Gjest trrrish Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Skrev meg ut idag mot deres råd, men orker ikke være innlagt mer. Jeg fikk resepter på medisinene jeg bruker og jeg gikk på apoteket for å få dem. Jeg bruker fontex,lamictal,litium, seroquel og nozinan og zopiclone eventuelt. På apoteket fikk jeg beskjed om at lamictal brukes ved epilepsi og at jeg derfor ikke kunne få den på blå resept. Jeg måtte ta den på hvit resept. Er ikke det mye dyrere? Så fikk jeg høre at noe av den andre medisinen hadde de ikke nok av, eller ikke riktig antall som det som sto på resepten. Da rant det over for meg, og jeg skrek at "da kunne jeg klare meg uten de jævla medisinene" og gikk min vei uten reseptene. Nå bare griner jeg. Skal jeg slutte på alle medisinene og stenge meg inne og bli like dårlig som før jeg ble innlagt? Jeg har jo kommet NO WHERE. Hva var vitsen med å være innlagt i et år da? Men jeg tror jeg fikk det bedre da jeg fikk fontex og litium, så kanskje jeg får stor smerte inni meg om jeg slutter. Lurer på om jeg skal bryte kontakten med filletanta mi og alle som bryr seg om meg og bare være hjemme i stua mi. Seroquelen hjelper faktisk ikke, jeg hører stemmer og lyder, hallusinerer og noen roter i tankene mine. Jeg har sikkert for lav dose. Akkurat idag er hodet mitt klart, men siste dagene har det vært rør. Nå bare gråter jeg, jeg klarer ikke ta ansvar for så mange medisiner, særlig ikke når apotekene ikke klarer gjøre det de skal, jeg blir helt ødelagt! Alt er for vanskelig. Kanskje jeg ikke trenger alle medisinene en gang, kanskje jeg er feildiagnostisert. Kanskje jeg BARE trenger fontex. For jeg fikk det bedre da vi økte fra 20 mg til 40 mg. Men like etterpå fikk jeg litium. Og etter det har ting blitt bedre. Så jeg vet ikke hva som hjelper meg! Kanskje jeg har i meg et tonn med medisiner når jeg egentlig bare trenger fontex. Men nå har jeg uansett ikke reseptene mine. Åssen klarer folk styre så mange piller???? *gråter* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Huff trist å se at du sliter, med slike filleting! Det er dem som er værts og det er dem som er lettest å havne utpå igjen av De små hverdagslige tingene... MEN du trenger jo medisinene, uansett... da det er lite klokt å bare kutte rett av, det trengs nedtrapping og slikt vet du... Hva med å gå på legekontoret og be dem ordne dette for deg, si at apoteket bare roter, og du ikke får de pillene du skal ha, og at dette er viktig for deg om du skal kunne bli frisk... Her jeg bor er det slik at om man ikke har den og den varen (medisin) skjekker de hvor de har det nærmest, og legger den da av til meg...men dette er et lite sted, så man må reise til nabobygda om de ikke har de medisiner man trenger.. Og dessuten så har de lov å dele opp, så lenge det er en farmasøyt der! Håper ikke dette tar motet fra deg, og du det er ikke lurt å stenge seg inne å ikke ha kontakt med omverdnen.. fordi den trenger du for å bli frisk! Det gjorde iallefall jeg, selv om jeg da ikke var klar over det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Calóni Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Angående lamictalen så er det ikke så lenge siden den ble godkjent for bipolar lidelse, det er kanskje det at mennesket på apoteket ikke visste om det? Kan du ikke få noen andre til å ta seg av medisinene? Til meg har de foreslått at jeg henter dosetten på DPS'en en gang i uka, ev. annenhver uke. Kanskje det kunne vært noe for deg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hei trrrish! Synes det er litt synd at du skrev det ut når du ble frarådet å gjøre det - men uansett så er det ikke uvanlig å få en reaksjon når man skriver seg ut etter så lang tid. Det er ikke så uventet at du er trist og lei deg i dag... Når det gjelder medisinene, så kan det være fordel å bruke dosett, slik at du organiserer medisinene for en uke av gangen. Hvis du føler du ikke klarer det, så kan du vel få hjelp av enten hjemmesykepleien eller DPS i begynnelsen. Men jeg tror du klarer å ta ansvar for medisinene dine bare du blir vant til det. Håper du har avtaler om ettervern! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hei trrrish! Synes det er litt synd at du skrev det ut når du ble frarådet å gjøre det - men uansett så er det ikke uvanlig å få en reaksjon når man skriver seg ut etter så lang tid. Det er ikke så uventet at du er trist og lei deg i dag... Når det gjelder medisinene, så kan det være fordel å bruke dosett, slik at du organiserer medisinene for en uke av gangen. Hvis du føler du ikke klarer det, så kan du vel få hjelp av enten hjemmesykepleien eller DPS i begynnelsen. Men jeg tror du klarer å ta ansvar for medisinene dine bare du blir vant til det. Håper du har avtaler om ettervern! Tror jeg skal klare å ha ansvar for medisinene så lenge apoteket ikke messer opp for meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.