Gå til innhold

Innvasjon av popups. Virus?

Anbefalte innlegg

Gjest Rusle
Skrevet

4 ganger har det skjedd at popups drysser inn i full fart og det hele avsluttes med at noe begynner å innstalleres. Har avbrutt innstallasjonen. Det dreier seg om ca 30 popups som dekker til slutt hele skjermen.

Skrevet

Det har nok heller med hvilke sider du surfer på.

Last ned Opera fra www.opera.com, der er det automatisk popup-stopper.

Gjest Rusle
Skrevet

Det har nok heller med hvilke sider du surfer på.

Last ned Opera fra www.opera.com, der er det automatisk popup-stopper.

Scannet pc\ en for virus og den fant en trojansk hest(tror jeg det var).

Det er jo vanlig med popups, men dette var helt vilt. Det kom inn så mange på en gang at hele skjermen blafret ;o)

Skrevet

Scannet pc\ en for virus og den fant en trojansk hest(tror jeg det var).

Det er jo vanlig med popups, men dette var helt vilt. Det kom inn så mange på en gang at hele skjermen blafret ;o)

Legg inn google eller msn toolbar, så får du pop-up blocker :-)

Gjest Rusle
Skrevet

Legg inn google eller msn toolbar, så får du pop-up blocker :-)

Jo da jeg har popup stopper, men må ofte slå den av for å få fram sider/programmer. Så glemmer jeg å slå den på igjen ;-)

Skrevet

Jo da jeg har popup stopper, men må ofte slå den av for å få fram sider/programmer. Så glemmer jeg å slå den på igjen ;-)

Istedet for å slå den av, kan du holde Ctrl-tasten nede da du skal åpne en link.

Skrevet

Hvis du bruker Opera istedet kan du velge å få opp popup-vinduer når du klikker på linker, men ikke få opp de som hopper opp automatisk.

Pjaktisk :)

Gjest Rusle
Skrevet

Istedet for å slå den av, kan du holde Ctrl-tasten nede da du skal åpne en link.

Takk for tipset! ;-)

Gjest Rusle
Skrevet

Hvis du bruker Opera istedet kan du velge å få opp popup-vinduer når du klikker på linker, men ikke få opp de som hopper opp automatisk.

Pjaktisk :)

Kommer sikkert aldri til å bruke noe annet enn IE ;o) Men det kunne jo være verdt et forsøk å prøve Opera.

Skrevet

Kommer sikkert aldri til å bruke noe annet enn IE ;o) Men det kunne jo være verdt et forsøk å prøve Opera.

Vel, hvis du først prøver Opera vil jeg tro at du høyst sannsynlig ikke skifter tilbake til IE med det første.

Gjest Rusle
Skrevet

Vel, hvis du først prøver Opera vil jeg tro at du høyst sannsynlig ikke skifter tilbake til IE med det første.

Er det Opera som er gratis? Hva er fordelene og ulempene med Opera?

Skrevet

Er det Opera som er gratis? Hva er fordelene og ulempene med Opera?

Gratis hvis du er villig til å ha en helt usynlig reklamebanner helt øverst.

Fordeler - mail-program innebygget, popupstopper innebygget (man må bare slå den på), irc-klient innebygget, man åpner flere sider i samme programmet, så man slipper 10 IE'r nederst på linja, veksler mellom de forskjellige sidene øverst i programmet, produkt som ikke kommer fra microsoft (og dermed ikke gir penger i boka til bill gates). Den har også noe som heter Mouse Gestures, man kan klikke med musa på forskjellige måter så slipper man å klikke vanlig. På samme måte som med hurtigtaster, bare med musa istedet. Veldig mye enklere når man blir vant til det.

Ulemper? Ingen jeg har funnet enda. Det er litt uvant til å begynne med, for noen ting er gjort på en sånn måte at man må tenke litt annerledes. Men det går fort.

Skrevet

Gratis hvis du er villig til å ha en helt usynlig reklamebanner helt øverst.

Fordeler - mail-program innebygget, popupstopper innebygget (man må bare slå den på), irc-klient innebygget, man åpner flere sider i samme programmet, så man slipper 10 IE'r nederst på linja, veksler mellom de forskjellige sidene øverst i programmet, produkt som ikke kommer fra microsoft (og dermed ikke gir penger i boka til bill gates). Den har også noe som heter Mouse Gestures, man kan klikke med musa på forskjellige måter så slipper man å klikke vanlig. På samme måte som med hurtigtaster, bare med musa istedet. Veldig mye enklere når man blir vant til det.

Ulemper? Ingen jeg har funnet enda. Det er litt uvant til å begynne med, for noen ting er gjort på en sånn måte at man må tenke litt annerledes. Men det går fort.

Jeg lastet ned Opera v. 7.23 norsk, men der finner jeg ingen IRC-klient innebygget. Er det en av nyhetene i 7.5? Eller har jeg ikke gjort meg tilstrekkelig kjent med Opera ennå?

Jeg kan selvsagt laste ned 7.5 engelsk, men tenkte først det var litt greiere med norsk versjon når jeg skulle lære et nytt program å kjenne. Bare litt makelighet fra min side, jeg behersker jo engelske programmer... :-)

Men altså, må jeg bytte til engelsk 7.5 for å få irc i Opera?

Skrevet

Jeg lastet ned Opera v. 7.23 norsk, men der finner jeg ingen IRC-klient innebygget. Er det en av nyhetene i 7.5? Eller har jeg ikke gjort meg tilstrekkelig kjent med Opera ennå?

Jeg kan selvsagt laste ned 7.5 engelsk, men tenkte først det var litt greiere med norsk versjon når jeg skulle lære et nytt program å kjenne. Bare litt makelighet fra min side, jeg behersker jo engelske programmer... :-)

Men altså, må jeg bytte til engelsk 7.5 for å få irc i Opera?

Ja, irc er nytt i 7.5. Den kommer nok på norsk om ikke så altfor lenge, tenker jeg.

Skrevet

Ja, irc er nytt i 7.5. Den kommer nok på norsk om ikke så altfor lenge, tenker jeg.

Er Opera bedre enn mIRC som IRC-klient da? P.t. kjører jeg mIRC 6.02. Skulle visst ha oppgradert den også... :-)

Men altså, foretrekker du Opera som IRC-klient, og hva er i såfall forskjellen?

Skrevet

Er Opera bedre enn mIRC som IRC-klient da? P.t. kjører jeg mIRC 6.02. Skulle visst ha oppgradert den også... :-)

Men altså, foretrekker du Opera som IRC-klient, og hva er i såfall forskjellen?

Det kommer litt an på hva du er ute etter. Operas klient er enklere og mer nybegynnervennlig enn mIRC, og har et mye "renere" brukergrensesnitt. Men den har ikke mIRC sin scripting og avanserte innstillinger. Det er vel egentlig bare å prøve og finne ut hvilken du selv liker best.

Jeg har vært mIRC-bruker i mange år, men synes at Operas brukergrensesnitt passer bedre for min smak. Jeg liker spesielt godt Chat-panelet der alle servere og kanaler du har vært på står listet, slik at du bare trenger å klikke på kanalen for å joine den igjen. (ting kan selvsagt slettes fra listen). I tillegg er det mye enklere å få åpnet de samme serverne og kanalene som man var på sist. I mIRC må man inn i dialoger og skrive inn kommandoer for autojoin osv. - i Opera kan jeg bare lukke programmet, og velge å starte fra der jeg slapp når jeg åpner det igjen, på samme måte som med websider. Men som sagt, smak og behag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...