauen få gresse i fred

Jesus døde for sin egen skyld, og ikke for "meg".

Slutt med den ansvarsfraskrivelsen din!

Og folk feiret jul lenge før kristendommen kom til landet!

Derutover disuterer vi hundekjøtt på livssyn! ;-)

Jeg leser hva du skriver, men er langt fra enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest maneater

Folk tror gjerne at vegetarianere bare "spiser gress", mens de i virkeligheten kan ta for seg blant hundretalls forskjellige slags grønnsaker, frukt, nøtter, korn, rotfrukter, frø og bær fra hele verden - enten man velger å spise dem i tørket, fersk, kokt, stekt eller bakt tilstand. Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage. Vegetarmat er både godt og billig - og det er enkelt å tilberede.

Og når det gjelder gråtone i huden, som du kaller det, er det det reneste sludder. Det må komme av andre årsaker, feks. medisinske, slik som vennene deine.

Kokte frø og bakte nøtter høres jammen yammi ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tror gjerne at vegetarianere bare "spiser gress", mens de i virkeligheten kan ta for seg blant hundretalls forskjellige slags grønnsaker, frukt, nøtter, korn, rotfrukter, frø og bær fra hele verden - enten man velger å spise dem i tørket, fersk, kokt, stekt eller bakt tilstand. Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage. Vegetarmat er både godt og billig - og det er enkelt å tilberede.

Og når det gjelder gråtone i huden, som du kaller det, er det det reneste sludder. Det må komme av andre årsaker, feks. medisinske, slik som vennene deine.

Nei, jeg har bodd i mange å i land med mange vegetarer (som Storbritania), og de aller fleste så svært "grålige" ut. Unntaket var de som spiste fisk, men de regnes ikke som vegetarer i Storbritania, kun i latinske kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tror gjerne at vegetarianere bare "spiser gress", mens de i virkeligheten kan ta for seg blant hundretalls forskjellige slags grønnsaker, frukt, nøtter, korn, rotfrukter, frø og bær fra hele verden - enten man velger å spise dem i tørket, fersk, kokt, stekt eller bakt tilstand. Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage. Vegetarmat er både godt og billig - og det er enkelt å tilberede.

Og når det gjelder gråtone i huden, som du kaller det, er det det reneste sludder. Det må komme av andre årsaker, feks. medisinske, slik som vennene deine.

Vel, gråtonen har jeg diskutert med flere, og jeg er ikke den eneste som har lagt merke til dette fenomenet.

Kroppen trenger fett (begge typene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La sauen få gresse i fred

Forventet ikke du skulle være det!

Argumenter?

Med vennlig hilsen

Langt tilbake i tid, ble husdyra spist for å få mat og varme klær. Det trenger vi ikke lengre. Det finnes ufattelig mye bra teknisk tøy, som overgår pels på alle måter. Når det gjelder dyr som mat, så finnes det vegetakost og industriellt fremstillte proteiner, som er bedre en dyrekjøtt. Smaken er riktignok ikke den samme, men dog. Hver dag hører vi på nyhetene om kugalskap, skrapesyke og munn/klov syke. Og bare det, frister ikke meg til å spise Dagros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt tilbake i tid, ble husdyra spist for å få mat og varme klær. Det trenger vi ikke lengre. Det finnes ufattelig mye bra teknisk tøy, som overgår pels på alle måter. Når det gjelder dyr som mat, så finnes det vegetakost og industriellt fremstillte proteiner, som er bedre en dyrekjøtt. Smaken er riktignok ikke den samme, men dog. Hver dag hører vi på nyhetene om kugalskap, skrapesyke og munn/klov syke. Og bare det, frister ikke meg til å spise Dagros.

Jeg er allergisk for alle typer fungus (sopp, mange oster), alle nøtter og svært mange soja produkter....

Jeg kan heller ikke spise grove produkter (vildris, korn, osv).

Jeg har overhodet ingen problemer med fisk eller kjøtt derimot.

Husk at en alt-eters meny er STØRRE enn en vegetars. En alt-eter kan spise ALT en vegetar kan, og mye annet i tillegg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tror gjerne at vegetarianere bare "spiser gress", mens de i virkeligheten kan ta for seg blant hundretalls forskjellige slags grønnsaker, frukt, nøtter, korn, rotfrukter, frø og bær fra hele verden - enten man velger å spise dem i tørket, fersk, kokt, stekt eller bakt tilstand. Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage. Vegetarmat er både godt og billig - og det er enkelt å tilberede.

Og når det gjelder gråtone i huden, som du kaller det, er det det reneste sludder. Det må komme av andre årsaker, feks. medisinske, slik som vennene deine.

"Og når det gjelder gråtone i huden, som du kaller det, er det det reneste sludder. Det må komme av andre årsaker, feks. medisinske, slik som vennene deine".??

Her har nick min fulle støtte og ja, det stemmer at de fleste vegeterianerne ser grå eller bleik/blå ut. Dette kommer av at de fleste ikke vet hva de skal spise for å opprettholde den naturlige balansen som kroppen nå engang krever.

Det krever stor kunnskap for å klare å sette seg inn i akkukrat dette. Noe de fleste ikke gjør ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sant at Hitler var vegetarianer, men det var også Einstein og Sokrates..

Litt synd å spise gris egentlig da. Grisen er faktisk mye mere inntelligent enn en hund. Så program på tv, der grisen måtte løse forskjellige "floker", og den løste ting 10 ganger fortere enn hunden...alle tror jo at grisen er så dum..

Sauen derimot,he..ja he..den er fryktelig dum(stakkars). Spørsmålet er bare, men den lager jo fin ull da, så den hadde ikke vært unyttig selv om alle kuttet ut å spise kjøttet fra den.

En del dyr er jo helt nytteløse, hvis vi ikke spiste dem, og hva skal vi gjøre med dem da?..la dem dø ut?. Jesus har jo laget verden på den måten, at dyr spiser hverandre osv..eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk sant at Hitler var vegetarianer, men det var også Einstein og Sokrates..

Litt synd å spise gris egentlig da. Grisen er faktisk mye mere inntelligent enn en hund. Så program på tv, der grisen måtte løse forskjellige "floker", og den løste ting 10 ganger fortere enn hunden...alle tror jo at grisen er så dum..

Sauen derimot,he..ja he..den er fryktelig dum(stakkars). Spørsmålet er bare, men den lager jo fin ull da, så den hadde ikke vært unyttig selv om alle kuttet ut å spise kjøttet fra den.

En del dyr er jo helt nytteløse, hvis vi ikke spiste dem, og hva skal vi gjøre med dem da?..la dem dø ut?. Jesus har jo laget verden på den måten, at dyr spiser hverandre osv..eller hva?

Ikke for å pirke (pirko ;-)), men dyr spiste faktisk hverandre i mange millioner år før jesusen din labbet rundt i Midtøsten....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å pirke (pirko ;-)), men dyr spiste faktisk hverandre i mange millioner år før jesusen din labbet rundt i Midtøsten....

Med vennlig hilsen

he...ok Gud da...men jeg har snakket med kristne, og de sier at Gud og Jesus er samme person. Men du har kanskje ikke lest bibelen du....så da så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sant at Hitler var vegetarianer, men det var også Einstein og Sokrates..

Litt synd å spise gris egentlig da. Grisen er faktisk mye mere inntelligent enn en hund. Så program på tv, der grisen måtte løse forskjellige "floker", og den løste ting 10 ganger fortere enn hunden...alle tror jo at grisen er så dum..

Sauen derimot,he..ja he..den er fryktelig dum(stakkars). Spørsmålet er bare, men den lager jo fin ull da, så den hadde ikke vært unyttig selv om alle kuttet ut å spise kjøttet fra den.

En del dyr er jo helt nytteløse, hvis vi ikke spiste dem, og hva skal vi gjøre med dem da?..la dem dø ut?. Jesus har jo laget verden på den måten, at dyr spiser hverandre osv..eller hva?

Hitler var veggis, Sør spiser bikkjer og Jesus var hard på flaska.

Finnes det ikke vanlige folk igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he...ok Gud da...men jeg har snakket med kristne, og de sier at Gud og Jesus er samme person. Men du har kanskje ikke lest bibelen du....så da så

Joda, men denne oppfinnelsen med treenigheten er av nyere dato.

Husk at jesusen finnes jo ikke i GT, og at NT er mindre enn 2000 år gammelt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men denne oppfinnelsen med treenigheten er av nyere dato.

Husk at jesusen finnes jo ikke i GT, og at NT er mindre enn 2000 år gammelt.

Mvh

Du ser nå matematikk i alt også du da...også er du ytterst pedantisk!..he

Grunnen til at jeg dro inn Jesus, var fordi jeg skulle vise til skaperen.....og siden vi lever i nyere tid, så er det treenigheten som gjelder..så blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men denne oppfinnelsen med treenigheten er av nyere dato.

Husk at jesusen finnes jo ikke i GT, og at NT er mindre enn 2000 år gammelt.

Mvh

Er du kristen eller er du ateist

desenter eller jehovas vitne, eller noe annet.

Jeg greier bare ikke å få tak i hva du egentlig er.

Kanskje jeg har lest for lite av dine innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kristen eller er du ateist

desenter eller jehovas vitne, eller noe annet.

Jeg greier bare ikke å få tak i hva du egentlig er.

Kanskje jeg har lest for lite av dine innlegg?

Hei,

Jeg er ateist! (Også humanist, for å være mer nøyaktig!)

Men jeg passer meg veldig for ikke å angripe "de kristne", men å debattere mot selve kristendommen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...