Gå til innhold

hjelp tror jeg blir schizofren


Gjest anonym akkurat nå piamaria

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat nå piamaria

kan man gå fra manisk depressiv til schizofren? Jeg hører lyder, jeg ser ting når jeg ligger i senga, en del ganger har jeg hatt forestillinger om at tankene ikke er mine, de blir forresten stjelt, jeg kan ikke sove på rommet mitt på dps fordi det er for mye rør i de åndelige aktivitene der. For to år siden tolket jeg en skygge til å være jesus og ble besatt av kristendom og sang mye salmer, så tolket jeg lysene i vinduene til å være ånder som overvåknet meg, gud ville se om jeg var ond og skulle til helvete eller til himmelen. En gang jeg var manisk lukket jeg øynene og masse folk kom og festet med meg, en annen gang lukket jeg øynene, dette var ikke så lenge siden, og masse folk kom og slo meg. Jeg må sitte i stua for der er jeg trygg fra å bli tankekontrollert. Nå har jeg ikke slike tanker og syner, jeg bare tenker tilbake på dem og blir redd jeg blir schizofren. Personalet og psykologen sier de har vanskelig for å få kontakt med meg, jeg tåler ikke nærhet til andre mennesker, har skjært meg for å symbolsk ha dem på avstand. Jeg tok mmpi-2 test den ga ikke utslag på schizofreni og mani, men på mistenksomhet, depresjon og psykotiske symptomer,underlige opplevelser, har en del underlige opplevelser ja og bisarre tanker, det er IKKE mine tanker, men de er kontrollert av åndeverdenen. En gang følte jeg meg overvåknet, det var et apparat som overvåket meg i øret og jeg måtte stikke en kniv i øret for å prøve å pirke ut apparatet. Jeg bryr meg ikke om personlig hygiene, å dusje er et mareritt jeg gjør sjelden, rotet flyter i leiligheten, jeg går ikke skole og gruer meg masse til jeg skal begynne på arbeidstrening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

på meg høres det ut som om du er i ferd med å gå inn i en psykose. Du er nødt til å fortelle behandleren din om dette så ikke situasjonen forverer seg ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...