Gå til innhold

Angst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Kjære niccy! Jeg vet hvor slitsomt det er å aldri få fred,og jeg føler med deg.Selv er jeg så heldig å bli fulgt opp av psykiater ganske så tett,derfor lurte jeg litt på hva slags angst du har(panikkangst,eller en mer gnagende generalisert uro?),og hvilke type medisiner du går på.Er angsten like gnagende hele dagen,eller er det verre om kvelden? Hvor lenge har du gått på medisinene du føler ikke hjelper deg,og har du prøvd noe annet før?Hva slags dose går du på?Har du noen diagnose utenom det helt åpenbare,at du sliter med det samme som resten av oss på dette forumet? Er medisinene dine foreskrevet av lege,eller psykiater? Jeg vet ikke om jeg kan komme med råd,men selv har jeg nå i samarbeid med terapeuten min funnet medisiner som hjelper meg.Amatør som jeg selvsagt er vil jeg gjerne prøve å hjelpe deg så godt jeg kan hvis du vil. Du trenger selvsagt ikke svare på dette hvis du ikke ønsker det.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147450-angst/#findComment-936378
Del på andre sider

Gjest niccy

Kjære niccy! Jeg vet hvor slitsomt det er å aldri få fred,og jeg føler med deg.Selv er jeg så heldig å bli fulgt opp av psykiater ganske så tett,derfor lurte jeg litt på hva slags angst du har(panikkangst,eller en mer gnagende generalisert uro?),og hvilke type medisiner du går på.Er angsten like gnagende hele dagen,eller er det verre om kvelden? Hvor lenge har du gått på medisinene du føler ikke hjelper deg,og har du prøvd noe annet før?Hva slags dose går du på?Har du noen diagnose utenom det helt åpenbare,at du sliter med det samme som resten av oss på dette forumet? Er medisinene dine foreskrevet av lege,eller psykiater? Jeg vet ikke om jeg kan komme med råd,men selv har jeg nå i samarbeid med terapeuten min funnet medisiner som hjelper meg.Amatør som jeg selvsagt er vil jeg gjerne prøve å hjelpe deg så godt jeg kan hvis du vil. Du trenger selvsagt ikke svare på dette hvis du ikke ønsker det.Vennlig hilsen bugge.

Det er nok generalisert uro jeg har.Bruker zoloft 50 mg.Har brukt det noen måneder.

Angsten/uroen er hos meg fra jeg våkner til jeg sovner om kvelden.Om natten drømmer jeg mye.Jeg er like sliten når jeg våkner som når jeg sovner.De eneste gangene jeg føler meg ok er når jeg er opptatt med noe, snakker med folk,det er mest ille når jeg er alene.Selv om det er mange folk rundt meg så kjenner jeg angst, for da er tankene mine i fred uansett.Jeg får bare angsten på avstand ved å snakke selv, eller være med i en samtale med andre.Nå er det jo ikke slik at jeg kan gå rundt å prate hele tiden, eller at noen skal snakke med meg, så det blir mye angst om dagen.

Nå sitter jeg bare her å gråter , synes alt er så urettferdig, hater å synes synd på meg selv, men vil helst bare bli borte.

Takk for svar Bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147450-angst/#findComment-936436
Del på andre sider

Gjest niccy

P.S medisinen er foreskrevet av lege.Jeg går hos psykolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147450-angst/#findComment-936438
Del på andre sider

Bugge1365380662

Det er nok generalisert uro jeg har.Bruker zoloft 50 mg.Har brukt det noen måneder.

Angsten/uroen er hos meg fra jeg våkner til jeg sovner om kvelden.Om natten drømmer jeg mye.Jeg er like sliten når jeg våkner som når jeg sovner.De eneste gangene jeg føler meg ok er når jeg er opptatt med noe, snakker med folk,det er mest ille når jeg er alene.Selv om det er mange folk rundt meg så kjenner jeg angst, for da er tankene mine i fred uansett.Jeg får bare angsten på avstand ved å snakke selv, eller være med i en samtale med andre.Nå er det jo ikke slik at jeg kan gå rundt å prate hele tiden, eller at noen skal snakke med meg, så det blir mye angst om dagen.

Nå sitter jeg bare her å gråter , synes alt er så urettferdig, hater å synes synd på meg selv, men vil helst bare bli borte.

Takk for svar Bugge.

Hei igjen! Det er lov å synes synd på seg selv.Av og til blir det bare litt for mye for en.Og da er det vanskelig å se for seg at det kan bli bedre.Har du gått på den dosen hele tiden,eller har legen din prøvd å øke den for å se om det gir bedre virkning? Etter hva jeg forstår er det slik at hvis 50 mg ikke gir tilstrekkelig virkning mot angst,kan den økes til max 200 mg.Så da er det jo godt mulig at en doseøkning (i samarbeid med legen din) kan hjelpe.Vanskelig å vite om det er feil medisin før en har prøvd det i hvertfall.Selv går jeg i tillegg til et SSRI på Xanor,som er angstdempende.De har virket veldig godt på meg,men da må du få time hos psykiater for å se på medisineringen din,siden han må skrive det ut første gang. Sobril har jeg liggende til helt spesielle anledninger og brukes bare sporadisk.

Var jeg deg ville jeg først tatt kontakt med lege,prøvd å øke dosenetter hans anbefalinger,hvis ikke det virket,prøvd et nytt SSRI

(eks.cipralex) og bedt om å

kanskje fått noen sobril slik at du av og til kunne fått slappet av.Men da må du være klar over at tilvenningsfaren er større på den typen angstdempende.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147450-angst/#findComment-936502
Del på andre sider

Annonse

Gjest niccy

Hei vennen!

Fikk bare så lyst til å sende deg noen gode tanker..... Føler med deg,Angsten er ikke lett å leve med. ser ay Bugge har gitt deg noen gode råd... så jeg vil egentlig bare sende deg noen stå på ord. Husk at du er unik, det finnes bare en av deg. Kos fra meg

Takk for svar.Har fått time hos legen på mandag.Får se om jeg kan få en annen medisin.Det som hjelper meg mest er samtaleterapi, men jeg får det bare hver 14 dag hos psykolog og det er for lite for meg.Jeg merker at når jeg har vært der å snakket, da er jeg bra i noen dager.men så kommer angsten tilbake.

Det føles så rart at hverdagen går videre, jeg henger på, gjør alt jeg skal, men angsten gjør at jeg sliter meg ut på vanlige hverdagslige ting.

Uff, dette blir mye klaging.

Ha en så god dag dere kan der dere er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147450-angst/#findComment-937728
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...