tonil Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Har vært hos lege pga hodepine flere ganger tidligere - senest for ca. 3-4 uker siden. Med samme resultat hver gang, får beskjed om at det er spenningshodepine. Men er det virkelig det det er???? Hodepinen er som følger: vondt i panne og sidene av hodet (tinning) og litt i bakhodet. Alt i samme høyde som panne. I tillegg har jeg vondt over nesa (mellom øynene). Er dette spenningshodepine??? Har hatt mye plager så hadde nesten håpet hun ville sendt meg til ct eller iallefall fysioterapeut. Men nei da. Etter såpass mye hodepine begynner jeg så klart å bli engstelig for at det skal være noe galt inne i hodet mitt. I tillegg har jeg fått susing i hodet (antakelig øresus). Det kom en periode jeg ikke hadde hodepine. Noen kloke hoder som har noen gode råd til meg???? Er nå så lei av hodepine. Veldig slitsomt på jobb med hodepine. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Hei. dette er spenningshodepine- tensjonshodepine. Episodisk type opptrer gjerne i forbindelse med stress. Depresjon og angst er ikke uvanlig.Let fotofobi og fonofobi kan opptre ved sterke anfall. Hodepinen kan vare fra 30min til 7dager. I kroniske tilfeller varer den hele dager og opptrer hver dag. Smerten er jevnt trykkende, kontinuerllig tilstede i variabel intensitet hele dagen. Smerten beskrives som trykkende eller strammend. Smerten sitter ofte som et stramt bånd rundt hodet. Hodepinen forverres ikke av fysisk aktivitet eller alkohol. Jeg håper du finner ut av om det er dette eller ikke. Sitter du med pc hele dagen, kan du jo kjenne etter om nakken din føles sår. god bedring 0 Siter
tonil Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Skrevet 24. mai 2004 Hei. dette er spenningshodepine- tensjonshodepine. Episodisk type opptrer gjerne i forbindelse med stress. Depresjon og angst er ikke uvanlig.Let fotofobi og fonofobi kan opptre ved sterke anfall. Hodepinen kan vare fra 30min til 7dager. I kroniske tilfeller varer den hele dager og opptrer hver dag. Smerten er jevnt trykkende, kontinuerllig tilstede i variabel intensitet hele dagen. Smerten beskrives som trykkende eller strammend. Smerten sitter ofte som et stramt bånd rundt hodet. Hodepinen forverres ikke av fysisk aktivitet eller alkohol. Jeg håper du finner ut av om det er dette eller ikke. Sitter du med pc hele dagen, kan du jo kjenne etter om nakken din føles sår. god bedring Jeg sitter ved pc hele dagen på jobben. Og har jo kjent at jeg ikke er helt god i nakken og skuldrene. Og hodepinen sitter jo nærmest som et "bånd" rundt hodet og på toppen av hodet. Tar en del nakkeøvelser jeg fikk hos legen tidligere, så jeg får håpe det gir seg snart. Takk for svar!! 0 Siter
tonil Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Skrevet 24. mai 2004 Hei. dette er spenningshodepine- tensjonshodepine. Episodisk type opptrer gjerne i forbindelse med stress. Depresjon og angst er ikke uvanlig.Let fotofobi og fonofobi kan opptre ved sterke anfall. Hodepinen kan vare fra 30min til 7dager. I kroniske tilfeller varer den hele dager og opptrer hver dag. Smerten er jevnt trykkende, kontinuerllig tilstede i variabel intensitet hele dagen. Smerten beskrives som trykkende eller strammend. Smerten sitter ofte som et stramt bånd rundt hodet. Hodepinen forverres ikke av fysisk aktivitet eller alkohol. Jeg håper du finner ut av om det er dette eller ikke. Sitter du med pc hele dagen, kan du jo kjenne etter om nakken din føles sår. god bedring Men er det ikke vanlig å sjekke noe mer når man blir mye plaget med hodepine, tenker da på røntgen eller liknende????? 0 Siter
heart-ace Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Jeg sitter ved pc hele dagen på jobben. Og har jo kjent at jeg ikke er helt god i nakken og skuldrene. Og hodepinen sitter jo nærmest som et "bånd" rundt hodet og på toppen av hodet. Tar en del nakkeøvelser jeg fikk hos legen tidligere, så jeg får håpe det gir seg snart. Takk for svar!! det blir feil å si at spenningshodepine er sånn eller sånn, det vet bare en som har det selv. Jeg har slitt med dette halve livet og min erfaring er at du må bare kreve! Krev å bli sendt til spesialist, krev å få en ordentlig utredning, krev å få ct eller mr om så bare for å utelukke andre ting så du slipper å gå å engste deg og bare underbygge hodepinen ennå mer! Har du ikke en engasjert lege, så må du bare bytte!!! Ved å spise masse tabeletter, vil hodepinen bare bli verre, det er desverre ikke mye som hjelper, men det betyr ikke at du skal være nødt til å gå på detta viset. Du har nok år foran deg med kamp om å bli hørt, forstått og godtatt!!! 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Jeg sitter ved pc hele dagen på jobben. Og har jo kjent at jeg ikke er helt god i nakken og skuldrene. Og hodepinen sitter jo nærmest som et "bånd" rundt hodet og på toppen av hodet. Tar en del nakkeøvelser jeg fikk hos legen tidligere, så jeg får håpe det gir seg snart. Takk for svar!! Hei igjen. Det finnes flere typer hodepine, men nevnte bare denne, da det var spørsmålet. Du sier at det også kan være i toppen, da lurer jeg på om du bruker noen medikamenter? Hvordan er synet ditt? er du mye svimmel? Håper at noen i din nærhet kan massere nakken din. Se litt på hvordan du sitter ved pc, kanskje for lav stilling på stolen, evt justere pc og skrivebord. Prøv deg frem. Lykke til og god bedring!!! 0 Siter
petriks Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Hei. Har du tenkt på at det kan være bihulebetennelse?? (kronisk...) Mvh 0 Siter
Bugge1365380662 Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 Synes absolutt du skulle fått henvisning til fysioterapeut.Der kan du bli massert,lære avspenning,ev.et treningsprogram som kan hjelpe deg til å stagge at muskulatur spenner seg.(kanskje medisinsk treningsterapi)Går du til en manuellterapeut kan h*n sjekke om du har låsninger i nakken.Ellers ville jeg tenkt på om det er andre områder av livet ditt som stresser deg psykisk,og om det er noe du kan gjøre med det.Gå tilbake til legen og spør om å få en rekvisisjon.Vennlig hilsen bugge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.