Gå til innhold

avslutningsamtale med psykologen burde jeg føle sorg?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

hadde siste time hos behandleren jeg har gått til siden 1999. jeg måtte slutte hos henne fordi hun ikke hadde kapasitet til å gi meg det tilbudet jeg trengte. Derfor har jeg de siste månedene gått hos en annen psykolog på den DPS'en jeg geografisk hørte hjemme.

hun var veldig opptatt av at jeg måtte føle en stor sorg nå som vi skulle avslutte. Men jeg har vært forberedt på dette såpass lenge at jeg ikke følte noen spesiell sorg i det hele tatt. Vi har jo hatt en gradvis avsluttning. Muligens det kommer en reaksjon i ettertid men er jeg unormal som ikke føler stor sorg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville ikke vært merkelig om det kom en eller annen form for sorgreaksjon. Men du er på ingen måte programforpliktet til å føle det. Det er ingen ting galt eller unormalt med å ikke føle sorg.

Det du kan være trygg på med en eventuell sorg er at du ikke trenger å lete den opp og skvise den fram. Kommer den så kommer den og du vil merke det. Kommer den ikke så er det vel bare å være glad til.

Selv har jeg flyttet mange ganger. De fleste gangene har jeg sørget meg ferdig før flyttingen. Jeg vet jo hva jeg går til og hva jeg kommer til å miste. Så når jeg har kommet til det nye stedet har jeg vært klar for ny frisk. For meg har det gjort at jeg mye raskere har funnet meg til rette på nye plasser.

Håper du får godt utbytte av den behandlingen du nå går til.

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...