Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre når eks'n hans ikke vil la oss være i fred?

Anbefalte innlegg

Gjest vært der

Da mistolker du meg.

Jeg ville nok svart det samme som deg, hadde det ikke vært for personlig erfaring!

Først som den unge naive nye kjæresten, og så som venninne til en jente som etter mange år med hellvete til slutt klikka og begynte som Fortvilet19's eks' eks.

Så det du sier er at DIN historie og DIN livserfaring er selvsagt den som gjelder for alle andre også? Sånn må det selvsagt være, for det er DET DU har erfart?

utrolig...

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Fortvilet19`

10

• petter smart

7

• thinkerbell

2

• monique1365380367

1

Så det du sier er at DIN historie og DIN livserfaring er selvsagt den som gjelder for alle andre også? Sånn må det selvsagt være, for det er DET DU har erfart?

utrolig...

Det har jeg da aldri påstått.

Jeg sier at det kan hende det er sånn.

Jeg har selv vært et offer for en psykopat og jobber i dag med psykopatofre. Så for all del kom ikke her og belær meg!

At DU antar det er denne kjæresten hennes som er den forskrudde her, ja, det må du gjerne mene. Men det er minst like naivt å si at det er DER problemet ligger. Utifra hvordan jenta beskriver denne eks-dama, forstår jeg det slik at det er HUN som ikke er helt god.

Jeg stiller meg forøvrig revnende likegyldig til hva du måtte mene om meg. Saken er den at DET FINNES KVINNELIGE PSYKOPATER! Men du hiver alt over på denne kjæresten hennes...(?)....

Rull inn sjøl. Og for all del slutt med den belæringen du driver med.

Jeg er fullstendig klar over at det finnes kvinnelige psykopater.

Men hemmelighetskremmeriet rundt deres forhold samt historien om hvordan hun gjorde det slutt og de først var venner helt til han fikk seg ny kjæreste, er det noe som ikke stemmer med.

Vi vet hvor flinke psykopater er til å manipulere, de er eksperter til å få andre til å fremstå som psykopater ved å drive dem til vanvidd.

Jeg ville forøvrig være litt forsiktig med å trekke frem mitt engasjement i psykopat offer foreningen var jeg deg. Dere blir som du kanskje vet ikke tatt særlig seriøst da det har vært en del grums rundt hele foreninga.

Skulle hun med rette kunne kjøre på han da? Og skjelle ut den nye kjæresten? Hun har da ikke gjort noe galt.

Selvfølgelig ikke. Det er noe hun bør være flau over og vel så det. Men det er ikke dermed sikkert at hun er den store stygge ulven. Kanskje får vi svar om noen år når Fortvilet19 kommer tilbake fordi hun har funnet ut at kjæresten sin er en manipulerenmde dritt, hvem vet?

At en sak har minst 2 sider er jeg selvfølgelig enig i. Det kan ligge mer bak denne historien enn hun og vi vet.

Men du framstiller det som om det garantert er han som er en drittsekk, kun fordi du opplevde en lignende situasjon der han faktisk var drittsekk, og det holder ikke mål.

Det er jo heller ikke kun kjæresten hennes som har fortalt om eksen. Hun har selv en del erfaring med henne, både hendelsen i bilen og direkte konfontrasjoner. Og disse tyder på at eksen hans har store problemer, uavhengig av hva han måtte ha gjort mot henne.

Jeg har overhodet ikke ment å framstille det på den måten.

Jeg ville ha dobbeltsjekket om jeg var henne.

Det kan hende at han har lurt dem begge, og folk gjør svært mye rart når de finner ut at de blir sveket. De er ikke dermed psykopater.

greit nok at vi skjuler forholdet for henne men det betyr ikke at vi skjuler det for alle... jeg har møtt de fleste av vennene hans å det har han ingen problemer med, jeg kjenner søstern hans kjempe godt og hun er helt enig i at damen er en heks og virkelig ustabil å hun har vært på ferie med dem begge.... jeg er kanskje ung å godtroende men jeg tror ikke på alt.å at han har gjort noe mot henne tviler jeg sterkt på.han har sluttet å gå ut i helgene fordi hun ødelegger alltid å later som om de fortsatt er sammen.han er en beskjeden mann som ikke liker å såre noen.viss jeg hadde trodd han kunne ha gjort noe mot henne hadde jeg ikke vært her nå. å han sier hele tiden at viss jeg ikke orker mer så forstår han det veldig godt... han tvinger meg ikke til å bli i dette forholdet i det hele tatt.å den gangen hun skjelte meg ut i bilen, kom hun akkurat fra en hun holdt på med.... hun kan holde på med nye..men det kan ikke han...

Du sier hun skjelte deg ut. Hva var det hun sa?

Annonse

Fortvilet19`

Du sier hun skjelte deg ut. Hva var det hun sa?

hun brukte de fleste banne ordene som finnest i den norske ordboken.viss du virkelig vil at jeg skal skrive ned alle så kan jeg gjøre det...litt rart at det vart greit at hun holdt på med noen nye å ikke han da...for han hadde ingenting i mot at hun hadde funnet en ny. hun lurte også på hva han gjorde med en fjorttis dame som meg...litt rart at hun sier det når hun er 1år eldre å holdt på med en som var like gammel som meg.syns ikke det virker så fornuftig.i ene sms'en jeg fikk fra hun stod der: "hei!jeg har fått meg nytt nr" å deretter namnet til eksen. er det normalt? å i en annen melding skrev hun at jeg hadde ødelagt alt de hadde sammen å at han ikke ville ha meg uansett...pluss noen skikkelig fine banne ord... å jeg vil ikke si at det er normalt at hun har drevet å sagt masse løgn til alle venninnene sine slik at de alle skal behandle meg dårlig.jeg har ikke så mye som svart på meldingene hennes eller sagt et stygt ord til henne...noe mer du trenger å vite?

Samle alle beviser og gå direkte til politiet. I verste fall, ville jeg filmet henne og brukt dette som bevis. Hun kommer bare til og fortsette, og det går selvfølgelig utover dere begge.

Det er det hun vil og prøver på. Å ødlegge for dere. Nå som han har hatt endel problemer, er det på tide å sette foten ned. Skift til hemmelig tlf. osv.

hun brukte de fleste banne ordene som finnest i den norske ordboken.viss du virkelig vil at jeg skal skrive ned alle så kan jeg gjøre det...litt rart at det vart greit at hun holdt på med noen nye å ikke han da...for han hadde ingenting i mot at hun hadde funnet en ny. hun lurte også på hva han gjorde med en fjorttis dame som meg...litt rart at hun sier det når hun er 1år eldre å holdt på med en som var like gammel som meg.syns ikke det virker så fornuftig.i ene sms'en jeg fikk fra hun stod der: "hei!jeg har fått meg nytt nr" å deretter namnet til eksen. er det normalt? å i en annen melding skrev hun at jeg hadde ødelagt alt de hadde sammen å at han ikke ville ha meg uansett...pluss noen skikkelig fine banne ord... å jeg vil ikke si at det er normalt at hun har drevet å sagt masse løgn til alle venninnene sine slik at de alle skal behandle meg dårlig.jeg har ikke så mye som svart på meldingene hennes eller sagt et stygt ord til henne...noe mer du trenger å vite?

Så hvis vi nå utelater banneordene. Hun sa altså at du ødela mellom de to. Du tror ikke han kan ha villedet henne til å tro at han var interessert i henne? Hva skulle det ellers være å ødelegge?

Hvordan *vet* du at det som sies er sant? På små steder er det ofte mange falske rykter som surrer rundt.

Prøv å snakk med henne. Prøv. Gjør du det på en snill ydmyk måte vil det uansett avvæpne henne. Kanskje vil det få henne til å se hvordan hun selv holder på.

Jeg har selv opplevd noen sjalu eksdamer, og 3 av 4 skjerpet seg når jeg snakket ut med dem. Det kunne ikke falt meg inn å tro at disse var psykopater. Det synes jeg er overdramatisk sagt, men typisk nok kommer det fra noen i psykopat offer foreningen, og du har vel lest litt om dem du også regner jeg med.

Jenter kan bitche mye med hverandre. Gutter er ofte de som kommer unna, enda de på en måte har satt opp situasjonen. Jeg sier ikke det er tilfellet her, jeg sier bare: snakk med henne.

...Og etter dette utbruddet til petter smart, så har jeg nå innsett at "iru" såvisst ikke mente at det er kvinnen som her er gal, men mannen! Utrolig at jeg klarte misforstå det...

Og utrolig hva iru klarer å lire av seg....

Og det sier JEG, som har levd med en mann som var klin gal. Jeg burde kanskje vært den første til å prøve finne noe galt med denne mannen i dette forholdet. Men nei, det finnes faktisk kvinnelige psykopater. Men vil iru innse det? nope...

Så synd, og akk, så virkelighetsfjern det går an å bli....

Jeg synes det er merkelig om du ser på deg selv som kompetent til å lede mennesker i krise, hvis du er så svart hvitt.

Du kan kanskje ha et godt poeng der. Han vil vel kanskje ikke fortelle om grumset fra hans side...

Nei, og familier vil jo kun tro det beste om sine barn/søsken. I sin ytterste konsekvens: den norske familien til presten i Knutby.

Men nå må vi ikke dreie det inn på at kjæresten til Forvirret19 er psykopat. Ei heller at eksdama hans er det. Det er unge mennesker det er snakk om her.

Jeg tror det er bedre om vi her inne gir gode råd om først å prøve å snakke med jenta. Kanskje hun har noe fornuftig å si hvis hun bare blir møtt med vennlighet og dramaet roer seg ned. Å ase opp situasjonen til å involvere politi og psykopati synes jeg er vel drøyt i første omgang. Jeg ville hørt hva hun hadde å si når hun var rolig først.

Gjest Daisy

Nei, og familier vil jo kun tro det beste om sine barn/søsken. I sin ytterste konsekvens: den norske familien til presten i Knutby.

Men nå må vi ikke dreie det inn på at kjæresten til Forvirret19 er psykopat. Ei heller at eksdama hans er det. Det er unge mennesker det er snakk om her.

Jeg tror det er bedre om vi her inne gir gode råd om først å prøve å snakke med jenta. Kanskje hun har noe fornuftig å si hvis hun bare blir møtt med vennlighet og dramaet roer seg ned. Å ase opp situasjonen til å involvere politi og psykopati synes jeg er vel drøyt i første omgang. Jeg ville hørt hva hun hadde å si når hun var rolig først.

Høres kanskje smart ut. Men ut i fra slik hun forteller, virker ikke eksen helt beregnelig. Men det er jo absolutt verdt å ta en prat med jenta før man involverer politiet.

Gjest vært der

Jeg er fullstendig klar over at det finnes kvinnelige psykopater.

Men hemmelighetskremmeriet rundt deres forhold samt historien om hvordan hun gjorde det slutt og de først var venner helt til han fikk seg ny kjæreste, er det noe som ikke stemmer med.

Vi vet hvor flinke psykopater er til å manipulere, de er eksperter til å få andre til å fremstå som psykopater ved å drive dem til vanvidd.

Jeg ville forøvrig være litt forsiktig med å trekke frem mitt engasjement i psykopat offer foreningen var jeg deg. Dere blir som du kanskje vet ikke tatt særlig seriøst da det har vært en del grums rundt hele foreninga.

Jeg må le av deg... *rister på hodet*

Du er virkelig en bedreviter, du.- Fantastisk hvordan du hele tiden må lire av deg noe som du "kan" og virker på den måten svært belærende.

i det hele tatt må jeg si du har sagt så mye rart i denne tråden at jeg dessverre har mistet en stor porsjon respekt. Og det har jeg min fulle rett til.

HVOR har jeg forresten sagt at jeg er med i psykopatoffer-foreningen? Jeg ler!! Jeg er da langt i fra med i den!? Tror du virkelig ikke det går an å jobbe med psykopatofre uten å måtte være med i den foreningen (som jeg er meget klar over sliter, men hvorfor du sier jeg bør være "forsiktig med å si jeg er med der", sier nokså mye om deg....!) ?

Jeg jobber konkret med psykopatofre. Kanskje jobber jeg på et krisesenter, har du tenkt på det? Eller kanskje jobber jeg på psykiatrisk sykehus? Eller....? Ja, du har jo vill fantasi, så velbekomme...

Og takk til deg.

Annonse

Gjest helle dussen

Så hvis vi nå utelater banneordene. Hun sa altså at du ødela mellom de to. Du tror ikke han kan ha villedet henne til å tro at han var interessert i henne? Hva skulle det ellers være å ødelegge?

Hvordan *vet* du at det som sies er sant? På små steder er det ofte mange falske rykter som surrer rundt.

Prøv å snakk med henne. Prøv. Gjør du det på en snill ydmyk måte vil det uansett avvæpne henne. Kanskje vil det få henne til å se hvordan hun selv holder på.

Jeg har selv opplevd noen sjalu eksdamer, og 3 av 4 skjerpet seg når jeg snakket ut med dem. Det kunne ikke falt meg inn å tro at disse var psykopater. Det synes jeg er overdramatisk sagt, men typisk nok kommer det fra noen i psykopat offer foreningen, og du har vel lest litt om dem du også regner jeg med.

Jenter kan bitche mye med hverandre. Gutter er ofte de som kommer unna, enda de på en måte har satt opp situasjonen. Jeg sier ikke det er tilfellet her, jeg sier bare: snakk med henne.

I huleste, du er bare ikke sann?! du prøver jo instendig å få denne stakkars 19åringen til å tro at det er kjæresten hennes det er noe galt med, og ikke denne eksdama? Ser du hva du holder på med?

Jeg tror du er en manne-hater.

Du er virkelig en merkelig person. Du støtter ikke denne jenta en plass, men vrir og vender på alt hun sier for å prøve finne feil hos kjæresten hennes.

Si meg hater du menn? Slik virker det hvertfall. Og jeg kan godt tro du er singel, skilt eller lesbisk.

Lykke til med holdningene dine. Tilogmed når 19åringen her legger ut om hva denne eksdama har sagt, så spør du henne "Er du så sikker på at kjæresten din ikke lyver? Er du så sikker på ...bla bla bla..." Oppfordrer du folk til å ikke stole på den man faktisk er sammen med og glad i?

U T R O L I G!

petter smart

Takk for svar, og du er jommen smartere enn jeg trodde i utgangspunktet. Beklager, jeg har fullstendig misforstått deg OG "iru".

Har nå lest gjennom hele tråden, samt alle svar fra iru, og må si at jeg er 100% mer enig med deg enn med denne iru.

JA, kvinnen kan like gjerne være den psykopatiske som en mann. Det var i utgangspunktet mitt svar til hun som skrev innlegget.

Jeg ser nå at jeg misforsto iru. Trodde iru mente det samme som meg, men iru prøver jo for harde livet å få innlegsskriveren til å tro at KJÆRESTEN hennes er den gale oppi dette. Vel, det kan så være. Selv tror jeg det er denne kvinnen (eksen) som fullstendig er ute å kjøre...

Men hva vet vi.

Uansett, beklager at jeg ble så arg. Jeg misforsto og håper du kan godta min unnskyldning!

mvh ei som har

Det er helt greit.

Jeg svarer ofte ut fra andre innlegg personer også har skrevet uten at dette kommer klart fram. Men iru har et poeng i at hun bør sjekke om det ligger noe mer bak enn det kjæresten sier.

petter smart

Jeg har overhodet ikke ment å framstille det på den måten.

Jeg ville ha dobbeltsjekket om jeg var henne.

Det kan hende at han har lurt dem begge, og folk gjør svært mye rart når de finner ut at de blir sveket. De er ikke dermed psykopater.

Hadde du skrevet med en gang at du mente hun burde sjekke om det lå noe mer bak enn det han sier, hadde jeg vært helt enig med deg. Det jeg reagerte på var den bastante uttalelsen om at han VAR pyskopaten her, det har ingen noe grunnlag for å si. Men at han KAN være det er helt klart.

Uansett om eksen hans er psykopat eller ikke, eller om han er det eller ikke, så er jo hennes oppførsel både farlig og plagsom og de bør gjøre noe med den.

Du er virkelig en bedreviter, du.- Fantastisk hvordan du hele tiden må lire av deg noe som du "kan" og virker på den måten svært belærende.

i det hele tatt må jeg si du har sagt så mye rart i denne tråden at jeg dessverre har mistet en stor porsjon respekt. Og det har jeg min fulle rett til.

HVOR har jeg forresten sagt at jeg er med i psykopatoffer-foreningen? Jeg ler!! Jeg er da langt i fra med i den!? Tror du virkelig ikke det går an å jobbe med psykopatofre uten å måtte være med i den foreningen (som jeg er meget klar over sliter, men hvorfor du sier jeg bør være "forsiktig med å si jeg er med der", sier nokså mye om deg....!) ?

Jeg jobber konkret med psykopatofre. Kanskje jobber jeg på et krisesenter, har du tenkt på det? Eller kanskje jobber jeg på psykiatrisk sykehus? Eller....? Ja, du har jo vill fantasi, så velbekomme...

Og takk til deg.

På seg selv kjenner man andre!

Jeg kjenner mange som jobber på krisesenter og i psykiatrien, og ingen som latterliggjør og avskriver andres meninger. Jeg kjenner ingen i psykopat offer foreningen, men jeg har sett deres måte å diskutere og komme med personangrep og hentydninger på.

Hvis det først skal kritiseres, kan jeg si jeg synes du virker overdramatisk og et typisk menneske som roper "PSYKOPAAAAAAAT!" ved AT EN ANNEN FORTELLER OM DET (Med andre ord ingen sak for ekte psykopater å narre deg).

La meg spørre deg om en ting: Du som sier du har levd sammen med en psykopat, hvordan vet du at han var psykopaten og ikke deg?

Og takk til deg.

Og foresten, hvis du synes jeg virker så belærende.

Når jeg skriver "VI VET" , jeg regner med det er det du blir provosert av. Jeg kunne også ha skrevet "VI VET BEGGE AT".

Hvis jeg skal si som de i psykopat offer foreningen: "Hm! Interesant at det blir tatt på den måten."

Jeg vil fremdeles poengtere poenget mitt :

Etter et innlegg på DOL kan vi umulig si noe om en annens psykiske tilstand, og aller minst stemple som psykopat basert på to enkelthendelser. Fortvilet19 burde forsøke å snakke med jenta i første omgang, mer er det ikke å si om den saken. Så får hysteriske dramaqueens som deg bare holde på så lenge.

Hadde du skrevet med en gang at du mente hun burde sjekke om det lå noe mer bak enn det han sier, hadde jeg vært helt enig med deg. Det jeg reagerte på var den bastante uttalelsen om at han VAR pyskopaten her, det har ingen noe grunnlag for å si. Men at han KAN være det er helt klart.

Uansett om eksen hans er psykopat eller ikke, eller om han er det eller ikke, så er jo hennes oppførsel både farlig og plagsom og de bør gjøre noe med den.

Det er jeg helt enig med deg i.

Jeg har ikke ment å si at han ER psykopaten (hvis jeg har sagt det), men at "det like så godt kan være han som er det".

Forøvrig synes jeg ikke ordet "psykopat" hører hjemme i en diskusjon om så unge mennesker. Enkelte liker å trekke inn det hvor som helst, og det er jeg mot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...