Gå til innhold

NHD:hyperakusis og sobril,prøver meg en gang til.


Bugge1365380662

Anbefalte innlegg

Bugge1365380662

Kjære NHD! Jeg lider av hyperakusis,og det driver meg til vannvidd i perioder. Synes at den eneste medisinen som hjelper er å ta sobril for å dempe den verste smerten ved støy, særlig i store forsamlinger.Finnes det andre medisiner du kan tenke deg som vil kunne hjelpe meg,som ev.ikke er så vanedannende? Eller som kan være bedre enn sobril selv om de er vanedannende? Går ellers på cipralex 15 mg,og xanor 4 mg daglig mot angst og depresjon.(Fikk diagnosen atypisk trigeminusnevralgi i starten av 20-åra og gikk på karbamazepin.Hadde ikke god effekt av det)Håper på svar for dette kan ikke primærleger svare på.Og jeg vet ikke om det er blitt slik at nevrologer nå jobber like mye med denne typen medisiner,som dere psykiatere jobber med antiepileptiske medisiner mot stemningslidelser o.l. I tilfelle er det kanskje en nevrolog jeg må spørre. Men hvorfor ikke begge to? Jeg starter med deg.Med vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er ikke mitt felt, men du har ikke noe å tape på å prøve både et annet antiepileptikum og et nytt antipsykotikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Dette er ikke mitt felt, men du har ikke noe å tape på å prøve både et annet antiepileptikum og et nytt antipsykotikum.

Takk så mye for svar uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få ørepropper som er støpt etter dine ører.

Sånne ørepropper som demper masse lyd. Musikere bruker slike.

Da slipper du at de faller ut, og disse demper mye bedre enn vanlige "sov i ro":)

Spør om henvisning til øre nese hals lege?

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Man kan få ørepropper som er støpt etter dine ører.

Sånne ørepropper som demper masse lyd. Musikere bruker slike.

Da slipper du at de faller ut, og disse demper mye bedre enn vanlige "sov i ro":)

Spør om henvisning til øre nese hals lege?

Klem,

Takk så mye for tipset.Får diskutere det med legen neste time.Synes vanlige ørepropper presser veldig.Et av problemene med hyperakusis er at lidelsen ofte forverres hvis en bruker ørepropper for mye.Trasig dilemma.Men tilpassede ørepropper har jeg uansett lyst til å ha.Takk fra bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for tipset.Får diskutere det med legen neste time.Synes vanlige ørepropper presser veldig.Et av problemene med hyperakusis er at lidelsen ofte forverres hvis en bruker ørepropper for mye.Trasig dilemma.Men tilpassede ørepropper har jeg uansett lyst til å ha.Takk fra bugge.

Bare hyggelig:)

Ok, den forrverres kanskje ja. Tenkte ikke på det. Men håper det hjelper deg ved visse situasjoner iallefall:)

Og siden de er støpt så slipper du sikkert at de presser slik.

Søk på ørepropper på www.kvasir.no

Da fant jeg en del info om det...

Lykke til! Ps, er det du som også har tavngstanker?? Husker ikke helt...

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bugge1365380662

Bare hyggelig:)

Ok, den forrverres kanskje ja. Tenkte ikke på det. Men håper det hjelper deg ved visse situasjoner iallefall:)

Og siden de er støpt så slipper du sikkert at de presser slik.

Søk på ørepropper på www.kvasir.no

Da fant jeg en del info om det...

Lykke til! Ps, er det du som også har tavngstanker?? Husker ikke helt...

Vennlig hilsen,

Skal søke på det ja. Nei,er ikke jeg som er plaget av tvangstanker.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal søke på det ja. Nei,er ikke jeg som er plaget av tvangstanker.

Vennlig hilsen bugge.

Oki:) Da husket jeg feil.

Lykke til med øreproppene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...