Gå til innhold

regler for oppussing - støy?

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en mamma
Skrevet

Noen har kjøpt leiligheten over, og bruker ettermiddag/kvelder på å pusse den opp. Det hamres og bores dagen lang. Jeg prøver å være tålmodig, har selv pusset opp leilighet. Men: er det ikke regler for hvor lenge om kveldene de kan holde på?

Jeg har en ettåring, som pleier å legge seg klokka sju. Nå har vi drøyd det til halv åtte pga støyen, men det hjelper ikke, de holder på utover til åtte og ni. Hun blir redd når de hamrer og borer, og får slett ikke sove.

Ettermiddagsluren som hun/vi prøver å få oss, har vi bare måttet droppe.

Hvilke klokkeslett om kvelden bør jeg kunne forvente at de stopper med hamring/boring? Bør jeg kontakte formann i borettslaget og spørre?

De kommer sikkert til å holde på noen uker framover. Jeg føler meg usikker på hva vi kan gjøre, for dette går oss på nervene.

Fortsetter under...

Skrevet

Det finnes sikkert noe i reglementet for deres borettslag om støy og oppussing.

Gjest hilsen en mamma
Skrevet

Det finnes sikkert noe i reglementet for deres borettslag om støy og oppussing.

Takk. Jeg ringte tillitsvalgt i blokka som sa hun nettopp hadde sjekket ut det samme. De har lov å holde på til kl.20 på hverdager og kl. 17 på lørdager og helligdager. Dette er nettopp av hensyn til småbarn.

Så nå venter jeg på at det blir stille klokka åtte, eller så får jeg luske meg opp og si fra forsiktig.

Skrevet

Takk. Jeg ringte tillitsvalgt i blokka som sa hun nettopp hadde sjekket ut det samme. De har lov å holde på til kl.20 på hverdager og kl. 17 på lørdager og helligdager. Dette er nettopp av hensyn til småbarn.

Så nå venter jeg på at det blir stille klokka åtte, eller så får jeg luske meg opp og si fra forsiktig.

Håper det ordner seg. For lyden av borring i murvegger sprer seg gjennom vegger og tak og kan være ganske irriterende i lengden.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Håper det ordner seg. For lyden av borring i murvegger sprer seg gjennom vegger og tak og kan være ganske irriterende i lengden.

Synes vel at de kunne drive med "stille arbeid" etter denne tiden ja..

Gjest Persille
Skrevet

Som du skriver ville jeg sagt fra forsiktig, iallefall pent, for det er ikke gunstig å bli uvenner før de har flyttet inn omtrent =)

Vi har også en ettåring, og vi avtalte med de over oss en natt hun skulle sove borte hvor de kunne holde på lenger, og en helg hvor hun var borte hele helgen.

Da følte de at vi prøvde å være hjelpsomme, og ikke bare klagete, fungerte kjempefint.

Dessuten er det masse oppussingsting de kan gjøre på kveldstid likevel, som ikke bråker. Maling f.eks...

Lykke til =)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...