Gå til innhold

propper i ørene og svimmelhet


Gjest utbrentjente

Anbefalte innlegg

Gjest utbrentjente

Noen som har opplevd propper i ørene i forbindelse med angst og svimmelhet? (svimmelheten kan også komme av stive nakkemuskler...). Har hatt slike propper i ørene i mange dager og de går ikke bort uansett hva jeg gjør. Blir ekstra svimmel og føler trykk i hodet av den grunn. Noen som har noe råd????? Går på efexor depot (75 mg), gjort i snart 5 uker, kan det ha noe med det å gjøre? Hatt trykk i hodet og svimmelheten har vært der nesten konstant i 5 mnd så det kommer ikke av medisinen men disse proppene i ørene har jeg ikke hatt så mye før. Blir som sagt ekstra svimmel og føler ekstra trykk i hodet med dette. Håper noen har noen råd som kan hjelpe meg. Har bare delvis virkning av efexor enda. Kan fremdeles få en del uforståelig uro og angstfølelse (selv om ikke så ofte som før), er det litt tidlig å si om efexoren har virkning? Noen med gode erfaringer? Har moderat angst og depresjon pga stress (ikke opplevd traumatiske hendelser og aldri vært plaget med dette før)så håper jeg ikke må gå på denne medisinen så lenge og at jeg ikke må ha høyere dose...

Noen erfaringer???

utbrent jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Jeg hadde det sånn en gang! Riktignok ikke i forbindelse med medisiner. Men jeg trodde det var bihulene, og dro til legen. De rensa ørene mine, og alt ble fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, propper i ørene kan komme av stiv halsmusklatur, det har jeg hatt ganske lenge. Det var en fysioterapeut en gang som fant et punkt på halsen, og når han trykket/maserte der, klikket det også i ørene. Du kan gå til en fysioterapeut (ev. psykomotorisk fys.) og få råd om hvordan du belaster musklaturen, om du spenner deg mye, sitter med høye skuldre, hvilke bevelgesemønstre du bruker som gir deg stivhet. Når du blir klar over det, er det lettere å endre. Slike plager kan også komme av "stress" som jo også er psykisk betinget. Kanskje dette også blir bedre utover i angst/depresjonsbehandling.

En trenger ikke å ha traumatiske opplevelser for å få dep og angst. Hvis en tenker seg at en har en viss sårbarhet for å utvikle slike lidelser og opplever stress av noe slag (jobber for hardt, gir mye av seg selv, osv) kan depresjon og angst utløses. (sårbarhet+stressor=depresjon)

Håper det skal bli bedre for deg snart.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte helt å skrive at propper i ørene kan også komme av ørevoks eller væske i mellomøret. da ville rådet være å gå til en lege som kan undersøke ørene dine. Jeg tenkte ellers det kunne være en sammenheng der mellom øret, svimmlehet/hodet og stiv musklatur i dette området (når du nevnte dette med angst og stress som jo kan gi kroppslige plager.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...