Gå til innhold

Grilling i Frognerparken?

ekte nick

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grillet der mange ganger jeg, så det går fint.

Bare pass på å ikke svi gresset og sett brukt grill pent ved siden av søppelkorg, da er det ingen som sier noe på grilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Grillet der mange ganger jeg, så det går fint.

Bare pass på å ikke svi gresset og sett brukt grill pent ved siden av søppelkorg, da er det ingen som sier noe på grilling.

Ja det er jo så pent når det ligger 100+ engangsgriller "pent" plassert ved siden av søppelkassene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo så pent når det ligger 100+ engangsgriller "pent" plassert ved siden av søppelkassene.....

Er det bedre at de blir kastet i spannet og at spannet tar fyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Er det bedre at de blir kastet i spannet og at spannet tar fyr?

Det er bedre om folk ikke var så bedaglig anlagt og hadde meg seg en vanlig grill som de tok med seg hjem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre om folk ikke var så bedaglig anlagt og hadde meg seg en vanlig grill som de tok med seg hjem etterpå.

Javel?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med glødende kullbiter oppi?

Det beste hadde vel vært å tatt med ei vannflaske og helt over engangsgrillen, for deretter å hive den oppi søpledunken - eller hva smarten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Med glødende kullbiter oppi?

Det beste hadde vel vært å tatt med ei vannflaske og helt over engangsgrillen, for deretter å hive den oppi søpledunken - eller hva smarten :)

Det er mange problemer med engangsgriller. Mange plasserer dem rett på bakken slik at gresset under dør. De skaper store mengder søppel. Det er rett og slett ikke plass i søppeldunkene.

Det beste hadde vært om folk hadde med en egen grill og lot denne brenne ut, evt slokket den med vann, og tok den med seg hjem.

Blir dette for vanskelig får de heller la være å grille. Makan til egoister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange problemer med engangsgriller. Mange plasserer dem rett på bakken slik at gresset under dør. De skaper store mengder søppel. Det er rett og slett ikke plass i søppeldunkene.

Det beste hadde vært om folk hadde med en egen grill og lot denne brenne ut, evt slokket den med vann, og tok den med seg hjem.

Nå skal det finnes små bærbare griller som kan lukkes igjen med lokk! :-) Ingen grunn til å fortsette å kjøpe søppel!

Til bruk ved sommerens båtturer har vi en liten sammenleggbar gassgrill. Kjempekjekt! Den blir kald svært fort og kan ryddes bort så snart maten er fortært, og så slipper vi å drasse med oss massevis av søppel hjem fra båttur. For ikke å snakke om at vi sparer svabergene fra å få sprekker pga oppvarming fra engangsgrill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg:

Selv om man skulle få aldri så mye plass i søppeldunken så blir jo ikke søplet borte idet søppelbilen har hentet det! et eller annet sted må man gjøre av søppelberget vårt, og det beste er at vi slutter å KJØPE søppel! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det finnes små bærbare griller som kan lukkes igjen med lokk! :-) Ingen grunn til å fortsette å kjøpe søppel!

Til bruk ved sommerens båtturer har vi en liten sammenleggbar gassgrill. Kjempekjekt! Den blir kald svært fort og kan ryddes bort så snart maten er fortært, og så slipper vi å drasse med oss massevis av søppel hjem fra båttur. For ikke å snakke om at vi sparer svabergene fra å få sprekker pga oppvarming fra engangsgrill!

Hvor kjøper man det,og hvor mye koster det?

Hørtes kjekt ut:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper man det,og hvor mye koster det?

Hørtes kjekt ut:o)

Gassgrillen kjøpte vi på en elektrisk butikk som ligger ute forbi Sandvika, men husker ikke hva den het. Når man kjørre ut fra byen ligger den på venstre side - tror det er like etter Ikea.....

Kostet vel ca 500?? Kan pakkes sammen og puttes i en liten veske.

Eneste ulempe er at den ikke blir varm nok til å steike de aller tykkeste kotelettene. Og så får man ikke røyksmaken som fra vanlig kull.

Men jeg har også sett i ulike kataloger som deiser ned i postkassa små griller ment for vanlig kull. De ser ut som små oljefat som ligger på siden, har bein under og håndtak på lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gassgrillen kjøpte vi på en elektrisk butikk som ligger ute forbi Sandvika, men husker ikke hva den het. Når man kjørre ut fra byen ligger den på venstre side - tror det er like etter Ikea.....

Kostet vel ca 500?? Kan pakkes sammen og puttes i en liten veske.

Eneste ulempe er at den ikke blir varm nok til å steike de aller tykkeste kotelettene. Og så får man ikke røyksmaken som fra vanlig kull.

Men jeg har også sett i ulike kataloger som deiser ned i postkassa små griller ment for vanlig kull. De ser ut som små oljefat som ligger på siden, har bein under og håndtak på lokket.

Bor laaangt unna Oslo jeg.

Har sett sånne kullgriller også ja.Men jeg mente kanskje at det ikke ble så mye rot,om man hadde en gassgrill.Med kullet mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Tillegg:

Selv om man skulle få aldri så mye plass i søppeldunken så blir jo ikke søplet borte idet søppelbilen har hentet det! et eller annet sted må man gjøre av søppelberget vårt, og det beste er at vi slutter å KJØPE søppel! :-)

Helt riktig. Men fordi folk er egoistiske så driter de i slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor laaangt unna Oslo jeg.

Har sett sånne kullgriller også ja.Men jeg mente kanskje at det ikke ble så mye rot,om man hadde en gassgrill.Med kullet mener jeg.

Helt enig. Vi har ihvertfall likt vår gassgrill godt, selv om vi må være bevisste på hva slags type kjøtt vi kan steke på den.

Den har desuten to "topper": En grillrist, og en "stekeplate" som man f.eks. kan steke egg el annet på hvis man ønsker det. Man kan også ta bort toppen, og sette kjeler direkte ned på blusset hvis man vil koke vann. Men kjel er ekstra utstyr, da.

Hvis jeg husker det skal jeg sjekke merket på grillen vår! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...