Gå til innhold

Føler meg overvåket

Gjest xx22år

Anbefalte innlegg

Gjest xx22år

Hei.

Jeg føler jeg blir overvåket, uansett hvor jeg er nesten. Det hjelper ikke at jeg trekker for gardinene i hele huset.

Føler at noen kan finne ut hva jeg skriver på maskinen min. Enten det er på mailen eller bare på maskinen.

Føler telefonen blir avlyttet.

Føler at alle følger med, og har tenkt å gi beskjed til mine foreldre om hvordan ting går. De prøver å ta kontroll over følelsene mine. Over tankene mine.

Jeg har gått på medisiner, for bipolar lidelse, etc.

Serequel, lamictal, cipralex. Men sluttet brått for over en måned siden.

Nå føles alt håpløst, og jeg er dønn sliten. Sovner først om morgenen, og klarer å sove et par timer.

Så inderlig sliten...

Men noen overvåker meg. Prøver å ta kontrollen.

Ingen ser at jeg er redd. Bortsett fra behandler. Der tillater jeg meg å synke litt sammen.

Men jeg frykter at de trenger inn i meg, og prøver å finne ut hva jeg tenker.

Hva skjer? Jeg vet at det kanskje ikke er slik, men hva om ? Det føles slik...

Tør ikke sende sms for jeg er redd noen vil bryte inn og sende meldingen til en annen person enn den var ment til.

Er livredd noen skal finne meg her også, og komme til meg.

Men likevel fungerer jeg i dagliglivet. Dvs, jeg har ingen store oppgaver. Studerer ikke, jobber ikke.

Jeg vet ikke... Er så sliten... føler jeg er på randen til noe jeg ikke makter lenger...

Klarer ikke ta medisiner... hva kan jeg gjøre? Kan jeg få det til å forsvinne?

grønne øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest piamaria

Jeg har det slik også, selv om jeg bruker medisiner. Har nok for liten dose. Hva er så vanskelig med å ta medisiner? De kan jo ta vekk disse tankene. Det er faktisk bare å ta pilla, putte den i munnen og svelge med noe drikke... Ser ikke problemet, sorry...:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svar til xx22år

Kanskje ta deg en tur igjen til fastlegen, for meg kan det virke sånn om du har utviklet en eller annen slags form for psykose...

Prøv å spørre om å prøve noen andre medisiner hvis de medisinene som du har gått på ikke hjelper deg...

Muligens du ikke har fått de riktige medisinene som hjelper akkurat deg og for dine lidelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet behandleren din at du har bråsluttet med all medisin?

Tror ikke det er lurt å slutte brått. Skal du slutte med medisin, bør du trappe ned gradvis og i samråd med lege.

For meg høres det ut til at du trenger medisin.Så snakk med fastlege eller behandler. Høres ikke særlig ok ut å ha det slik som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syple

Fortsett å snakke med behandler, fortell om at du føler deg overvåket, og fotell at du har slutta med all medisin og be om plan for evt. ny opptrapping. Trur du trenger medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...