citoyen Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 I Bergen sier vi i alle fall "min mor å di" 0 Siter
morsan Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Skrevet 25. mai 2004 det sier vi da på østlandet og (vestfold)..jeg iallefall..selv om jeg bor på sørlandet for tida Jeg kjenner mange vestfoldinger, men kan aldri huske å ha hørt dette brukt der. Så det er vel så ymse med vanene! :-) 0 Siter
Gjest nord norge nord norge Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 I nord norge sier vi gamlingan 0 Siter
morsan Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Skrevet 25. mai 2004 I nord norge sier vi gamlingan Ja, det er jo i grunnen like greit! :-)) Der jeg kommer fra sier man av og til "sjølingan". 0 Siter
cecily Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Mamma og dei er jo mer enn mamma og pappa. Det betyr mamma, pappa, søsken, svigersøsken, tantunger, onkelunger. Alle de som bor i nærheten av hverandre. Det er i hvertfall slik jeg bruker uttrykket. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Hender jeg sier mamma og de hvis jeg snakker om alle i familien ) Eller mormor og de... Onkel og de... Men jeg er ikke fra Sørlandet. 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Hm, har aldri tenkt over det, men jeg har også alltid sagt "mor og de". Er fra Stavanger. Ja, "mor å di" er vanlig i Stavanger. Der er en frisør (tror eg det e) her i distriktet et sted som heter "ossår å di". 0 Siter
amber sun Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Ja, "mor å di" er vanlig i Stavanger. Der er en frisør (tror eg det e) her i distriktet et sted som heter "ossår å di". He he, morsomt navn på en frisør. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Hun bryllupsdama på TV er jo så gjennomført dum at hun sikkert ikke husker at det heter pappa. Hun omtaler kjæresten som " han fyren som fikk det te å kribbbbble i magen". 0 Siter
morsan Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Skrevet 26. mai 2004 Hun bryllupsdama på TV er jo så gjennomført dum at hun sikkert ikke husker at det heter pappa. Hun omtaler kjæresten som " han fyren som fikk det te å kribbbbble i magen". eller snarere: til å kribbbble SÅ SINNSYKT i magen!" *lol* 0 Siter
Gjest malun Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Æ e` fra sørlandet, og kan bekrefte at det æ sånn det ska` sies på vår dialekt. "mamma og de" He-he! Æ har vært veldi fornøyd med at Bente har vært på TV og snakka kav kræstiansansk. De fleste kristiansandere på tv er så avslebne og snakker et alt for "pent" sørlandsk: Mette Marit, John Bernander - skam dær`! Ja, denne bryllupsdama er jo en ambassadør enhver landsdel kan være stolt av... :oP 0 Siter
Gjest ska på besøg te jane å di (f.eks.) Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Hihi.. er fra stavangerområdet. Sier nok "mamma å di", ja... Merkelig i grunnen, men slik er det. 0 Siter
nanna Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Hun bryllupsdama på TV er jo så gjennomført dum at hun sikkert ikke husker at det heter pappa. Hun omtaler kjæresten som " han fyren som fikk det te å kribbbbble i magen". Hehehe! 0 Siter
mAd Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Hender jeg sier det selv, og jeg er nordlenning 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.