Gå til innhold

oppstart på seroxat


Gjest tablett

Anbefalte innlegg

Gjest tablett

går det greit å begynne "rett på" 20 mg med seroxat uten for store "oppstartproblemer"? eller bør jeg dele tabletten i to?

kan jeg øke 1 gang pr uke?

har noen erfaring med seroxat og kan fortelle litt om hvordan medisnen hjelper på depresjon og hvor stor dosering er for depresjon for å få noen god virkning?

er det ved f.eks 40 mg vanlig å ta 20 mg morgen/kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest diary

Jeg brukte seroxat 5 mnd i -93, og startet med 20 mg. Pillene bør taes på morgenen da de virker oppkvikkende. Jeg opplevde endel kvalme/brekninger de første 3 ukene, men da gav det seg. Dette trenger ikke du å oppleve, det er individuelt med bivirkningene.

Jeg ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kjenner du det selv i forhold til følsomhet for ubehag og evne til å utholde ubehag?

For de fleste med depresjon går det helt greit å begynne direkte på 20 mg. Fordelen er at du får raskere effekt.

Personer med angst bør begynne med 10 mg i en uke. Disse tåler ubehag dårligere, og de har en tendens til å katastrofiere alle negative kroppsopplevelser inkl de som de mener er bivirkninger.

Vanlig dose ved depresjon er 20-40 mg. Vanligvis tar en 20 mg. Dersom bedring ikke er inntrådt etter 3-4 uker, øker en til 30 evt 40 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...