Gå til innhold

Laseroperasjon for aldersbetingede endringer i synet

Anbefalte innlegg

darling1365380699

Jeg er en kvinne på 62 år som fikk endringer i synet i 40 års-alderen. Fra å ha veldig godt syn, ble jeg gradvis overlangsynt. Har skjeve hornhinner.

Ønsker å ta en laseroperasjon for å slippe briller. Vil en slik operasjon ha noen varighet, eller må jeg regne med at synsendringen fortsetter slik at det vil være bortkastet på sikt? Har vært ganske stabil de siste par-tre år.

Er det noen som har erfaring med dette, vil jeg gjerne vite det. (Operasjonen er ganske dyr)

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Sannsynligvis vil en operasjon gi varig bedring. Dette forutsetter at årsaken til korreksjonsfeilen i øyet sitter i hornhinnen. Du må til en øyelege for å få vurdert dette. Den "vanlige" alders-langsyntheten vil ikke kunne avhjelpes med en operasjon; årsaken til dette skyldes at selve linsen inni øyet har blitt mindre elastisk. Således må du regne med å måtte bruke lesebriller videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...