Gå til innhold

Digitalt kamera - overfører ikke bilder lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et Olympus digitalt kamera. Frem til ganske nylig så startet overføringen av bilder fra kameraet til PC'n automatisk når kabelen ble tilkoblet. Men plutselig sluttet den med det. Skjønner ikke hvorfor.

Er det noen som har noen tips til meg.

P.S. Det skal også nevnes at jeg ikke finner bruksanvisningen lenger...

Skrevet

Et par minuntter etter at du har satt i kabelen, sjekk i "min datamaskin" om du får opp en ekstra stasjon der, med "removable disk" eller noe i den duren.

Skrevet

Et par minuntter etter at du har satt i kabelen, sjekk i "min datamaskin" om du får opp en ekstra stasjon der, med "removable disk" eller noe i den duren.

Tusen takk for svar. Og hvis jeg får opp "Removable disc" eller noe i den duren, hva gjør jeg med den?

Jeg er ikke så kjempegodt bevandret i data skjønner du :(

Skrevet

Tusen takk for svar. Og hvis jeg får opp "Removable disc" eller noe i den duren, hva gjør jeg med den?

Jeg er ikke så kjempegodt bevandret i data skjønner du :(

Da kopierer du bildene derfra til en mappe på harddisken, akkurat som du ville kopiert filer fra en diskett.

Skrevet

Da kopierer du bildene derfra til en mappe på harddisken, akkurat som du ville kopiert filer fra en diskett.

Ah, da skjønner også jeg. Tusen takk.

• 3 uker senere...
Skrevet

Heisann!

Det var jeg som hadde problemer med å overføre bilder fra mitt digitale kamera til pc'n. Nå er jeg endelig i gang med å prøve via Min datamaskin og "removable disc", men jeg får bare spørsmål om at meg må formatere disken og at alle data vil bli slettet ved formateringen. Og da tør ikke jeg å gjøre det - vil jo ikke at alle bildene skal bli borte.

Har du noen tips?

Skrevet

Heisann!

Det var jeg som hadde problemer med å overføre bilder fra mitt digitale kamera til pc'n. Nå er jeg endelig i gang med å prøve via Min datamaskin og "removable disc", men jeg får bare spørsmål om at meg må formatere disken og at alle data vil bli slettet ved formateringen. Og da tør ikke jeg å gjøre det - vil jo ikke at alle bildene skal bli borte.

Har du noen tips?

Høres ut som dataene på kortet er blitt ødelagt. Det er sannsynligvis også årsaken til at den vanlige overføringen ikke fungerer lenger.

Tror jeg har sett programmer som forsøker å hente ut data fra ødelagte minnekort, i alle fall hvis det er FAT-format.

Skrevet

Høres ut som dataene på kortet er blitt ødelagt. Det er sannsynligvis også årsaken til at den vanlige overføringen ikke fungerer lenger.

Tror jeg har sett programmer som forsøker å hente ut data fra ødelagte minnekort, i alle fall hvis det er FAT-format.

Oj. Du mener det lille kortet der bildene er lagret???

Hmmm, jeg bør kanskje ta en tur til en fotobutikk?

Tusen hjertelig takk for raskt svar forresten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...