Gå til innhold

Hva er deres motivasjon for å bli frisk? Hva ønsker dere å få ut av livet?


Gjest None

Anbefalte innlegg

Hva ønsker dere å få ut av behandlingen?

Mitt største ønske er at jeg skal bli en person som kan fungere i ett ekteskap og bli en god mor.

Jeg ønsker å komme meg ut i utdanning igjen, for å få brukt mine ressurser.

Jeg vil bli selvhjulpen. Ikke være avhengig av sykehus, behandling og økonomisk støtte av staten.

Alle disse tingene gir meg motivasjon til å jobbe for å bli frisk.

For meg hjelper det å tenke på hvorfor jeg vil bli frisk. Og ikke bare det at jeg vil bli frisk.

Hva er deres ønsker, drømmer og målsetninger for å gå i behandling?

Bare lurer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pomona

Hei. Har vel den samme motivasjonen som deg. Fortsette å være en god mor, men med litt mer overskudd. Utvikle meg slik at jeg kan takle hverdagen bedre, begynne i jobb eller på omskolering. Håper at jeg ikke skal føle meg så trett alltid. Jeg har blitt bedre, og takker min ukuelige livsvilje og galgenhumor for at jeg har kommet så langt som jeg har.. Lykke til med fremtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Konstruktivt innlegg. Det er viktig og nyttig at dette temaet blir nevnt.

Konkrete målsettinger er alltid en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg ønsker så mange ting,men noe av det viktigste er å få bruke energien min på annet enn angst,depresjoner,bearbeiding av traumer,leve med så mange former for fysisk lidelse ogsmerte,sørge over tap.Jeg vil leve et liv hvor jeg kan få utvikle og bruke alle de ubrukte ressursene mine,bruke energien min på positive ting. Kjenne på kreativitet og leve den ut.Leve i farger og lys,ikke bare i skygger og grått.

Dette motiverer meg i prosessen min.Håper bare livet blir langt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Å få det godt med meg selv. Oppnår jeg dette kan jeg bedre ta meg av mann og barn. Da slipper jeg å føle meg som en belastning for de rundt meg.

Å komme tilbake i jobb ligger så langt unna det jeg kan se for meg nå, at det er ikke noe mål for meg nå lenger. Blir jeg bedre, så kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest selvfølgelig

Sier ikke dette stortsett seg selv da..?

Man ønsker å fungere bedre som kjæreste, mor/far, nabo, arbeidstaker... etc

Være tilfreds med segselv og sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jente-mamma

Jeg fikk en nydelig datter og oppdaget til min store skrekk at jeg hatet meg selv og min egen kropp så mye at jeg hadde problemer med å forholde meg til henne også. Fordi hennes kropp reflekterte min egen.

Jeg innså hvilket elendig forbilde jeg kom til å bli for henne om jeg ikke tok tak i meg selv. Hvordan skulle hun lære å bli glad i seg selv?

Da ba jeg om hjelp, og fikk det. Fordi jeg skyldte min datter det. Meg selv brydde jeg meg ikke om. Syntes ikke jeg var verdt noe som helst.

Hver gang prosessen røynet på gikk jeg inn på rommet til min sovende lille datter og minnet meg selv om at hun fortjente at jeg gjorde dette.

Nå begynner jeg å bli så glad i meg selv at jeg gjør dette for meg selv også. ;-) Det ser jeg som en ekstra bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...