Gå til innhold

Groteskt fra Irak

Gjest Morsk

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Nye fæle opplysninger fra Irak sier at fangene har fått servert svinestek og whiskey.

Tenker med gru på alle de groteske bilder som finnes rundt omkring i norske familiealbum fra diverse juleselskap, der det uhemmet frotses i ribbe og Aqavit.

Hvis du har et slik av deg selv vil jeg anbefale en liten tur innom Photoshop med tilhørende "araberisering" av ansiktet ditt, og vips så har du nå sjansen til å havne på førstesida av all verdens aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• ShitDiddelyDo

3

• MsSophie

1

• Prozak

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg er ingen fredsaktivist.

Jeg var for krigen mot Saddam Hussein. Jeg var heller ikke så opptatt av om en fant masseødeleggelsesvåpen eller ikke. Jeg mente og mener at alt det andre en hadde på han var nok til å gå til krig.

Når det først er krig, memer jeg den skal føres med nesten alle tilgjengelige midler - så lenge det er krig.

Jeg ville ikke tatt det så tungt om det gikk med tusener av døde på motsatt side om det kunne spart en eller to egne liv.

Men når krigen er over, eller den er over for noen, som f.eks krigsfangene, er det totalt uakseptabelt, rått, barbarisk og avskyelig å behandle dem på en slik måte som vi nå får innblikk i.

Motpartens soldater er fiender som skal nedkjempes med alle midler så lenge kampene pågår. Deretter skal de behandles med respekt og verdighet! Alt annet nedverdiger oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg er ingen fredsaktivist.

Jeg var for krigen mot Saddam Hussein. Jeg var heller ikke så opptatt av om en fant masseødeleggelsesvåpen eller ikke. Jeg mente og mener at alt det andre en hadde på han var nok til å gå til krig.

Når det først er krig, memer jeg den skal føres med nesten alle tilgjengelige midler - så lenge det er krig.

Jeg ville ikke tatt det så tungt om det gikk med tusener av døde på motsatt side om det kunne spart en eller to egne liv.

Men når krigen er over, eller den er over for noen, som f.eks krigsfangene, er det totalt uakseptabelt, rått, barbarisk og avskyelig å behandle dem på en slik måte som vi nå får innblikk i.

Motpartens soldater er fiender som skal nedkjempes med alle midler så lenge kampene pågår. Deretter skal de behandles med respekt og verdighet! Alt annet nedverdiger oss selv!

Enig. Og godt er det å se at USA, som det levende demokrati og solide rettstat det er, tar et oppgjør med de som har plaget fangene.

Allikevel er det å gå et skritt for langt i sin iver etter nye avløringer å antyde at jeg og hundretusener andre nordmenn tortureres hver juleaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Og godt er det å se at USA, som det levende demokrati og solide rettstat det er, tar et oppgjør med de som har plaget fangene.

Allikevel er det å gå et skritt for langt i sin iver etter nye avløringer å antyde at jeg og hundretusener andre nordmenn tortureres hver juleaften.

Seksuell ydmykelse og religiøs hån er er på bunnen av det anstendige mennesker kan gjøre.

Å tvinge muslimer til å spise svinekjøtt og drikke alkohol er en slik nedrig handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Seksuell ydmykelse og religiøs hån er er på bunnen av det anstendige mennesker kan gjøre.

Å tvinge muslimer til å spise svinekjøtt og drikke alkohol er en slik nedrig handling.

Nei. De burde være takknemlige over å bli påspandert slik god og dyr mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. De burde være takknemlige over å bli påspandert slik god og dyr mat og drikke.

Jadda jadda. Jeg tror de fleste har skjønt at du er en rasist med dårlig humor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jadda jadda. Jeg tror de fleste har skjønt at du er en rasist med dårlig humor nå.

Jada, jada. De fleste har forstått at du er en overmedisinert og derfor humørløs fjott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada. De fleste har forstått at du er en overmedisinert og derfor humørløs fjott.

Faen, der tok du meg! Vet liksom ikke hva jeg skal stille opp med når du briljerer med din subtile sarkasme på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du er vestlending og holder deg til smalahaue på juleaften. Det betyr ikke at du må pervertere folk på østlandet som liker ribbe.

Og der måtte du endre emnet...

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Og der måtte du endre emnet...

*ler*

Endre emnet? Er det ikke det utsøkte kombinasjonen av godt svinekjøtt og brennevin som er saken her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endre emnet? Er det ikke det utsøkte kombinasjonen av godt svinekjøtt og brennevin som er saken her?

Igjen forsøker du å bortforklare voldtekt, brudd på internasjonale konvensjoner og tortur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morsk

Igjen forsøker du å bortforklare voldtekt, brudd på internasjonale konvensjoner og tortur.

Har ikke skrevet ett ord om voldtekt. Men hvis du ser nøye etter en god del om god mat og drikke.

Spiser dere aldri svinestek på vestlandet, eller griller en saftig kotelett? gjerne med en øl eller dram til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Trodde faktisk det var litt vett i deg, jeg ?! :/

Men tror Sør har rett i at du her har vist ditt sanne jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Trodde faktisk det var litt vett i deg, jeg ?! :/

Men tror Sør har rett i at du her har vist ditt sanne jeg....

Hvis du hadde spurt før ville du fått vite at jeg liker svineribbe gjerne med en dram, og hadde ikke behøvd vente så lenge på å få vite sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, der tok du meg! Vet liksom ikke hva jeg skal stille opp med når du briljerer med din subtile sarkasme på denne måten.

Tja, om ikke annet så er det da betraktlig bedre å være overmedisinert enn totalt understimulert....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nye fæle opplysninger fra Irak sier at fangene har fått servert svinestek og whiskey."

Greit nok at din meningsfascisme og ditt menneskesyn er etablert og åpenbart for de aller fleste. Men her prøver du å vri et overgrep til noe bagatellmessig. Hadde disse fangene fått SERVERT svinekjøtt og whisky så hadde det neppe blitt så stor sak ut av det - da hadde de utvilsomt ikke rørt det. Værre er det at anklagene går ut på at de har blitt tvangsforet med det, noe som etter alle definisjoner av termen er et overgrep.

Bare tull å forsvare disse amerikanerne det er snakk om i disse sakene. Man trenger ikke være muslimsk terrorist eller forkjemper for hverken islam eller noe annet for å være imot overgrep mot menneskerettigheter. Det bør gjelde uansett hvilken folkegruppe det er snakk om.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

"Nye fæle opplysninger fra Irak sier at fangene har fått servert svinestek og whiskey."

Greit nok at din meningsfascisme og ditt menneskesyn er etablert og åpenbart for de aller fleste. Men her prøver du å vri et overgrep til noe bagatellmessig. Hadde disse fangene fått SERVERT svinekjøtt og whisky så hadde det neppe blitt så stor sak ut av det - da hadde de utvilsomt ikke rørt det. Værre er det at anklagene går ut på at de har blitt tvangsforet med det, noe som etter alle definisjoner av termen er et overgrep.

Bare tull å forsvare disse amerikanerne det er snakk om i disse sakene. Man trenger ikke være muslimsk terrorist eller forkjemper for hverken islam eller noe annet for å være imot overgrep mot menneskerettigheter. Det bør gjelde uansett hvilken folkegruppe det er snakk om.

"............................"

De store oppslag om svinekjøtt og sprit bagatelliseres nettopp fordi det er en bagatell og knapt nok det.

Er du derimot seriøst interresert i dårlig fangebehandling er du mer enn gjerne velkommen til å si din mening om denne måten: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/05/11/398100.html (og slutte kaste bort flere tastetrykk på at det serveres feil mat og drikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det groteske her er faktisk at du forsøker å bagatellisere disse soldatenes handlinger.

Er det virkelig noen i verden som gjør det? Sånn med unntak av en eller annen redneck i Texas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...