Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hatt en bakterie/infeksjon som heter gardnerella vaginalis der jeg fikk en kur som skulle få dette bort. Det jeg lurte på var om det er noen som vet om det er smittsomt over på partner? Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg har nå fått det igjen rett etter endt kur.. Kanskje jeg da har smittet han og han tilbake på meg igjen...? Vil så gjerne vite...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147436-infeksjonbakterier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svaret ditt.. veldig snillt av deg.. Kanskje du har noen råd om hvordan man kan forebygge dette....? vil gjerne unngå å få dette igjen..

Heisann

Les dette utdraget hentet fra lommelegen:

"Betegnelsen

Garnerellainfeksjon er misvisende. Tilstanden er vedtatt å skulle hete Vaginose, og er uttrykk for et avvik fra den vanlige bakteriesammensetningen i skjedesekret. Denne skal domineres av melkesyrebakterier (lactobaciller). Andre mikrober, bl. a. Gardnerella, finnes normalt i lite antall. Vaginose er ingen infeksjon eller betennelse, men kan være ubehagelig på grunn av konsistens, utseende og lukt. Den regnes ikke som seksuelt overført, for resultatene er like om bare kvinnen blir behandlet eller begge partnerne. Årsaken til endringen er ukjent. Jeg behandler vaginose nå med reseptfrie EcoVag vaginalkapsler, som består av 2 stammer humane lactobaciller. Behandlingen er llike effektiv som med Flagyl og Dalacin, og kuren kan forlenges og gjentas til plagen er borte.

Vennlig hilsen

Gynekolog Peer Høvik "

Det finnes også andre typer stikkpiller som skal opprettholde den naturlige bakteriebalansen i skjeden. Gå på apoteket og spør. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147436-infeksjonbakterier/#findComment-936767
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...