Gå til innhold

å leve med uløste konflikter


Gjest ufff

Anbefalte innlegg

jeg er deprimert bla som følge av noen uløste konflikter. jeg har ikke klart å ta opp konflikten med den det gjelder og har derved blitt gående å "gruble"...

nå er det gått ca 1,5 år siden det ble en konflikt og jeg føler at hvis jeg skulle sagt ifra så burde jeg gjort det "da" og at det nå føles dumt etter så lang tid å ta kontakt med vedkommende for å ta en "oppklaringssamtale"

det hadde vært så godt å få snakket ut med vedkommende, men det er en så vanskelig tanke det å skulle ta kontakt og spørre om vi kan ta en prat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest money monkey

Du har 3 valg.

Ta det opp med vedkommende.

Få ut all frustrasjon omkring det ved egen hjelp (skrive om saken i privat dagbok el. lign som senere kan brennes). Terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

jeg skjønner godt at det er en vanskelig tanke,men ofte er det verre i tanken enn i virkeligheten.Det går an å si til vedkommende de tingene du skrev her.At du synes det er dumt at det er gått så lang tid,at ting burde bli tatt opp da og ikke nå.men at du har tenkt mye på dette,og ønsker å snakke om det. Egentlig skulle jeg ønske at vi ikke hadde vært så redde,og hoppet mer i slike ting.Tatt sjansen på det,og sett hvordan det gikk.Jeg har selv vært så redd for konflikter hele mitt liv,for å si i fra,ordne opp i ting som gnager meg.Det er så bortkastet energi og usunt for oss.Hvis du prøver å ta opp dette som skjedde mellom dere,og vedkommende ikke vil,eller ikke er imøtekommende,så kan du i hvertfall tenke med deg selv at jeg har prøvd å gjøre mitt.Og som oftest tror jeg virkelig at det blir en positiv opplevelse.Håper du kommer frem til en løsning du kan leve med i hvertfall.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 3 valg.

Ta det opp med vedkommende.

Få ut all frustrasjon omkring det ved egen hjelp (skrive om saken i privat dagbok el. lign som senere kan brennes). Terapi.

jeg ville tatt kontakt. evt skrevet et brev. det har jeg gjort i et tilfelle, og det hjalp veldig. har fremdeles et tilfelle igjen, men.... uff. skulle nesten ønske hun tok kontakt med meg. vanskelige saker. spør deg selv om hvor viktig dette er for deg, og om det er viktig: ta kontakt med vedkommende på et eller annet vis. det er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...