Gå til innhold

kognitiv terapi virker :-) Hurra!


Gjest Vil og skal få til!

Anbefalte innlegg

Gjest Vil og skal få til!

Kognitiv tenkning virker.

Har akkurat begynt med kognitiv terapi.

Hverdagene mine har alltid hvert preget av katastrofetanker med påfølgende konstant angst.

Har prøvd å inntrodusere mer realistiske tanker i stedet for katastrofetankene, og når jeg klarer det forsvinner angsten.

Dette skal jeg fortsette med!!

Skal utvide arbeidet til å omfatte grunnleggende negative tanker om meg selv også.

Anbefaler dette til andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra!!

Jeg har også fått kognetiv terapi mot tvangstanker. Dette fungerte fantastisk akkurat som du sier:))

Og veldig ok å få "hjemmelekser". Blir så man jobber mer selv (iallefall jeg da):)

Lykke til!!

Klem fra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kognitiv terapi høres bra ut. Er det en kortvarig kognitiv terapi du går til der du lærer om teknikkene eller en fast behandler som jobber kognitivt?

Jeg har lurt på denne teknikken. Skriver du ned alle de negative tankene først og så finner du alternativer som er mer realistiske som du "tvinger" deg til å tenke i stedet?

Så fint at det virker.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...