Gå til innhold

Kan man bli sykere?


Gjest K.D.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man kan bli sykere når man har en bipolar lidelse. Jeg har lest litt om det, men finner egentlig ikke noe ordentlig svar.

Jeg har fått slike vanvittige ideer i den senere tid. Jeg er begynt å kjøpe gravsteder!

Det er faktisk helt sant og ganske teit. Hver gang jeg får penger, så kjøper jeg et gravsted. Eller bygsler heter det vel. Til nå har jeg fått meg 3 stykker. Ett av dem er det støtte på og 2 av dem er "ubebodde". Jeg er på kirkegården hver dag, noen ganger flere ganger om dagen. Planter og steller. Jeg skjønner jo egentlig at dette ikke er normalt, men er det veldig unormalt?

Er dette en forverring av sykdommen min, eller er det bare en fiks ide?

Ett spørsmål til: Jeg har ikke helt skjønt hva psykose er, men har forstått at man mister kontroll over virkeligheten. Skjønner man selv at man er psykotisk, eller iallefall at det man gjør er lite rasjonelt.

Jeg pleier og krabbe inn i hundehuset når jeg blir fryktelig redd. Føler at der er det ingen som vil lete etter meg. Men man er vel ikke akkurat psykotisk fordi om man velger å tilbringe litt tid i hundehuset?

Dette hørtes temmelig sprøtt ut, men jeg lurer virkelig.

Jeg har lest litt på sidene her, men kjenner meg absolutt ikke igjen på det dere kaller psykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pekka

uansett hva det er så er det i allefall ikke vanlig å handle seg gravsteder. Trenger du flere enn en? er du veldig gammel? snakk med noen om redselen din. det finnes hjelp å få, før du evt blir sykere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...