Gå til innhold

Nederste grensa


Gjest Hva mener legen med det

Anbefalte innlegg

Gjest Hva mener legen med det

Jeg har hørt at det går ann å ligge på grensen til å være overvektig eller undervektig, men hva mener legen hvis hun sier at man ligger på den nederste grensa for undervekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalvekt regnes fra BMI på 20 til BMI på 25. Er man under 20 sies det at man er undervektig.

Hvis du er 1.70 høy og veier 58 kg har du BMI på 20.

Jeg vet ikke hva som menes med grensen for undervektig, om legen tenker på en BMI mye under 20, altså en BMI som gir risiko for alvorlig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hvis legen din har sagt det til deg,tror jeg hun mener at det ikke ville være sunt for deg å ha en ytterligere lavere vekt.Du ligger på en vekt i forhold til sunnhet som er helt på grensen.Og hun ønsker nok å få frem at du må passe deg.Jeg antar at siden du refererer til en hun når du omtaler legen,så er dette ikke et hypotetisk spørsmål.Det kan være mange grunner til lav vekt,ikke bare spiseforstyrrelser.Uansett håper jeg du får hjelp i forhold til dine behov og årsaker til den lave vekten. Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...