Gå til innhold

Nok en tung natt...


Gjest Atiram

Anbefalte innlegg

Gjest Atiram

Ja, nettene er alt fra lette. Jeg klarer rett og slett ikke å sove! Jeg bare ligger å tenker, etter en stund begynner jeg å gråte, og så starter jeg å hyperventilere. Jeg klarer ikke å stoppe heller, jeg gråter til d svartner for meg... Jeg er så lei, lei allt.... Jeg klarer ingenting lenger. Jeg klarer ikke sove, ikke spise, ikke leve normalt. Jeg orker ikke å ha en eksistens som denne! Jeg vet hvor dumt dette må høres ut, men jeg orker det rett og slett ikke... Klokka 06.00 må jeg opp for å gå på skolen. Jeg vet hva som venter meg der. Masse blikk... Jeg var nemlig ikke på skolen i dag, i dag hvor vi skulle ha en vilktig prøve.

Jeg hadde bestemt meg for å gå, men jeg rakk ikke kle på meg en gang den dagen før jeg lå der. Jeg besvimte på badegulvet.. Jeg skrev en mld til ei jente i klassen, om hva som hadde skjedd, og spurte om ho kunne si det til læreren... Der skulle jeg aldri gjort! Ho spredde masse rykter om meg, og i hele dag her jeg fått mld som dette: "Joa du er sikkert syk. NOT Det er den dårligste undskyllingen j har hørt!"

Jeg blir så lei meg.. Vil ikke gå på skolen i morgen, men jeg har bestemt meg.. Jeg skal gå, og jeg skal drite i hva andre synes og mener... Jeg har mest lyst til å drite i allt...

Jeg skal prate med den læreren min i morgen, men jeg vil ikke han skal se meg slik jeg er nå. Jeg ser ut som et vrak! Trøtt og fæl.. Jeg vill ikke gjøre han bekymret, mer en det han er.. Jeg føler meg slem, men jeg klarer ikke å gjøre noe med det. Jeg er så svak! Jeg har liksom ikke noe mer jeg kan gjøre for meg selv. Jeg har jo søkt om hjelp, men det spørs om jeg orker å følge opp det nå.

Jeg håper ikke dere missforstår meg, jeg ønsker ikke å klage, men jeg må bare få ut det som plager meg nå... Familien min står også på kanten av stupet.. Jeg orker rett og slett ikke mer......

Undskyld for dette tåpelige innlegget, jeg er bare så fortvilet..

Håper dere får en god natt, tenker på dere... :o)

*sliten natta klems*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Leste innlegget ditt og tenkte jeg skulle prøve å svare deg. Jeg er ikke så ofte innom sidene her, men i natt er jeg det ihvertfall, og det skjærer meg i hjertet å lese innlegget ditt.

Jeg har ikke spiseforstyrrelser lenger, men jeg slet med det i mange år selv før jeg ble frisk. Det jeg husker best er månedene hvor vekten/matinntaket ble for lite til at jeg fikk sove. Depresjoner, tungsinn, spiseforstyrrelser, alt føles mye verre og tyngre når kroppen ikke får hvile lenger...

Mange som ikke er syke, blir også ekstra tungsindig uten søvn.

Sukk. Vet ikke helt hva jeg skal skrive, vil jo så gjerne hjelpe deg på en måte...

Går du til behandling?

Hvis du ikke har snakket med legen din om dette, bør du gjøre det. Kanskje kan du nevne at du ikke for sove til legen også? Er jo ikke sikkert man kan få sovemedisin hvis man er deprimert da. Kanskje finnes det et eller annet naturpreparat som kan hjelpe litt, te eller noe? (Nå snakker jeg om det at du ikke får sove altså, ikke te mot SF, selv om jeg gjerne skulle funnet DEN teplanten og delt ut til dere!)

Hva de andre på skolen tror, skal du ikke tenke så mye på. På seg selv kjenner man andre heter det, og hvis de tror du var borte fordi du ikke ville ha prøven, så har de sikkert tenkt/gjort det selv engang.

Det er viktig at du tenker på deg nå, at du finner noen du kan stole på og snakke med, slik at du kan få hjelp til å komme deg videre.

Likevel er det viktig å komme seg på skolen, selv om du gruer deg til i morgen, i det minste for noen timer hvis du orker.

Ikke fordi du må være "flink på skolen" men fordi (Ihvertfall var det slik for min del) det kan være veldig bra å få noe annet å tenke på/ gjøre i noen timer.

Vel, jeg er jo ingen lege eller noe, så det er bare tips som du skjønner...

Håper du har sovnet nå, slik at kroppen og hodet ditt kan få litt hvile...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atiram

Hei...

Leste innlegget ditt og tenkte jeg skulle prøve å svare deg. Jeg er ikke så ofte innom sidene her, men i natt er jeg det ihvertfall, og det skjærer meg i hjertet å lese innlegget ditt.

Jeg har ikke spiseforstyrrelser lenger, men jeg slet med det i mange år selv før jeg ble frisk. Det jeg husker best er månedene hvor vekten/matinntaket ble for lite til at jeg fikk sove. Depresjoner, tungsinn, spiseforstyrrelser, alt føles mye verre og tyngre når kroppen ikke får hvile lenger...

Mange som ikke er syke, blir også ekstra tungsindig uten søvn.

Sukk. Vet ikke helt hva jeg skal skrive, vil jo så gjerne hjelpe deg på en måte...

Går du til behandling?

Hvis du ikke har snakket med legen din om dette, bør du gjøre det. Kanskje kan du nevne at du ikke for sove til legen også? Er jo ikke sikkert man kan få sovemedisin hvis man er deprimert da. Kanskje finnes det et eller annet naturpreparat som kan hjelpe litt, te eller noe? (Nå snakker jeg om det at du ikke får sove altså, ikke te mot SF, selv om jeg gjerne skulle funnet DEN teplanten og delt ut til dere!)

Hva de andre på skolen tror, skal du ikke tenke så mye på. På seg selv kjenner man andre heter det, og hvis de tror du var borte fordi du ikke ville ha prøven, så har de sikkert tenkt/gjort det selv engang.

Det er viktig at du tenker på deg nå, at du finner noen du kan stole på og snakke med, slik at du kan få hjelp til å komme deg videre.

Likevel er det viktig å komme seg på skolen, selv om du gruer deg til i morgen, i det minste for noen timer hvis du orker.

Ikke fordi du må være "flink på skolen" men fordi (Ihvertfall var det slik for min del) det kan være veldig bra å få noe annet å tenke på/ gjøre i noen timer.

Vel, jeg er jo ingen lege eller noe, så det er bare tips som du skjønner...

Håper du har sovnet nå, slik at kroppen og hodet ditt kan få litt hvile...

Takk for svar Zoti :o)

Jeg må innrømme at svaret ditt gav meg litt mer mot... Jeg er egentlig helt motløs nå... Spiste nettopp masse "fy-mat", og nå kastet jeg opp blod...

Jeg må også rette på meg selv, jeg driter ikke i allt... Det var bare et forsøk på å lure følelsene mine. Jeg er liv redd!!

Men takk for svaret, jeg skal snart få hjelp, skal ta noen prøver på sykehuset snart....

Jeg skal nok på en eller ennen måte komme meg ut av dette... På en eller annen måte...........

Stor *klems*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Zoti :o)

Jeg må innrømme at svaret ditt gav meg litt mer mot... Jeg er egentlig helt motløs nå... Spiste nettopp masse "fy-mat", og nå kastet jeg opp blod...

Jeg må også rette på meg selv, jeg driter ikke i allt... Det var bare et forsøk på å lure følelsene mine. Jeg er liv redd!!

Men takk for svaret, jeg skal snart få hjelp, skal ta noen prøver på sykehuset snart....

Jeg skal nok på en eller ennen måte komme meg ut av dette... På en eller annen måte...........

Stor *klems*

Du er våken ennå?

Hmm. Kanskje det er et veldig kjedelig program på tv eller noe du kan se på, slik at du sovner? Nei da, skal ikke fleipe med det at du har det vondt.

Jeg trodde ikke at du er en type som driter i alt, da hadde du vel neppe skrevet så mange oppmuntrende innlegg til andre her... (Ja da, selv om jeg ikke skriver så ofte, så leser jeg her innimellom, men prøver å ikke bli hekta på internett...)

Har du forresten noen hobbier, eller interesser du er glad i, eller evt. var glad i før du fikk SF? Noe som ikke får deg til å tenke på Sf-ene og slikt.

Et fristed for tankene, har du det?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg fant tilbake til en gammel hobby da jeg hadde det verst (hester). Det "bar" meg gjennom de tyngste periodene. I flere timer i strekk slapp jeg unna de tunge tankene, for meg fungerte det som en slags meditasjon.

Huffameg, nå sitter jeg her og bare skriver om meg.

Men kanskje det er nettopp DET som skal til for at du skal sovne... :)

Godt å høre at du fikk mer mot, det er nemlig en slem liten mann som bor i hodet ditt, jeg vet av ham, for jeg kastet ham ut for et par år siden!

Nå må du be ham om å flytte fra deg også, men vær oppmerksom på at han kan være treg til å pakke.

Merker at det begynner å bli sent. Når det er natta hender det at jeg bare skriver og skriver.

...Og veldig mye er tull...

Men endel er alvorlig også.

Mannen må flytte!!!

Nei gud nå må jeg gi meg, sorry, dette ble vel et tullete innlegg.

Det er bra at du skal til sykehuset og få behandling nå.

Jeg håper deg går bra, og at du snart kan få det bedre, så vondt er det ikke meningen at noen skal ha det.

*Varme tanker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atiram

Du er våken ennå?

Hmm. Kanskje det er et veldig kjedelig program på tv eller noe du kan se på, slik at du sovner? Nei da, skal ikke fleipe med det at du har det vondt.

Jeg trodde ikke at du er en type som driter i alt, da hadde du vel neppe skrevet så mange oppmuntrende innlegg til andre her... (Ja da, selv om jeg ikke skriver så ofte, så leser jeg her innimellom, men prøver å ikke bli hekta på internett...)

Har du forresten noen hobbier, eller interesser du er glad i, eller evt. var glad i før du fikk SF? Noe som ikke får deg til å tenke på Sf-ene og slikt.

Et fristed for tankene, har du det?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg fant tilbake til en gammel hobby da jeg hadde det verst (hester). Det "bar" meg gjennom de tyngste periodene. I flere timer i strekk slapp jeg unna de tunge tankene, for meg fungerte det som en slags meditasjon.

Huffameg, nå sitter jeg her og bare skriver om meg.

Men kanskje det er nettopp DET som skal til for at du skal sovne... :)

Godt å høre at du fikk mer mot, det er nemlig en slem liten mann som bor i hodet ditt, jeg vet av ham, for jeg kastet ham ut for et par år siden!

Nå må du be ham om å flytte fra deg også, men vær oppmerksom på at han kan være treg til å pakke.

Merker at det begynner å bli sent. Når det er natta hender det at jeg bare skriver og skriver.

...Og veldig mye er tull...

Men endel er alvorlig også.

Mannen må flytte!!!

Nei gud nå må jeg gi meg, sorry, dette ble vel et tullete innlegg.

Det er bra at du skal til sykehuset og få behandling nå.

Jeg håper deg går bra, og at du snart kan få det bedre, så vondt er det ikke meningen at noen skal ha det.

*Varme tanker*

Kjære deg...

Jeg takker igjen for et oppløftende innlegg... takk,takk..:o)

Jeg må snart gå på skolen, men skal svare deg først jeg.

Jeg har hobbier, jeg eelsker iå tegne, og så er jeg veldig glad i kampsport, men det er vel bare tegningen som jeg kan forholde meg til nå.. Jeg orker jo såvidt å kle på meg!

Nei jeg må gå nå... I den formen jeg er i nå, bruker jeg nok en time ned til skolen... :o)

Ha en god dag da du!

*stooor Klems*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Atiram! Du gir uttrykk for at du sliter noe enormt. Når nettene også blir preget av uro og vanskelige tanker og følelser får du ikke mye overskudd til å mestre skolen og hverdagen. Jeg er svært opptatt av at du forsøker å søke hjelp for ditt problem, du trenger noen som kan støtte deg på veien videre- gi deg kraft og mot til forandring, nok en gang; lykke til med å gripe fatt i ditt problem, søk hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åhh..vennen..skal slutte og holde deg våken om nettene..*ler*..neida..

vet du ikke har det lett, og stjernene våre, ingen av dem, har skint på lenge..men selv om jeg ikke ser stjernen din, så ser jeg deg. gjennom skjermen..jeg leser..jeg bryr meg..jeg tenker på deg..skulle ønske det var noe mer jeg kunne gjøre..

vennen--har du tenkt mer på det jeg sa om å finne ny lege og be om henvisning til psykolog..?det kan hjelpe deg og ha noen å prate med..noen som er der for å lytte..som er der bare for deg.

håper dagen din blir bedre enn du trodde i natt..

veldig glad i deg, og en dag skal vi også skinne hver dag..sterkt..

*klemmer deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...