vil bli borte Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Bruker 400mg Lamictal. Vet av erfaring at P-piller senker serumspeilet med 50%. Har behov for prevansjon. 1) Kan jeg øke til 800mg? 2) Bør jeg heller velge en annen form for prevansjon som ikke senker serumspeilet? 3) Isåfall hvilken prevansjon? 4) Jeg vil ikke bruke en preavsjon som i stor grad øker risikoen for sterilitet. Håper du kan svare da dette da dette spørsmålet er relevant for andre kvinner som bruker Lamictal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Dosen du tar inn gjennom munnen har liten betydning. Det er konsentrasjonen i blodet som teller. 1. En kan ikke stole helt sikkert på at konsentrasjonen faller til 50%. Jeg ville derfor gjort det slik: Start med p-piller og øk til 600 mg. Ta serumkonsentrasjon etter 4 uker og juster dosen ut fra dette. Kontroller at det ble riktig ved nok en måling 4-6 uker etter dosejusteringen. 2, 3 og 4: Jeg er ingen ekspert på dette, men mener at p-piller er den desidert beste prevensjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vil bli borte Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Dosen du tar inn gjennom munnen har liten betydning. Det er konsentrasjonen i blodet som teller. 1. En kan ikke stole helt sikkert på at konsentrasjonen faller til 50%. Jeg ville derfor gjort det slik: Start med p-piller og øk til 600 mg. Ta serumkonsentrasjon etter 4 uker og juster dosen ut fra dette. Kontroller at det ble riktig ved nok en måling 4-6 uker etter dosejusteringen. 2, 3 og 4: Jeg er ingen ekspert på dette, men mener at p-piller er den desidert beste prevensjon. Takk for svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.