Gå til innhold

Hjelp doktor, gravid og sterk hodepine.

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 24år som venter mitt 3 barn, er nå i uke 26. Jeg er så plaget av hodepine at jeg snart blir gal. Jeg sliter meg gjennom dagen med to små barn, når mannen min kommer hjem er jeg så sliten i hodet at jeg legger meg et mørkt sted. Jeg har hatt det slik i 3uker nå og tør ikke ta tabletter lenger, har tatt 2 Paracet om dagen. Er det skadelig og ta de over lenger tid? Er det noe annet jeg kan gjøre for å slippe hodepine?

Jeg hadde ikke hodepine i de to andre svangerskapene, men nå har jeg det fra jeg våkner på morgen.

Håper på svar fort.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14788-hjelp-doktor-gravid-og-sterk-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du nok?

Har du sluttet å drikke kaffe nettopp? Drikker du kanskje mindre cola enn vanlig? Har du nettopp sluttet å røyke? Sover du mindre enn vanlig? Er du mindre ute enn vanlig? Beveger du deg mindre enn vanlig? Er du kanskje litt bekymret med tanke på graviditeten, fødselen, et nytt barn eller annet?

Bare noen ideer.

Spiser du nok?

Har du sluttet å drikke kaffe nettopp? Drikker du kanskje mindre cola enn vanlig? Har du nettopp sluttet å røyke? Sover du mindre enn vanlig? Er du mindre ute enn vanlig? Beveger du deg mindre enn vanlig? Er du kanskje litt bekymret med tanke på graviditeten, fødselen, et nytt barn eller annet?

Bare noen ideer.

Spiser vanlig, sluttet å røyke og drikke kaffe når jeg ble gravid, sover 8-9 timer på natten, går en liten tur hver dag.

Så alt er vel som det har hvert de siste måndene, derfor vet jeg ikke hvor hodebanken kommer fra.

Ellers takk for hjelpen.

Spiser du nok?

Bare noen ideer.

Hei, jeg er gravid i 24 uke. Når jeg var mellom 15 og 20 uke hadde jeg kraftig hodepine hver dag - nesten. Tok av og til paracet - som hjalp. Men jeg hadde ingen forandringer av det du skrev.

Nå har jeg igjen fått kraftig hodepinne og det føles som hodet skal sprenge. Hva kommer dette av - hva kan gjøres?

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Spiser vanlig, sluttet å røyke og drikke kaffe når jeg ble gravid, sover 8-9 timer på natten, går en liten tur hver dag.

Så alt er vel som det har hvert de siste måndene, derfor vet jeg ikke hvor hodebanken kommer fra.

Ellers takk for hjelpen.

Kjære mt !

Smertestillende midler daglig er ikke å anbefale for noen, og særlig ikke for gravide. Når det er sagt, er vel Paracet av de snilleste. Hva kan dette være ? Spør den legen du går til kontroll hos, kanskje han kan undersøke deg nærmere evt henvise deg til neurolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...