Gå til innhold

NHD..kan du se/kommentere (mener ikke å mase, men.....)


petriks

Anbefalte innlegg

Hei. Du har sikkert sett at jeg har spurt om Anafranil og vektøkning :-)

Jeg har nå sep. med. helt og nå begynner vekta å gå ned. Har fått opplyst at det ikke bare er økt matlyst, men også økt fettlagring og redusert fettforbrenning som er av stor betydning for denne med. Javel, så vet jeg det, synd men sant...

Jeg føler meg ikke helt "pr kasse" nå, kjenner at angst og uro er der, men ikke sånn som i fjor, så "holder nok ut en stund til". Har lest litt om SSRI og finner at Cipramil har en mer nøytral vektøkningsgrad (individuelt fra person til person), men hvis jeg var din pasient kunne du da tenkt deg å sette meg på en liten dose Cipramil for angst? Og i tilfelle, hvor stor er sjansen for vektøkning på denne medisinen, Vet at Fontex ikke gir vektøkning, har jo prøvd den, men det var den som fikk det til å "tippe over" for meg vedr. søvnproblemene, så tror ikke den blir aktuell for meg. Har du andre forslag så er jeg meget takknemlig. Skal diskutere med fastlegen om dette i forb. med time hos ham, men veldig fint for meg med informasjon fra en ekspert også ,på området. Dette ble litt langt, men jeg er hungrig etter informasjon ;-)

Ha ei fin helg!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg ville ikke hatt den minste betenkelighet med å la deg prøve Cipralex (nyere og bedre enn Cipramil).

Risikoen for vektøkning er svært liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Vil bare skrive under på det NHD skriver.Gikk først på cipramil,men cipralex er super.Ingen tendens til vektøkning,veldig lite bivirkninger.Gikk først på 10 mg,startet rett på uten problemer,har nå økt til 15,ikke flere bivirkninger på meg på den dosen heller. Føler den virker godt på både angst og depresjon.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hoppe sa gåsa

Jeg ville ikke hatt den minste betenkelighet med å la deg prøve Cipralex (nyere og bedre enn Cipramil).

Risikoen for vektøkning er svært liten.

Så hvis en har hatt god effekt av cipramil før, men begynner å bli deprimert igjen, så anbefales Cipralex framfor Cipramil?

Vurderer nemlig å starte opp med Cipramil igjen, men om "tvillingbroren" funker bedre tar jeg selvfølgelig han ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare skrive under på det NHD skriver.Gikk først på cipramil,men cipralex er super.Ingen tendens til vektøkning,veldig lite bivirkninger.Gikk først på 10 mg,startet rett på uten problemer,har nå økt til 15,ikke flere bivirkninger på meg på den dosen heller. Føler den virker godt på både angst og depresjon.Vennlig hilsen bugge.

Til NHD: Hjertelig takk for kort,

--------

informativt og betryggende svar :-)

---og samme til Bugge for dine

------

tilleggsopplysninger ;.)

Må ty til Anafranil igjen inntil videre, skal ut å reise og får ikke anledning til legetime før senere. Det jeg undres på nå er om det går an å gå rett over fra Anafranil (10 eller 25 mg) til Cipralex, eller må jeg ha pause imellom. Finner ingen informasjon om dette noen steder. Igjen takknemlig for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Til NHD: Hjertelig takk for kort,

--------

informativt og betryggende svar :-)

---og samme til Bugge for dine

------

tilleggsopplysninger ;.)

Må ty til Anafranil igjen inntil videre, skal ut å reise og får ikke anledning til legetime før senere. Det jeg undres på nå er om det går an å gå rett over fra Anafranil (10 eller 25 mg) til Cipralex, eller må jeg ha pause imellom. Finner ingen informasjon om dette noen steder. Igjen takknemlig for svar.

Mvh

Vet dessverre ikke om du må ha pause i mellom,siden det ene er trisyklisk mens det andre er et SSRI.Håper noen andre kan hjelpe deg med det. Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Til NHD: Hjertelig takk for kort,

--------

informativt og betryggende svar :-)

---og samme til Bugge for dine

------

tilleggsopplysninger ;.)

Må ty til Anafranil igjen inntil videre, skal ut å reise og får ikke anledning til legetime før senere. Det jeg undres på nå er om det går an å gå rett over fra Anafranil (10 eller 25 mg) til Cipralex, eller må jeg ha pause imellom. Finner ingen informasjon om dette noen steder. Igjen takknemlig for svar.

Mvh

Du kan gå rett over fra denne lille dosen med Anafranil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så hvis en har hatt god effekt av cipramil før, men begynner å bli deprimert igjen, så anbefales Cipralex framfor Cipramil?

Vurderer nemlig å starte opp med Cipramil igjen, men om "tvillingbroren" funker bedre tar jeg selvfølgelig han ; )

Ser ingen grunn til at du skulle velge Cipramil foran Cipralex.

Hvis noen bydde deg to biler av samme merke, en 2000 modell og en 2004 modell.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til at du skulle velge Cipramil foran Cipralex.

Hvis noen bydde deg to biler av samme merke, en 2000 modell og en 2004 modell.........

Hei. Foretrekker 2004-modell (corolla) *ler*

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei. Foretrekker 2004-modell (corolla) *ler*

Mvh

Jeg ser at jeg skriver at jeg har ingen tendens til vektøkning,men det var kanskje å ta litt hardt i.Men ingen vektøkning som skyldes medisinen i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cipra

Ser ingen grunn til at du skulle velge Cipramil foran Cipralex.

Hvis noen bydde deg to biler av samme merke, en 2000 modell og en 2004 modell.........

Er disse midlene virkelig sånn at man bør bruke cipralex og ikke cipramil. Jeg går på cipralex nå. Jeg føler meg slett ikke udeprimert og i tillegg har jeg mistet all lyst på sex og blir heller ikke forelsket. Gikk på cipramil før, og jeg mener da jeg kunne bli forelsket da. Tror jeg hadde noe sexlyst også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...