Gå til innhold

Poenghøsting

Gjest Ivri

Anbefalte innlegg

Jeg har et spesielt studie som jeg har virkelig lyst å begynne på, men jeg mangler endel poeng. Har tatt opp igjen de fagene jeg kan gjøre det bedre på, men fortsatt har jeg litt igjen.

Noen tips på hvordan jeg kan sanke poeng? Jeg mangler ca 15 stk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå i militæret, ta et eller annet på Blinderen...

Militæret er uaktuelt siden jeg aldri ville klart opptakskrava (har en skade). Hva er Blinderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i militæret, ta et eller annet på Blinderen...

Viss jeg har 50 poeng fra videregående, og tar et studium på høyskole som tilsvarer 60 poeng pr år, da har jeg tilsammen 110 poeng og kan komme inn på alt?

Synst det hørtes litt for lett ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

UiO

Når du har studiekompetanse så kan du jo melde deg opp som privatist i en eller annen modu. 5 vekttall i historie, norsk, engelsk.. osv. Ikke noe problem. UiB, NTNU og HVO tilbyr slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

I USA får de poeng for å delta på fritidsaktivteter og sånn, er det slik i norge også?

nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonny&cher

Viss jeg har 50 poeng fra videregående, og tar et studium på høyskole som tilsvarer 60 poeng pr år, da har jeg tilsammen 110 poeng og kan komme inn på alt?

Synst det hørtes litt for lett ut..

Du kan ikke plusse 60 studiepoeng fra høyere utdanning på de du har fra videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke plusse 60 studiepoeng fra høyere utdanning på de du har fra videregående.

men.. viss det kreves 65 studiepoeng for å komme inn på et studie, så må jeg bare ha 6 i alle fag da pluss realfaga for å ha en sjanse?

Må da være en måte å skaffe poeng på for de som har snitt på 5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daisy

Militæret er uaktuelt siden jeg aldri ville klart opptakskrava (har en skade). Hva er Blinderen?

Universitetet i Oslo... Mente egentlig universitetet generelt, da. Må jo ikke gå i Oslo ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

men.. viss det kreves 65 studiepoeng for å komme inn på et studie, så må jeg bare ha 6 i alle fag da pluss realfaga for å ha en sjanse?

Må da være en måte å skaffe poeng på for de som har snitt på 5..

Kontakt en studieveileder, de har peiling på disse tingene og vet hvilke måter du kan få poeng på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Har du 3 fordypningsfag?

Har du 3 realfag?

Har du høyere utdanning, arbeidspraksis, folkehøyskole eller vært i militæret?

Sjekk søkerhåndboka på nettet, der står det alt en får ekstrapoeng for, men husk at noen ting ekskluderer andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...