Gå til innhold

Hjelp!!!


Gjest Dame54

Anbefalte innlegg

Gjest Dame54

Legen min vil gjerne prøve antideprisiva på meg. (Lykkepiller kalles de vel) Synes jeg har hørt så mye rart om denslags medisin så vet ikke om jeg tør. Sliter med angst og depresjoner, har også diagnosen fibromyalgi. Slitt i mange år så kanskje det er verdt å prøve dette. Har ikke vært så mye inne i dette rommet så vet ikke om det har vært diskutert disse pillene her, men er det noen som har råd å gi meg? Erfaringer? Jeg er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Kjære deg! Hvis du har slitt i mange år ville jeg gitt det et forsøk.Kanskje vil du finne ut at de virker godt mot smertene i kroppen også,det gjør de for meg.Det er mange forskjellige å velge mellom.Jeg har selv prøvd noen,og endte opp på cipralex.Mange synes de gir lite bivirkninger i opptrappingsfasen.Vær forberedt på at man helt i starten,og mens man trapper opp,kan føle seg verre en liten stund,før det blir bedre.Kroppen trenger litt tid på å venne seg til medisinene.Alkohol bør en også være ytterst forsiktig med i starten.Senere kan en prøve seg frem og se hva en tåler.Disse nyeste antidepressivaene kalles for SSRI-preparat(selektiv serotonin reopptakshemmer)Hvis du vil lese litt om hvordan de virker kan du jo søke på lommelegen for eksempel.Siden du har fibriomyalgi,vil jeg igjen gjenta at kanskje får du deg en positiv overraskelse på det området også.Jeg har kroniske smerter i kroppen,men når jeg har sluttet på AD er det smertene i kroppen jeg kjenner først komme tilbake.Så blir angsten og depresjonen værre. Lykke til med valget ditt.Jeg bruker å si at det er jo ikke noe giftermål heller.....Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dame52

Kjære deg! Hvis du har slitt i mange år ville jeg gitt det et forsøk.Kanskje vil du finne ut at de virker godt mot smertene i kroppen også,det gjør de for meg.Det er mange forskjellige å velge mellom.Jeg har selv prøvd noen,og endte opp på cipralex.Mange synes de gir lite bivirkninger i opptrappingsfasen.Vær forberedt på at man helt i starten,og mens man trapper opp,kan føle seg verre en liten stund,før det blir bedre.Kroppen trenger litt tid på å venne seg til medisinene.Alkohol bør en også være ytterst forsiktig med i starten.Senere kan en prøve seg frem og se hva en tåler.Disse nyeste antidepressivaene kalles for SSRI-preparat(selektiv serotonin reopptakshemmer)Hvis du vil lese litt om hvordan de virker kan du jo søke på lommelegen for eksempel.Siden du har fibriomyalgi,vil jeg igjen gjenta at kanskje får du deg en positiv overraskelse på det området også.Jeg har kroniske smerter i kroppen,men når jeg har sluttet på AD er det smertene i kroppen jeg kjenner først komme tilbake.Så blir angsten og depresjonen værre. Lykke til med valget ditt.Jeg bruker å si at det er jo ikke noe giftermål heller.....Vennlig hilsen bugge.

Bugge! Tusen takk for svaret ditt, det hjalp meg. Er så godt å høre noen med erfaring. Virker som om du sliter med noe av det samme også. Ja, får da inderlig håpe at jeg kan få hjelp for de kroppslige smertene også, henger jo mye ihop det fysiske og psykiske. Altså: Hjertelig takk til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge! Tusen takk for svaret ditt, det hjalp meg. Er så godt å høre noen med erfaring. Virker som om du sliter med noe av det samme også. Ja, får da inderlig håpe at jeg kan få hjelp for de kroppslige smertene også, henger jo mye ihop det fysiske og psykiske. Altså: Hjertelig takk til deg.

Bugge

Jeg slenger inn et spørsmål til deg under den samme tråden. Du skrev at AD hjelper mot fibromyalgi, vet du om dette gjelder efexor også? Har nå gått på 75 mg av dette i ca. 5 uker men kjenner ikke at smertene er så mye mindre enn før. Har vel egentlig ikke fått konstatert FM men legen min antyder at det kan være det i kombinasjon med en depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Bugge

Jeg slenger inn et spørsmål til deg under den samme tråden. Du skrev at AD hjelper mot fibromyalgi, vet du om dette gjelder efexor også? Har nå gått på 75 mg av dette i ca. 5 uker men kjenner ikke at smertene er så mye mindre enn før. Har vel egentlig ikke fått konstatert FM men legen min antyder at det kan være det i kombinasjon med en depresjon.

Hei! Jeg har opplevd at antidepressiva kan ha en smertelindrende effekt på kroppslige smerter.Jeg vet ikke om det spesielt virker på fibriomyalgi.Selv har jeg ikke den diagnosen, men har smerter i muskler og ledd generellt i kroppen,(og har kronisk bekkenleddsyndrom.)Når jeg begynte på AD var smertelindring det første jeg merket.Jeg følte mindre smerter i leddene.I perioder når jeg har sluttet(for å se hvordan jeg fungerte uten) fikk jeg mye av stivheten i muskler og spesielt ledd tilbake. Jeg har gått på Cipramil,efexor(150 mg) og cipralex.Jeg kan selvsagt ikke gi noen garanti,men antar at andre med smerter i kroppen også kan få oppleve det samme.Psykiateren min var i hvertfall ikke forbauset over dette.Var kjent for begge dem jeg har gått til.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...