Gå til innhold

Angst/Zoloft


Crooked Dice

Anbefalte innlegg

Crooked Dice

Jeg har akkurat startet på zoloft. I dag og i går kveld har jeg følt en helt vanvittig uro inni meg, en slags følelse av at jeg holder på å tørne fullstendig. Det var ikke sånn før jeg begynte på Zoloften. Jeg er så fryktelig redd for å miste grepet nå, og lurer på om dette er en bivirkning av Zoloft? Hva skal jeg gjøre for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Crooked Dice

Vær så snill og svar meg fort, jeg er så fryktelig redd. Det kommer i bølger hvor jeg føler at det er rett før jeg tørner og ikke aner hva jeg skal gjøre, før det går over og jeg klarer å overbevise meg selv om at jeg ikke kommer til å bli sprø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eks Zoloft-bruker

Det er en bivirkning. Det går som regel over.

Gå til legen din og be om noe som kan hjelpe deg de første ukene. Jeg fikk Sobril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crooked Dice

Det er en bivirkning. Det går som regel over.

Gå til legen din og be om noe som kan hjelpe deg de første ukene. Jeg fikk Sobril.

Du er helt sikker på at jeg ikke kommer til å bryte sammen nå? Jeg er så fryktelig redd og helt alene.. Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eks Zoloft-bruker

Du er helt sikker på at jeg ikke kommer til å bryte sammen nå? Jeg er så fryktelig redd og helt alene.. Takk for svar

Jeg skal ikke legge skjul på at den første uken var grusom. Det kommer til å bli verre før det blir bedre. Men det blir bedre, hvis du klarer å bite tennene sammen og tåle noen tøffe dager.

Men snakk med legen din. Som sagt, det finnes medisiner som hjelper deg litt. En annen ting som var viktig for meg, var en avtale med en venn, om at jeg kunne ringe når som helst på døgnet hvis jeg trengte det.

Jeg gjorde det aldri, men bare å vite at det gikk an var en trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crooked Dice

Jeg skal ikke legge skjul på at den første uken var grusom. Det kommer til å bli verre før det blir bedre. Men det blir bedre, hvis du klarer å bite tennene sammen og tåle noen tøffe dager.

Men snakk med legen din. Som sagt, det finnes medisiner som hjelper deg litt. En annen ting som var viktig for meg, var en avtale med en venn, om at jeg kunne ringe når som helst på døgnet hvis jeg trengte det.

Jeg gjorde det aldri, men bare å vite at det gikk an var en trøst.

Okei, takk skal du ha, det hjelper å kunne tenke at det "bare" er medisinen. Det er liksom akkurat slik som generalisert angst beskrives, og jeg tar medisinen for panikklidelse. Jeg kan ikke tenke meg at det kommer av noe annet enn medisinen, men det er jo fryktelig ekkelt når en føler det som om en holder på å miste kontrollen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prøvd mye

Zoloft var den første SSRI'en jeg prøvde. Holdt ut på 50 mg i tre uker. Da var det like før jeg tørna. Hver dag var et angsthelvete. Det ble aldri bedre så jeg måtte slutte.

Et par år senere prøvde jeg Cipramil. Den funket fra første time. Null angst.

Det jeg vil si er at du må prøve deg fram med hvilken medisin som passer for DEG.

Det er veldig individuelt hva som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Må du gå på Zoloft? Tror at den kan gi større bivirkninger enn det feks Cipralex gjør. hva med å spørre legen om å skifte merke? Det er jo

grenser for hvor stor angst man skal føle i opptrappningsfasen.

ps: jeg ble innlagt som følge av bivirkninger av av AD preparat derfor tar jeg deg på alvor hvis du mener at den skaper for stor angst for deg. uannsett be om noe beroligende som kan dempe angsten. Rivotril eller Sobril hadde god effekt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crooked Dice

Må du gå på Zoloft? Tror at den kan gi større bivirkninger enn det feks Cipralex gjør. hva med å spørre legen om å skifte merke? Det er jo

grenser for hvor stor angst man skal føle i opptrappningsfasen.

ps: jeg ble innlagt som følge av bivirkninger av av AD preparat derfor tar jeg deg på alvor hvis du mener at den skaper for stor angst for deg. uannsett be om noe beroligende som kan dempe angsten. Rivotril eller Sobril hadde god effekt på meg.

Takk for svar, det går litt bedre nå, det hjelper å se at det "bare" er medisinen som gjør det. Jeg er generelt fryktelig redd for å bli syk, og når tankene blir bare surr og angsten tar virkelig tak, så kjennes det jo ut som om man er i ferd med å bli totalt sinnssyk.

Skal reise hjem til mamma i nord-norge nå, så får vi se om det ikke blir bedre. Hun vet iallefall hva hun skal gjøre om det skjer noe :)

Takk skal dere ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Vær så snill og svar meg fort, jeg er så fryktelig redd. Det kommer i bølger hvor jeg føler at det er rett før jeg tørner og ikke aner hva jeg skal gjøre, før det går over og jeg klarer å overbevise meg selv om at jeg ikke kommer til å bli sprø..

Det kan være lurt å alliere seg med noen som vet at du er i opptrappingen av en medisin.Kanskje være mindre alene,kanskje sobril.Be om ekstra støtte fra de rundt deg,og fortell dem at dette er en bivirkning.Da er det lettere for dem å støtte deg.Blir du redd,kom tilbake hit ofte i de neste dagene. Kanskje det kan hjelpe litt.Her er det mange som har opplevd det samme.Jeg opplevde det på tolvon.Vennlig hilsen bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Takk for svar, det går litt bedre nå, det hjelper å se at det "bare" er medisinen som gjør det. Jeg er generelt fryktelig redd for å bli syk, og når tankene blir bare surr og angsten tar virkelig tak, så kjennes det jo ut som om man er i ferd med å bli totalt sinnssyk.

Skal reise hjem til mamma i nord-norge nå, så får vi se om det ikke blir bedre. Hun vet iallefall hva hun skal gjøre om det skjer noe :)

Takk skal dere ha!

fint at det går litt bedre med deg nå. Men ikke vær redd for å oppsøke hjelp om ting skulle skjære seg.

lykke til og god tur til Nord Norge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...