Gå til innhold

vaske hardplast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinduene på verandaen vår, i vår nye leilighet, er av hard (gjennomsiktig) plast og ikke glass. Jeg har trodd det var glass (for de ser slik ut) inntil i dag da jeg skulle vaske dem. Jeg har nå forsøkt å vaske dem med et universalmiddel (Nylonvask) og pusseskinn, men jeg får liksom ikke av skitten og de ser fortsatt ikke pene ut.(vinduene er relativt nye).

Noen som har tips om hva jeg kan bruke for å få vinduene penere? Kan jeg forsøke med stålull eller en skrape, eller vil det lage riper?

Gjest jif vindusvask, zalovann
Skrevet

Ikke stålull!!!!

Skrevet

Ikke noe skraping eller stålull! Da er du garantert riper, enten det nå er plexiglass eller polykarbonatvinduer (hvis du trodde det var glass, er det sannsynligvis plexiglass). Det er ikke alltid det er mulig å få dem ren. Du kan prøve med plastrens (fås på sprayflasker til hagestoler etc.), men prøv forsiktig nede i ett hjørne først i tilfelle det ikke blir vellykket.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

det var spes., hør med produsenten! Kanksje rødsprit er tingen, men det fins sikkert noe bedre. Produsenten må vite det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...