Gå til innhold

Angsten bare øker


Gjest Ikke akkurat nå !

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke akkurat nå !

Startett på Zoloft 50 mg for va 2 mnd siden.Den funket fint i begynnelsen, men de siste 2 ukene har angsten bare økt.Uroen og klumpen i halsen, trykket i brystet og trettheten er som en skygge over meg.

Skal startet i jobb ( har vært på attføring) om noen uker.Har gledet meg masse, men nå ødelegger angsten alt.Fikk ikke time hos legen før om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hershel1365380410

Gruer du deg til å begynne å jobbe igjen? Jeg så at du hadde gledet deg en stund, men siden angsten kommer tar den vel fra deg gleden?

Jeg håper virkelig at du får en fin start på jobben din. Det er fint at du har tatt attføring. Å være i fast jobb er faktisk veldig fint, spør du meg. Jeg grudde meg som en hund etter at jeg hadde vært sykemeldt i nesten ett år. Det virket veldig vanskelig å begynne å jobbe igjen, men jeg er veldig glad for at jeg klarte det.

Er det ingen mulighet for å fremskynde legetimen din? Kanskje du kan gå til en annen lege slik at du får snakket med noen om angsten din. Få luftet den før du begynner i jobb igjen. Det hadde sikkert vært lurt. Så står du sterkere til å begynne på nye oppgaver.

Jeg ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

AD særlig Zoloft kan ha en angstøkende effekt i begynnelsen av behandlingen. Jeg måtte slutte og gå over til et annet medikament pga det. Om du føler deg værre når du går på medisineringen så bør du få en akutttime hos legen. ring kontoret der og forklar situasjonen. Når legen har satt deg på disse medikamentene så må legen også følge opp i tilfelle du skulle reagere på medisinene. NÅ kan det jo være andre grunner til at du har angst men forklar symptomene så man vet om det har en sammenheng med Zoloften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

En dag står jeg i samme situasjon som deg,at jeg skal ut i jobb igjen etter mange år på rehabilitering og yrkesrettet attføring.Forhåpentligvis,det er i hvertfall planen som jeg går på for fullt. Gratulerer med å ha kommet så langt.Jeg er nesten overbevist om at jeg i starten av den nye jobbsituasjonen kommer til å trenge hjelp av sobril.Ikke så høy dose at jeg blir dopet selvfølgelig,men sterk angst utligner på en måte slik at en ikke blir ruset på samme måte som andre som misbruker disse medikamentene for å få en rus.Men roer såpass at man har tankene klarere med seg,gjør overgangen lettere.Jeg synes ikke det er rart at angsten økes nå som det nærmer seg,og kanskje du kan diskutere med legen din når du kommer til hvordan du kan få hjelp til å lette overgangen til arbeidslivet for en periode.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...