Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg det? Det er så utrolig mye vondt inne i meg, og har vært deprimert i over et år. Selvskading..angst..Har fortalt det til et par venninnner,.. det som ligger bak. De tok meg med til helsesøster, men jeg klarte ikke å fortelle. Ville ikke... Fikk ny time, lovte å komme, men jeg trakk meg. Orket ikke å face sannheten med egne ord...

Nå lurer jeg bare på om det er mulig å få antidepressiva? Er 16, blir 17 neste måned. Går første år på videregående skole.

Hvordan går jeg fram? Må jeg fortelle alt som har skjedd?Utgangspunktet for depresjonen? Eller er det nok å si hvor depressiv jeg er? Hvor vondt alt gjør? Kan ikke si noe om selvmordstankene, da dette vil ødlegge alt. Foreldre vil bli kontaktet osv. Det sa helsesøstra sist.

Men alt jeg vil ha er antidepressiva....Hva vet dere?

Takker på forhånd for svar.

P.S må foreldre vite om disse medikamentenenår jeg er under 18?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147583-kan-noen-hjelpeantidepressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Når du er 16 år eller eldre, er du som voksen å regne i forhold til taushetsplikt.

2. Fastlegen din kan gi deg antidepressiva.

3. Enda mer enn depressiva trenger du en fagperson å snakke fortrolig med.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...