Gå til innhold

Føler meg så..... dobbeltmoraløist?

Gjest Cafè Kafka

Anbefalte innlegg

Gjest Cafè Kafka

Jeg føler meg som en dobbeltmoralist nå. Det skjedde en episode idag som gjorde at jeg fikk en tankevekker.

Saken er den at jeg trente på SATS. Jeg drev og syklet. Plutselig kom det en skikkelig fet jente (unnskyld) og gikk forbi meg. Jeg så på henne av ren vane siden jeg har dårlig kosentrasjon og blir lett distrahert. Jeg så rett på henne og det vil være rettere å si at jeg så henne rett i øynene. Dette varte ca. 1 sekund og jeg snudde meg bort. Da hu hadde skiftet kom hu og begynte å sykle på sykkelen rett tvers over meg. Jeg så henne en gang og hu smilte. For å være høflig gjorde jeg det samme. Det kunne der og da virke som om hu var interessert men det var jo ikke jeg på grunn av at hu var så kraftig. Så gikk jeg ned til manualene og begynte og trener der og hu trente igjen like ved meg. Dette ble pinlig for meg så jeg hastet meg gjennom alt. Siden så jeg ikke mer til henne den dagen.

Det jeg lurer på er at jeg har hele tiden sagt at jeg tar personen for det de er og ikke noe mer enn det. Det var skremmende og finne ut at jeg ikke står for det. Jeg har hele tiden sagt til alle at det indre betyr alt for meg og at det ytre ikke har noe oog si. Men der motsa jeg meg visst. Hvorfor føler jeg meg liksom så dårlig? Jeg kjenner henne jo ikke og det skjedde heller ikke noe mer enn bare blikkene. Kan hende at jeg innbiller meg noe men likevel, hvorfor har jeg en slik følelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Det var da faen til vås...

Jeg tror du er homofil. Bare kjærringer og homser kan prestere å gjøre så mye ut av et blikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cafè Kafka

Det var da faen til vås...

Jeg tror du er homofil. Bare kjærringer og homser kan prestere å gjøre så mye ut av et blikk.

Hehehehe

Homofil er jeg nok ikke. Men at det er vås er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke fornærmet henne på noen måte, er det vel det samme hva som foregikk inne i hodet ditt :)

Eller er du redd for å treffe henne igjen, og at hun skal følge etter deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cafè Kafka

Så lenge du ikke fornærmet henne på noen måte, er det vel det samme hva som foregikk inne i hodet ditt :)

Eller er du redd for å treffe henne igjen, og at hun skal følge etter deg?

Tja, det er vel mer det at jeg fant ut at jeg faktisk er like ille som fleste andre med tanke på at utseende betyr alt. Jeg trodde ikke at jeg var en slik person men det er jeg.

Det er vel det som skremte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel mer det at jeg fant ut at jeg faktisk er like ille som fleste andre med tanke på at utseende betyr alt. Jeg trodde ikke at jeg var en slik person men det er jeg.

Det er vel det som skremte meg.

Jo, men du faller vel ikke for alle som er tynne heller. Og det som er vakkert for deg, behøver slettes ikke å være det for andre :)

Syntes ikke dette var så mye å gå å tenke på gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehehe

Homofil er jeg nok ikke. Men at det er vås er jeg enig i.

Ikke noe å henge seg opp i. Hun er sikkert klar over at hun er feit, antagelig derfor hun trener for å gjøre noe med det. At hun smilte til deg var sikkert bare for å være hyggelig.. Er ikke sikkert hun trodde du var interessert i henne selv om du smilte. (Går an å være feit uten å være dum).

Bare hyggelig at du smilte tilbake, at du har fordommer mot feite folk er ditt problem ikke denne damas.

Syns det er naturlig at du foretrekker slanke damer, det er ikke noe å si på det. Dem er det jo mest av på SATS også. :) Men de tykke kan være både blide og hyggelige de og, fedmen smitter ikke om du snakker med dem og de blir nok ikke innbilske om du sier "hei".

- Kunne vært meg som smilte til deg ;) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

At du ikke går aktivt inn for å innlede et forhold til en du opptatter som feit, betyr ikke at du ikke kan bli håpløst forelsket i en annen feiting ;-)

Problemet er at du synes du er et dårlig menneske, som ikke tenner like mye på feite som tynne. Det forteller at du synes feite generelt sett er mindre attraktive, og at du er heldigere enn de. DER er problemet ditt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

At du ikke går aktivt inn for å innlede et forhold til en du opptatter som feit, betyr ikke at du ikke kan bli håpløst forelsket i en annen feiting ;-)

Problemet er at du synes du er et dårlig menneske, som ikke tenner like mye på feite som tynne. Det forteller at du synes feite generelt sett er mindre attraktive, og at du er heldigere enn de. DER er problemet ditt :-)

er det prinsipielt noe galt i å synes slik? : "du synes feite generelt sett er mindre attraktive"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først nå du har skjønt at du faktisk ikke tiltrekkes av overvektige damer, og du kommer sannsynligvis ikke til å si at utseende ikke teller heretter. Ergo er du ikke dobbeltmoralistisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

er det prinsipielt noe galt i å synes slik? : "du synes feite generelt sett er mindre attraktive"

Etter min mening er ikke det galt. Og tror det aller fleste mener det. Påstår man noe annet, så er man enten veldig naiv eller så lyver man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Ja, hvis det innebærer at man tror andre ikke finner de attraktive heller. Det var det jeg mente...

Tipper jenta ikke ligger og gråter seg søvnløs. Hun har nok sjangs på andre, man har gjerne det når man har selvtillitt nok til å flørte litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Har det på samme måte :\

Tok meg selv i å være rimelig avvisende til en "nerd" på små-sjekkern her om dagen..som sikkert var både kjempegrei og hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...